וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף התנגדות התושבים: השר כץ יודיע על הקמת נמל תעופה ברמת דוד

26.6.2017 / 15:12

בשיחה סגורה במגדל העמק הבהיר שר התחבורה כי בתום בדיקות התקבלה החלטה להקים את נמל התעופה המשלים לנתב"ג בעמק יזרעאל. ראש המועצה האזורית: "הקמתו תשנה סדרי עולם לדורות"

ישראל כץ שר התחבורה באולפן וואלה!. ראובן קסטרו
יודיע בשבועיים הקרובים בפומבי על קבלת ההחלטה. כץ/ראובן קסטרו

שר התחבורה ישראל כץ צפוי להודיע בשבועיים הקרובים כי נמל תעופה בינלאומי יוקם ברמת דוד שבעמק יזרעאל – כך נודע לוואלה! NEWS. כץ הודיע על הקמת הנמל, שאמור להיות משלים לנמל התעופה בן גוריון, בשיחה סגורה עם תושבי מגדל העמק. זאת, חרף מאבקם של תושבי עמק יזרעאל ביוזמה, המתנהל כבר למעלה משנה.

תושבי העמק חוששים כי נמל תעופה בינלאומי יהווה מפגע סביבתי שישפיע על חייהם באופן משמעותי ויגרום לרעש, זיהום אוויר, עומסי תנועה ופגיעה בשטחים פתוחים. אולם כמה ראשי רשויות באזור, בהם ראש עיריית עפולה יצחק מירון תומכים במיזם. זאת, ככל הנראה בשל היטלי ארנונה גבוהים שיועברו לקופת העירייה.

אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אמר כי "היות והקמת נמל תעופה משנה סדרי עולם לדורות, אנו דורשים בדיקה נקייה, מלאה ושקופה למציאת חלופה. במידת הצורך, נדרוש פיקוח פרלמנטרי על התהליך". במפגש של פורום שהקימה המועצה לטיפול בנושא, טענו המשתתפים כי "מדובר בשמועות בלבד. בפגישות האחרונות שקיימו גורמי המועצה ברשות התעופה האזרחית הוצג לוח זמנים של שנה וחצי לפחות – שרק בסיומה תיבחר חלופה".

עוד בוואלה! NEWS:
ישראל במסר לאיראן: "לא נסבול הקמה של מפעלי נשק לחיזבאללה"
בן 22 נהרג ואחר נפצע בינוני-קשה בקטטה שפרצה במסיבת טבע בצפון
בין ארה"ב לרוסיה: הפגזת צה"ל בסוריה הפכה למהלך דיפלומטי זהיר

הפגנה בצומת נהלל נגד הקמת שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל 24.06.2016. מרינה פורמן לוי, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה של תושבי עמק יזרעאל נגד הקמת נמל התעופה, יוני 2016/מערכת וואלה! NEWS, מרינה פורמן לוי

ההחלטה העקרונית על הקמת נמל תעופה בינלאומי נוסף התקבלה לאחר שהתברר כי נמל התעופה בן גוריון לא יעמוד בשנים הבאות בהיקף תנועת הנוסעים הצפוי. נבטים בדרום ורמת דוד בצפון נבחנו כשתי החלופות המרכזיות על ידי גורמי המקצוע ומשרדי הממשלה, ולפני שנה וחצי התפרסמה החלטת שר הביטחון בעניין, שקבעה כי השדה יוקם ברמת דוד. בחודש מרץ האחרון דנה ועדת הכלכלה של הכנסת באפשרות להעברת הנמל לנגב, בשל הטענות לפגיעה במרקם החיים של תושבי הצפון.

בישיבה דובר כי רק לקראת אוקטובר 2018 צוות הבדיקה של אגף התחבורה במנהל התכנון יגיש את מסקנותיו באשר למיקום האתר. חרף הרצון של רשויות בדרום הארץ להקים את נמל התעופה הנוסף בשטחן, הוחלט כי מיקומו יהיה בצפון בשל נימוקים ביטחוניים, ואף נבחנה אפשרות של הרחבת שדה התעופה בחיפה.

אולם במשרד התחבורה טענו כי מבדיקות עלה כי שדה התעופה בחיפה מוגבל ביכולתו, ולא יוכל להפוך לנמל המסוגל לקלוט טיסות טרנס-אטלנטיות. על אף שמסלול הנחיתה במקום יוארך ב-300 מטרים נוספים – אין זה מספיק עבור מטוסים גדולים. עוד נטען כי מגבלות טופוגרפיות שונות לא מאפשרות את הגדלת השדה לגודל הנדרש.

מלשכת שר התחבורה נמסר בתגובה: "מדובר בשקר מוחלט. השר כץ לא הודיע מעולם כי התקבלה החלטה בנושא. בימים אלה נערכת בדיקת התכנות של מספר חלופות להקמת השדה. בבדיקה המדוברת דווח על ידי מנהל רת"א ומנכ"ל רש"ת על תהליכי הבדיקה בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully