וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלחה לטראמפ: הרפובליקנים ניצחו במרוץ היקר בהיסטוריה לבית הנבחרים

21.6.2017 / 9:40

קארן הנדל גברה על ג'ון אוסוף הדמוקרטי בבחירות במחוז השישי של ג'ורג'יה, שם לא ניצח מועמד דמוקרטי מזה 38 שנה. במרוץ, שהיה חשוב לטראמפ מבחינה תדמיתית, השקיעו שני הצדדים יותר מ-50 מיליון דולר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: חברי הממשל מתחנפים לטראמפ בזה אחר זה)

קארן הנדל, המועמדת הרפובליקנית בבחירות המיוחדות לבית הנבחרים מטעם המחוז השישי של מדינת ג'ורג'יה, גברה הלילה (רביעי) על המועמד הדמוקרטי ג'ון אוסוף. מדובר במרוץ היקר בהיסטוריה למקום בודד בבית הנבחרים, כשנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הטיל את כל כובד משקלו לטובת מועמדת המפלגה, בניסיון להימנע מהפסד במחוז שבו לא ניצח מועמד דמוקרטי מאז 1979. הנדל זכתה ב-53% מהקולות ואילו אוסוף ב-43%.

עם היוודע דבר התוצאות, צייץ הנשיא בחשבון הטוויטר שלו: "ברכות לקרן הנדל על הניצחון הגדול שלה בבחירות לקונגרס. עבודה נהדרת, כולנו גאים בך!". במרוץ השקיעו שני הצדדים יחד סכום אסטרונומי של למעלה מ-50 מיליון דולר בניסיון להבטיח את המושב בבית הנבחרים. בחירות לבית הנבחרים נערכות אחת לשנתיים, אולם נציג המחוז, טום פרייס, מונה לשר הבריאות בממשל ולכן נערכו בחירות מיוחדות.

במרוץ מתוקשר פחות שהסתיים במקביל, ניצח המועמד הרפובליקני בקרוליינה הדרומית, ראלף נורמן את המועמד הדמוקרטי ארצ'י פרנל, בפער של כ-4%.

קארן הנדל המועמדת הרפובליקנית בבחירות המיוחדות לבית הנבחרים מטעם המחוז השישי של מדינת ג'ורג'יה. רויטרס
זכתה ב-53% מהקולות. קארן הנדל בנאום הניצחון, היום/רויטרס

מבחינה מהותית, הפסד בבחירות בג'ורג'יה לא היה משנה את תמונת יחסי הכוחות בין הרפובליקנים לדמוקרטים בבית הנבחרים. ואולם, מבחינה תדמיתית ומורלית, ועל רקע נתוני האהדה הנמוכים של הנשיא בסקרי דעת הקהל, היה חשוב במיוחד לטראמפ לנצח בבחירות הללו כדי להראות למבקריו כי כוחו בשטח גדול ממה שמשתקף בסקרים. מבחינת הדמוקרטים, היה מדובר בניסיון "לשפוך" כמויות גדולות של כסף על מנת לזכות בניצחון תודעתי שייצר אווירת סחף לכיוונם - לקראת בחירות אמצע הקדנציה שייערכו בעוד שנה וחצי.

בסיבוב הראשון, שנערך לפני מספר שבועות, התמודדו ארבעה מועמדים רפובליקנים שונים. אוסוף, שנהנה מהפיצול, הגיע למרחק נגיעה מניצחון, כאשר זכה ב-48% מהקולות. אולם לאחר שהמועמדים הרפובליקנים התאחדו, הצליחה הנדל לנצח בפער של 13 אלף קולות.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם ומציג את הצו הנשיאותי המבטל את הסכמי ממשל אובמה עם קובה. 16 ביוני 2017. רויטרס
הצלחה בבחירות. טראמפ, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully