וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 15% הגיעו לקו הסיום: כל הנתונים על בוגרי קורס הטיס

25.6.2017 / 4:00

מנתוני מחזור 174 של הקורס שיגיע לסיומו ביום חמישי הקרוב ב"מסדר הכנפיים" המסורתי עולה עוד כי 48% דחו את גיוסם לצורך שנת שירות או מכינה קדם צבאית. 11% מהבוגרים אינם הראשונים במשפחתם המסיימים את הקורס

דובר צה"ל

ביום חמישי הקרוב יתקיים בבסיס חצרים טקס סיום מחזור 174 של קורס הטיס של חיל האוויר. הטקס, הידוע גם כ"מסדר כנפיים", ייערך במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט ומפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל.

מדובר צה"ל נמסרו אמש נתונים על אודות בוגרי ובוגרות הקורס - ש-85% ממי שהחלו אותו לפני שלוש שנים לא יזכו לעמוד על רחבת המסדרים ביום חמישי הקרוב. רוב משמעותי מקרב הבוגרים והבוגרות (71%) לקחו חלק בטרם גיוסם בפעילות בתנועות נוער, כמחציתם (48%) הם בוגרי מכינה קדם צבאית או שנת שירות ו-14% הם בוגרי ישיבות הסדר.

עוד עולה כי 46% מהבוגרים הם תושבי ערים, 30% גרים ביישובים קהילתיים ו-22% הם בני מושבים. 46% מהבוגרים הם תושבי יישובים בצפון הארץ, שיעור זהה מגיעים מאזור המרכז ורק שמונה אחוזים הם תושבי דרום הארץ. בנוסף לכך, שמונה אחוזים מכלל הבוגרים והבוגרות אינם ילידי ישראל.

מסיימי מחזור 174 של קורס טיס של חיל האוויר, 25 ביוני 2017. דובר צה"ל, דובר צה"ל
בוגרי ובוגרות קורס טיס מחזור 174/דובר צה"ל, דובר צה"ל

בדומה לשנים קודמות, גם בקרב בוגרי המחזור הנוכחי של הקורס ישנו שיעור ניכר (11%) של בנים ובנות, וכן אחים ואחיות, של בוגרי מחזורים קודמים. 54% מהבוגרים הם הילדים האמצעיים במשפחתם, 22% הם ילדים בכורים, 21% הם הילדים הצעירים במשפחתם ושלושה אחוזים הם ילדים יחידים.

יותר ממחצית מבוגרי הקורס (51%) למדו בתיכון במגמה ריאלית, 32% שילבו בלימודיהם מגמות הומניות וריאליות ו-17% למדו במגמה הומנית בלבד. במהלך פרק הלימודים האקדמיים בקורס, שבו לומדים החניכים לתואר ראשון, בחרו 30% מהבוגרים בלימודי פוליטיקה וממשל, 24% בחרו בלימודי כלכלה וניהול ושיעור זהה בתואר במתמטיקה ומדעי המחשב; 22% מהבוגרים בחרו בלימודי ניהול מערכות מידע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully