וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בבריטניה: רוסיה עומדת מאחורי מתקפת הסייבר בפרלמנט

שירותי הביטחון הבריטיים סבורים כי מדינה זרה אחראית למתקפה שבה נפרצו ככל הנראה כ-90 חשבונות דואר אלקטרוני של חברי פרלמנט, וכי מוסקבה היא האשמה הסבירה ביותר. בממלכה חוששים שמידע שנגנב במתקפה עלול להוביל לניסיונות סחיטה

צילום: רויטרס

(בווידיאו: מתקפת הסייבר העולמית, בחודש שעבר)

בבריטניה חושדים כי רוסיה עומדת מאחורי מתקפת הסייבר על הפרלמנט הבריטי - כך דווח אתמול (ראשון) ב"גרדיאן". שירותי הביטחון בממלכה מאמינים שהתקפה נערכה על ידי מדינה אחרת ולא על ידי קבוצה קטנה של האקרים בודדים. מספר המדינות שעשויות להיות אחראיות להתקפה על בריטניה מוגבל, ובנוסף לרוסיה הרשימה כוללת את קוריאה הצפונית, סין ואיראן. למרות שהחקירה נמצאת בשלב מוקדם, מוסקבה נחשבת לאשמה הסבירה ביותר.

שלשום נחסמה גישתם של חברי הפרלמנט לדואר האלקטרוני, שלושה ימים לאחר שהופצו סיסמאות של שרים ברשת. דובר הפרלמנט אמר כי ככל הנראה כמעט 90 חשבונות דואר אלקטרוני השייכים לחברי פרלמנט נפרצו. רק בחודש שעבר הושבתו שירותי הבריאות הלאומיים של בריטניה במסגרת מתקפת סייבר עולמית.

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי בוועידת האיחוד האירופי בנושא עזיבת בריטניה. 23 ביוני 2017. רויטרס
הרשת שהותקפה משמשת גם את ראש הממשלה והשרים. מיי/רויטרס

בבריטניה חוששים כי מידע שדלף או נגנב במתקפת הסייבר עלול להוביל לניסיונות סחיטה. בשל כך נאלצו פקידים לנעול חשבונות דואר אלקטרוני של חברי פרלמנט בניסיון למזער נזקים. הרשת שהותקפה משמשת את כל חברי הפרלמנט כולל ראש הממשלה תרזה מיי, ואת שרי הממשלה שלה.

גורם ביטחוני אמר כי "זו הייתה התקפה פראית עם עוצמה רבה. נראה שהיא נערכה בחסות מדינה". הגורם הוסיף כי אופי מתקפת הסייבר יקשה לייחס אותה לגורם מסוים. חברי פרלמנט אמרו ל"גרדיאן" כי החשודים העיקריים הם ממשלות זרות כמו רוסיה וקוריאה הצפונית, שתיהן נאשמות כי כבר ניסו בעבר להוציא לפועל מתקפות סייבר נגד בריטניה.

בחודש שעבר נקשר שמה של רוסיה לפריצה למערכות המחשוב של צרפת במהלך הבחירות לנשיאות, תוך כדי איסוף נתונים מקמפיין הבחירות של עמנואל מקרון, שזכה לבסוף בבחירות, ודליפתו לציבור. בארצות הברית אמרו בעבר גורמים רשמיים כי סוכנויות המודיעין האמריקניות הגיעו למסקנה שרוסיה התערבה בבחירות לנשיאות ב-2016 כדי להביא לניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully