וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בושה וחרפה": הח"כים נעדרו מהדיון - הנכים קטעו ועדה של כחלון

נציגי הנכים שהגיעו לדיון במתווה העלאת קצבאותיהם ונתקלו בנוכחות מועטה של חבריה התפרצו לוועדת העבודה והרווחה ומחו: "מבזים את הנכים ועושים מאיתנו צחוק". יו"ר הוועדה אלאלוף ניסה להשיב את הדיון לסדרו: "אני לא אקשיב לכם, באנו לעסוק בנושאים אחרים"

צילום: ערוץ הכנסת ודנה ירקצי, עריכה: יוסי אלטר

נציגי הנכים קטעו היום (שני) דיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת לאחר שנתקלו בנוכחות חסרה של נציגי ועדת שמחון ומשרד האוצר במהלך דיון שעסק בעניינם בוועדת השקיפות. בתגובה להיעדר חברי הכנסת מהקואליציה, נכנסו הנכים לאולם בו התקיימה במקביל הוועדה בראשות ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) ומחו על קצבתם הנמוכה והעיכוב בשיפור תנאיהם.

"ועדה אחרי ועדה - מריחה אחרי מריחה. היינו בוועדת השקיפות, אין עם מי לדבר אז באנו לכאן", אמר יו"ר ארגון "נכה, לא חצי בן אדם", אלכס פרידמן, שהסיט את הדיון. אולם היו"ר אלאלוף קטע את פרידמן: "לא על כל קירח אחפש את הראש שלו. אנחנו עובדים יד ביד עם הנכים. אני מבקש לאפשר דיון על נושאים נוספים, שבחלקם גם נוגעים לכם. אל תפריע לנו בשלב זה, אנחנו לא נענה לך ולא נתייחס אליך עכשיו", אמר. מנגד, ח"כ אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו) ניסתה להגן על יו"ר הארגון וטענה כי "הוא בסך הכל רוצה לדעת מה כוונתיו של שמחון".

עוד בוואלה! NEWS:
מסתמן: קצבת הנכים תעלה בכמה מאות ש' בלבד; מאות הפגינו בתל אביב
ביטן תקף את יו"ר ועדת קצבאות הנכים - שהוא עצמו מינה: "שיתפטר"

הפגנת הנכים בתל אביב 13 ביוני 2017. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת הנכים בתל אביב, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף

רפאל הגיון, פעיל בארגון הבהיר כי "עשו מאיתנו צחוק, באנו לוועדת השקיפות, אך מרחו אותנו. היה רק חבר קואליציה אחד. החלטנו ללכת בהפגנתיות מוועדה לוועדה, להביע מחאה ולקבל תשובות. באנו להתריע שהנכים עדיין כאן. לא נרגע עד שלא נקבל את מה שמגיע לנו, זה חיים ומוות".

יו"ר ועדת השקיפות, ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני), אמרה כי "שר האוצר מעדיף להתעסק בתוכנית משפחה איתה הוא יכול לפרסם שלטי חוצות ולא לתת תשובות לגבי הנכים". לדבריה, "יש חשד שהוועדה של ועדת שמחון היא וועדה פיקטיבית. זו הסיבה שאנחנו צריכים לקבל כל פרט ממה שקורה שם, אנחנו ביקשנו מאבי שמחון להגיע לפה, הוא אמר שהוא לא יוכל, נאמר לנו שישלחו נציגים אחרים. כחלון ונציגי משרד האוצר נמצאים בוועדה שנוח לשים אותה על פרסומת, אך את הנושא הזה מחביאים".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד טען כי "הנכים מתמלאים תקווה בכל פעם שהצעה עולה, ככל שהיא גדולה יותר - כך הנפילה קשה יותר. שוב התברר להם שסתם משחקים בהם". לדבריו, "זה שוב פוליטיקה ועוד פוליטיקה, והכל על הגב של האוכלוסייה הכי חלשה במדינת ישראל".

בדיון הסוער נרשמו גם חילופי דברים קשים בין שר האוצר ליו"ר סיעת מרצ, אילן גילאון, שבסופם הוצא מהוועדה על ידי אלאלוף. גילאון אמר לכחלון כי "לך יש את הכוח הפוליטי לעשות את המעשה הנכון - להשוות את קצבאות הנכים לשכר המינימום. למה צריך פרופסור ועוד פרופסור, ועדה ועוד ועדה שיעשו את העבודה שהוועדה הזו, ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, צריכה לעשות?". לדבריו, "ועדות זליכה ושמחון נועדו לזרות חול ולמסמס את העלאתה המשמעותית וההוגנת של הקצבה, ולא לסייע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ח"כ אלי אלאלוף יו"ר וועדת הרווחה והעבודה בכנסת. 8 בספטמבר 2016. נועם מושקוביץ
"לא מקשיבים לכם". אלאלוף/נועם מושקוביץ

ועדת שמחון הוקמה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני כחודש, יומיים לאחר שהוגשו מסקנות הצוות בראשות פרופ' ירון זליכה, בנוגע להעלאת הקצבאות לנכים. לפי מתווה זליכה, קצבת הנכות תעלה לסכום של 4,000 שקלים בארבע פעימות, סכום נמוך בהרבה מזה שדורשים הנכים, שחידשו מאז את מחאתם. ובינתיים יישום המלצות חדשות שיביאו לשינוי במצבם של הנכים מתעכב.

על פי המסתמן, מסקנות הוועדה לא יכללו הגדלת כלל הקצבאות לגובה שכר המינימום אלא הוספת שירותים לנכים. המתווה יכלול תוספת של ארבעה מיליארד שקלים לקצבאות ולשירותים בדומה למתווה שהציג זליכה, בחמש פעימות בתוך חמש שנים.

העלאת קצבאות תיעשה ככל הנראה באופן דיפרנציאלי, תוך בחינת מצבו האישי של כל נכה. קצבתם של בעלי הכנסה נמוכה תעלה כבר בתוך שנה ל-3,200 שקלים – תוספת של 700-500 שקלים והסיוע בדיור יעלה מ-770 שקלים לאלף שקלים. סעיף העלאת הקצבאות לבעלי הכנסה גבוהה עדיין נמצא בדיונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ועדה אחרי ועדה - מריחה אחרי מריחה". פרידמן וזליכה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully