וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לאחר הקריסה: דאעש פרסם את תמונות המסגד שהופצץ במוסול

הארגון הסוני, שטוען כי ארה"ב הפציצה את המסגד, פרסם את תמונות האתר ההיסטורי שחרב. לפי פרסומים אחרים, היו אלה אנשי דאעש שהפגיזו אותו, ככל הנראה במהלך ההשתלטות של הקואליציה על מעוז הארגון בעיראק

צלמים זמניים מורשים

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיראק פרסם אתמול (חמישי) תמונות של מסגר א-נורי ההרוס במוסול, לאחר שהופגז ביום רביעי. לפי הודעת צבא עיראק והקואליציה האמריקנית, אנשי הארגון פוצצו את המסגד, שבו הכריז בשנת 2014 אבו בכר אל-בגדאדי על הקמת החליפות האסלאמית, לאחר שכוחות הצבא הגיעו למרחק של כ-50 מטרים מהמסגד.

עם זאת, בהודעה מטעם דאעש, שפורסמה בסוכנות הידיעות שלו "אעמאק", נטען ביום רביעי כי "מטוסים אמריקניים הפציצו" את המסגד ואת צריח אל-חדבא הצמוד אליו. הקואליציה הכחישה את הטענות, ומסרה כי מטוסיה לא היו באזור המסגד בשעות התקיפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסגד שנחרב, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך
מסגד א-נורי, מוסול, עיראק, 24 במרץ 2017. רויטרס
דגל דאעש בראש הצריח, לפני שלושה חודשים/רויטרס

ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי אמר כי "ההריסות במוסול מצביעות על כך שדאעש מודה בתבוסה", וגנרל בכיר בצבא ארצות הברית בעיראק ציין כי הריסת המסגד הקדוש והצריח היא "פשע נגד אנשי מוסול וכל עיראק".

המסגד המרכזי הוקם בסוף המאה ה-12 ונחשב לאחד מהאתרים ההיסטוריים החשובים ביותר במוסול, שהפכה בשנים האחרונות למעוז דאעש בעיראק. על פי הדיווחים ביום רביעי, המסגד נפגע באופן קשה, אולם טרם התברר מה היקף הנזק שנגרם למסגד ולצריחו הנוטה המפורסם. כמו כן, טרם נמסר מידע בנוגע לנפגעים בפיצוץ. על פי ההערכות, לוחמי דאעש התבצרו במסגד בימים האחרונים.

(עדכון ראשון: 23:50)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסגד ההרוס במבט מן האוויר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully