וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה מזהירה: גל של 6.6 מיליון מהגרים עשוי להגיע לאירופה

על פי דוח שהודלף לתקשורת יותר משישה מיליון בני אדם מחכים כדי להגיע ליבשת. עלייה דרמטית צפויה להירשם בקיץ, שבו מזג האוויר מיטבי לחצייה דרך הים. ממשלת גרמניה לא הגיבה לפרסום הדוח, שהיה אמור להיות לשימוש פנימי בלבד, ועשוי לגבות מחיר בסקרים ממפלגתה של מרקל

צילום: רויטרס

אירופה עשויה לעמוד בפני גל מהגרים של יותר משישה מיליון בני אדם – כך עולה מדוח של ממשלת גרמניה שהודלף ופורסם אמש (רביעי) ב"בילד" הגרמני. על פי הדוח, כ-6.6 בני אדם מחכים במדינות המזרח התיכון כדי לחצות את הים לאירופה. הם כוללים יותר מ-2.5 אזרחי צפון אפריקה שמקווים להגיע לאירופה באמצעות ספינת מהגרים. מממשלת גרמניה לא נמסרה תגובה לפרסום הדוח, שהיה אמור להיות לשימוש פנימי בלבד.

על פי הדוח, צפויה להירשם עלייה דרמטית בכניסת מהגרים במהלך הקיץ, שבו מזג האוויר מיטבי לחציית הים. חלק מהמהגרים הם פליטים שבורחים מהמלחמות העקובות מדם בסוריה ובעיראק, אולם אחרים הם מהגרים מאפריקה, המזרח התיכון ואסיה. הדוח מזהיר כי מספר המחכים לחצות את הגבול לאירופה עלה ב-650 אלף בני אדם מסוף ינואר האחרון – עלייה של 12%.

עוד בוואלה! NEWS:
מתקפת סייבר גלובלית: חברות רבות הותקפו על ידי תוכנת כופר
בית משפט בהולנד: המדינה אחראית לטבח מוסלמים בבוסניה
הקאמבק של ברלוסקוני: הימין כבש את איטליה בבחירות המקומיות

מאות מהגרים חולצו מסירת עץ בים התיכון,בהם 16 נשים ושני ילדים. רויטרס
אלפים טובעים בדרך. ספינת מהגרים בדרכה לאירופה/רויטרס

כמיליון בני אדם מחכים בלוב, שם מתנהלות רשתות הברחה המשתמשות פעמים רבות בסירות קטנות מדי, או שאינן ראויות לשיט, וסוחבות כמות גדולה מדי של מהגרים לאיים האיטלקים. בשיטה זו טבעו למוות אלפי בני אדם שניסו להגיע לאירופה. מיליון בני אדם נוספים מחכים במצרים, 430 אלף באלג'יריה, 160 אלף בתוניסיה ו-50 אלף במרוקו. אחרים נמצאים במדינות מעבר במסלול בדרך ליבשת, בהם עד 720 אלף בירדן.

3.3 בני אדם מחכים בטורקיה, שממרביתם נמנעת הכניסה לאירופה במסגרת עסקת ההגירה בין האיחוד למממשלתו של רג'פ טייפ ארדואן. מפלגת השלטון של הקנצלרית אנגלה מרקל צפויה לנסות ולהשיג עסקאות דומות עם מדינות בצפון אפריקה, בניסיונה לגרוף קולות נוספים בבחירות שיתקיימו בספטמבר הקרוב.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
גופות של מהגרים שנשטפו מהים התיכון לחופי טורקיה, 24 במרץ 2017. AP
גופות מהגרים שנשטפו לחופי טורקיה/AP

יותר מ-50 אלף מהגרים הגיעו השנה לאיטליה, עלייה של 45% בהשוואה לשנה שעברה. עם זאת, מדובר במספר קטן בהרבה מכמות המהגרים שהגיעה למדינה ב-2015. יותר מחצי מהם העידו על עצמם כמהגרים מטעמים כלכליים ובניסיון למצוא עבודה.

מפלגתה של מרקל CDU והקנצלרית עצמה אמנם זוכים לתמיכה רבה על פי הסקרים, אולם עקב מדיניות "הדלת הפתוחה" שנקטה בה ב-2015 היא עשויה לאבד נדבך מהותי של קולות. אם נתוני הדוח יוכיחו את עצמם במבחן המציאות, הם יסכנו את סיכוייה לזכות בבחירות.

כוחות הביטחון מתעמתים עם מהגרים בגבול גרמניה ודנמרק, ספטמבר 2015. AP
עימותים בין כוחות הביטחון למהגרים בגבול דנמרק וגרמניה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully