וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדור בלוחם דאעש מ-3.5 ק"מ: שיא עולמי חדש בירי צלפים

לוחם ביחידה מיוחדת בצבא קנדה חיסל את לוחם הארגון בעיראק, ושבר בקילומטר את השיא הקודם. הקליע פגע בפעיל דאעש בתוך עשר שניות. "דרך יעילה יותר מאשר להטיל פצצה שעלולה לגרום להרג אזרחים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צלף ביחידה מיוחדת של צבא קנדה פגע והרג לוחם של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיראק ממרחק של 3.5 קילומטר. ב"טורונטו גלוב" וב"מייל" ציטטו גורמי צבא שלפיהם הלוחם היה חבר ב-JFT2 וביצע את הירי ממבנה גבוה. מטה המבצעים המיוחדים של צבא קנדה אישר את הדיווח לרשת BBC. ככל הידוע, זהו הטווח הרב ביותר לחיסול בירי מרחוק.

עוד דווח כי לקליע לקח עשר שניות כדי לפגוע בלוחם דאעש, שניסה לפגוע בכוחות הביטחון העיראקיים בתקרית שאירעה בחודש שעבר. החייל עשה שימוש ברובה צלפים מדגם מקמילן TAC-50. גורם צבאי אמר כי "במקום להטיל פצצה שעלולה לגרום למותם של אזרחים באזור, זאת דרך מדויקת מאוד. מאחר שזה היה ממרחק רב כל כך, לחבר'ה הרעים לא היה מושג מה קורה".

מוחמים צבאיים סבורים כי הירי של הלוחם הקנדי קבע שיא חדש - השיא הקודם היה של הצלף הבריטי קרייג האריסון, שירה והרג לוחם טליבאן מ-2.4 ק"מ ב-2009.

ממשלתו של ג'סטין טרודו עצרה את התקיפות האוויריות נגד דאעש ב-2016, אך שילשה את מספר הכוחות המיוחדים בשטח, והגדילה את מספר הכוחות שהופקדו על אימון וסיוע לכחות המקומיים.

(עדכון ראשון: 20:40)

צלף בריטי באימון לפני יציאה אל אפגניסטן. GettyImages
צלף בריטי באימון לפני יציאה אל אפגניסטן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully