וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלקת המדינה האמריקנית נגד החרם על קטאר: "המניעים לא ברורים"

21.6.2017 / 9:53

וושינגטון הביעה את הביקורת הנוקבת ביותר מאז פרוץ המשבר נגד סעודיה ואיחוד האמירויות. "לא ברור אם זה אכן קשור לחשש מתמיכת דוחא בטרור", נמסר ממחלקת המדינה. זאת בניגוד לעמדת טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מחלקת המדינה של ארצות הברית הביעה אתמול (שלישי) ספק במניעים שהובילו את ערב הסעודית ואת איחוד האמירויות הערביות להחרים את קטאר. בביקורת הנוקבת ביותר שנשמעה עד כה מוושינגטון, נאמר כי ככל שהזמן חולף, "כך גובר הספק לגבי הפעולות שננקטו על ידי ערב הסעודית ואיחוד האמירויות".

דוברת מחלקת המדינה הת'ר נורט מסרה כי "בשלב זה, נותרנו עם שאלה אחת פשוטה: אם הפעולות האלו נוגעות באמת ובתמים לחשש מהתמיכה לכאורה של קטאר בטרור או שהן קשורות למתיחות הארוכה בין מדינות המפרץ".

דבריה מנוגדים לעמדה של הנשיא דונלד טראמפ מתחילת המשבר, כשהאשים את קטאר בתמיכה בטרור והצדיק את המהלך של שכנותיה של קטאר – כולן בעלות ברית חשובות של ארצות הברית. עצם ההודעה הפומבית מדגישה כי וושינגטון חפצה בסיום המשבר. "אמרנו לצדדים המעורבים – הבה נסיים זאת", אמרה דוברת מחלקת המדינה.

עם זאת, איחוד האמירויות הערביות, שיחד עם ערב הסעודית, מצרים, בחריין ומדינות נוספות ניתקו את יחסיהן עם קטאר והטילו עליה סנקציות, הבהירה כי החרם עשוי להימשך שנים – עד אשר דוחא תסכים לתנאיהן שיוצגו בימים הקרובים.

לקריאה נוספת בנושא
המשבר במפרץ: "קטאר ניסתה להפיל את המשטר בבחריין"
לאחר שטראמפ הודה כי קטאר "תומכת בטרור": ארה"ב תספק לה מטוסי F-15

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואמיר קטאר שייח תמים בן חמד א-ת'אני, ריאד, 21 במאי 2017. רויטרס
בלבול בעמדת הממשל. טראמפ ואמיר קטאר/רויטרס

גורם אמריקני אמר כי וושינגטון מפצירה בדוחא לנקוט צעדים כדי להפיג את המתיחות, כולל חתימה על הצעות המגובשות במשרד האוצר שיחזקו את המאבק במימון ארגוני טרור. עם זאת, אותו גורם – יחד עם גורם אמריקני נוסף – אמרו כי יהיה זה לא נכון רק לסמן את קטאר, וכי ערב הסעודית, איחוד האמירויות ומדינות נוספות במפרץ עומדות בפני אתגרים דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully