וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל תשלוף את האקדח": תיעוד הירי בנהג השחור בארה"ב שמסבך את הפרשה

21.6.2017 / 11:49

פילנדו קסטיל נורה למוות לפני שנה במינסוטה בידי שוטר שעצר אותו בשל תקלה באור הבלמים שלו. השוטר זוכה מהריגתו, והסרטון שצולם מלוח השעונים בניידת שלו לא מצליח להצדיק את גרסתו שחש בסכנה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

תיעוד של ירי קטלני בנהג שחור על ידי שוטר במינסוטה שוחרר אתמול (שלישי) וחשף את המהירות שבה התפתחה התקרית, אולם הוא לא הצליח להוכיח אם הנהג אכן ניסה להגיע לאקדח שאותו סיפר לשוטר שהוא נושא.

התיעוד לקוח מהמצלמה שהוצבה על לוח השעונים של הניידת של השוטר ג'רונימו יאנז, שזוכה ביום שישי האחרון מהריגתו של פילנדו קסטיל, שנורה למוות בידו ביולי אשתקד. יאנז ירה בקסטיל, בן 32, אחרי שעצר אותו בכביש בפרבר של העיר סנט פול.

בדומה לתקריות אחרות ברחבי ארצות הברית, מותו של קסטיל גרם לזעם ציבורי ולדיון נרחב לגבי השימוש המופרז בכוח של רשויות אכיפת החוק נגד שחורים ומיעוטים אחרים.

בסרטון שפורסם לראשונה לציבור, שנה לאחר התקרית, נראה כי השוטר נלחץ, צעק וירה למוות בפילאנדו קאסטיל. רויטרס
בסרטון שפורסם לראשונה לציבור, שנה לאחר התקרית, נראה כי השוטר נלחץ, צעק וירה למוות בפילאנדו קאסטיל/רויטרס

הסרטון מתחיל בדממה, כשהשוטר מגיח לעבר מכונית לבנה שעמדה בשולי הכביש. יאנז אמר לקסטיל כי אורות הבלמים שלו פגומים, והאחרון אמר לו כי הוא חמוש. אז נשמע השוטר אומר לו: "אוקיי, אל תושיט לעברו יד". הנהג השיב לו כי הוא כבר הושיט את ידו, אך בטרם הוא סיים את דבריו, דחק בו השוטר: "אל תשלוף אותו". קסטיל אמר: "אני לא שולף אותו". חילופי הדברים נמשכו פחות מדקה בטרם החלו היריות.

לפי הרשויות, חמישה כדורים פגעו בקסטיל ושניים חדרו את לבו. יאנז סיפר במהלך המשפט כי הוא חשש לחייו אחרי שקסטיל התחיל להושיט את ידו לעבר כלי הנשק. עם זאת, לא ניתן לראות זאת בשני הסרטונים שפורסמו מהתקרית ובת זוגו של קסטיל אמרה במהלך המשפט כי הוא מעולם לא ניסה להושיט יד לאקדח שאותו החזיק ברישיון.

חבר המושבעים זיכה את השוטר על אף שהתביעה טענה כי הירי לא היה מוצדק, וכי קסטיל היה אדיב ולא מאיים. יאנז לא ישוב לפעילות ומשפחתו של קסטיל מתכוונת להגיש תביעה אזרחית נגד יאנז בבית משפט פדרלי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

התיעוד שפרסמה בת זוגו של קסטיל אחרי הירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully