וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזג אוויר שרבי: גל חום חריג – שיימשך שמונה ימים

26.6.2017 / 7:11

גל החום יחל היום, והקלה צפויה רק באמצע השבוע הבא. מלבד הטמפרטורות הגבוהות במהלך היום, גם הלילות צפויים להיות חמים במיוחד. החזאי אורי בץ: "הקיץ הקרוב יהיה חם מהרגיל"

עריכת וידאו: ניר חן

גל חום ארוך יחל היום (שני) והוא צפוי להימשך שמונה ימים. הבוקר תחול עלייה בטמפרטורות, ייעשה חם ויבש עד שרבי בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף וצפויה הכבדה בעומסי החום. בשעות הלילה יהיה מעונן חלקית עד מעונן לאורך החוף, השפלה וצפון מערב הנגב.

לדברי החזאי אורי בץ, "צפוי גל חום אמתי של שבוע, כאשר ביום שישי תהיה הקלה מינורית בעומסי החום שתהיה בבחינת לעג לרש כשעומס החום יהיה דומה לזה שחווינו אתמול". הוא הוסיף כי "בשבת תהיה שוב עלייה בטמפרטורות ושוב יהיה חם ויבש מהרגיל בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. בימים ראשון ושני הבאים, נחזור שוב לגבול השרב כאשר יהיה חם ויבש עד שרבי בפנים הארץ והביל במישור החוף. ביום שלישי יהיה חם ויבש עד שרבי וביום רביעי שוב תורגש הקלה בעומס החום".

אלו הטמפרטורות החזויות להיום וללילה: בתל אביב מ-30 מעלות היום ועד 24 מעלות הלילה. בירושלים מ-34 עד 23, בחיפה מ-31 עד 23, בבאר שבע מ-38 עד 22, ברמת הגולן מ-37 עד 23, בצפת מ-33 עד 22, בטבריה מ-41 עד 26, באשדוד מ-29 עד 24, בים המלח מ-41 עד 31, במצפה רמון מ-34 עד 22 ובאילת מ-43 עד 28.

שרב קיצוני היום במרכז הארץ, 26 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"בשבת תהיה שוב עלייה בטמפרטורות". חוף הים בתל אביב, היום/ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באילת הטמפרטורות צפויות לטפס היום ל-43 מעלות ובטבריה ל-41. אבל בשונה מקיץ אופייני באזור, בעיר הנושקת לכנרת הלחות תהיה נמוכה מהרגיל ותגיע ל-20% בלבד. גם ירושלים תהנה מלחות נמוכה בשיעור זהה, אבל שם הטמפרטורות יהיו גבוהות בחמש מעלות וימדדו שם 34 מעלות. השיא צפוי היום בבאר שבע, שם ימדדו 38 מעלות ותל אביב תקבל מנה גדושה של לחות שתגיע ל-75%. יחד עם 30 מעלות צפוי בעיר עומס חום כבד. בחיפה ימדדו היום 31 מעלות שילוו בלא פחות מ-60% לחות.

"בנוסף לכל, גם הלילות מהיום ועד ליום חמישי, יהיו לילות חמים", הוסיף בץ. "במישור החוף הטמפרטורות בלילה יהיו סביב ה-24-23 מעלות ובהרים הטמפרטורות בלילות יהיו סביב ה-26 מעלות".

שרב קיצוני היום במרכז הארץ, 26 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"ביום שישי תהיה הקלה מינורית בעומסי החום". שרב במרכז הארץ, היום/ראובן קסטרו

לקראת גל החום קרא משרד הבריאות לציבור להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש ולהימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי. ואם לא די בעומסי החום הכבדים החושפים את הציבור לסכנת התייבשות או מכות חום, בימים שלישי ורביעי, לדברי בץ, צפוי להצטרף אליהם גם זיהום אוויר כבד.

"זיהום האוויר הכבד יורגש בעיקר באזור גוש דן ובאזור הקריות. באטמוספרה יש בדרך כלל ערבוב שגורם לכך שכל סוגי העשן והגזים מתערבבים באוויר ועולים למעלה", הסביר בץ. "הפעם אנחנו נקבל סוג של מערכת שלא נותנת לאוויר להתערבל, אלא מאלצת אותו לשקוע. כלומר במקום שכל העשן וזיהום האוויר יתערבבו באוויר, יעלו למעלה ויעזבו אותנו, הם ישקעו וירדו אלינו".

שרב קיצוני היום במרכז הארץ, 26 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"זיהום האוויר הכבד יורגש בעיקר באזור גוש דן ובאזור הקריות". מרכז הארץ, היום/ראובן קסטרו

בץ הוסיף כי מקורו של גל החום שיבקר אותנו לימים ארוכים יחסית, הוא בתופעה שנקראת "רכס רום". "באביב יש לנו בדרך כלל שקעים שרביים שמגיעים מהסהרה, אבל זה לא המצב במערכת הנוכחית", אמר. "ברכס רום האוויר שוקע, נדחס. וכשהוא נדחס, הוא מתכווץ ומתחמם. זה כמו משאבה של אופניים. האוויר נדחס מהמשאבה אל תוך הוונטיל וכתוצאה מכך הוא מתכווץ, מתחמם ומתייבש".

ביום רביעי שעבר נפתחה עונת הקיץ באופן רשמי. היום הראשון של העונה החמה, הפתיע עם גשם קל וטמפרטורות שהיו נמוכות מהרגיל לעונה. אלא שפתיחה זו, לדברי בץ, רחוקה מלבשר על קיץ נוח. "היו לנו יומיים של אתנחתא נעימה ונוחה מהקיץ, אבל שם זה נגמר", הבהיר. "ככל הנראה לא נגיע בקיץ הקרוב לימים קרירים ונעימים כמו שהיו לנו בפתיחת הקיץ. להערכתי הקיץ הקרוב יהיה חם מהרגיל. כל המודלים מראים את זה ויש גם מערכות גלובליות שמראות שבאזורים מסוימים יהיו גלי חום רבים מהרגיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully