וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרס מתפללים שיצאו מהמסגד בלונדון: "רוצה להרוג את כל המוסלמים"

19.6.2017 / 12:00

עדי ראייה סיפרו כי נהג המסחרית שעט לעברם ופגע בהם במכוון אחרי שסיימו את התפילה במסגד שבצפון בירת בריטניה.בפיגוע נהרג אדם אחד. במשטרה סבורים כי המחבל, בן 48, פעל לבדו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המחבל שביצע הלילה (שני) את פיגוע הדריסה נגד מוסלמים מחוץ למסגד בלונדון אמר כי הוא "רוצה להרוג את כל המוסלמים". עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הנהג, בן 48, שעט עם המסחרית שלו כדי לפגוע בהם אחרי שסיימו את התפילה.

משטרת בריטניה הגדירה את הדריסה אירוע טרור ומסרה כי המחבל פעל ככל הנראה לבדו. לפחות אדם אחד נהרג ועשרה נוספים נפצעו מפגיעת הרכב המסחרי בסמוך למסגד בפינסברי פארק שבצפון לונדון. עם זאת, המשטרה מסרה כי לא ברור אם ההרוג מת כתוצאה ישירה מהדריסה. הנהג, ששמו טרם פורסם, יישלח להסתכלות פסיכיאטרית.

ראשת הממשלה תרזה מיי תכנס בהמשך היום דיון ביטחוני, אחרי פיגוע שלישי בממלכה בתוך חודש. השניים הקודמים - בלונדון ובמנצ'סטר - בוצעו על ידי תומכי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). "זאת תקרית נוראית", אמרה מיי, שהוסיפה: "כל המחשבות שלי עם אלו שנפצעו, עם יקיריהם ועם רשויות החירות בזירה".

שוטרים מובילים את החשוד בפיגוע הדריסה נגד מוסלמים בלונדון, בריטניה, 19 ביוני 2017. רויטרס
החשוד בפיגוע הדריסה מובל למעצר/רויטרס

לפי המשטרה, התקבלו קריאות ראשונות בסביבות השעה 00:30. "שמעתי מהחלון הרבה צעקות וצרחות, היה כאוס בחוץ. כולם צעקו: 'רכב מסרחי פגע באנשים, רכב מסחרי פגע באנשים'", סיפרה אישה המתגורר מול הזירה לרשת BBC.

"הוא פנה שמאלה אל הסמטה ואז נסע לעבר האנשים", סיפר עבד קדיר וורא לסוכנות הידיעות הצרפתית. "הוא העיף חלק מהם כמה מטרים". לאחר מכן, האנשים במקום הצליחו להכניע את הנהג והמתינו עד לבואה של המשטרה. "הוא ניסה להימלט, אבל הם תפסו אותו".

חאליד אמין, שהיה אף הוא במקום, סיפר לרשת BBC כי לאחר שהנהג נתפס, "הוא צעק 'כל המוסלמים, אני רוצה להרוג את כל המוסלמים'. זה מה שהוא אמר, בדיוק".

ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, אמר כי כוחות משטרה נוספים נפרסו בעיר כדי להגן על התושבים, במיוחד אלו שצמים ברמדאן. הוא תיאר את הפיגוע כ"מתקפה על כל הערכים המשותפים שלנו על סובלנות, חירות וכבוד". מנהיג הלייבור, ג'רמי קורבין, שבמחוז בחירתו אירעה המתקפה, אמר כי הוא "המום לחלוטין".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
זירת פיגוע הדריסה מחוץ למסגד בצפון לונדון, בריטניה, 19 ביוני 2017. רויטרס
דהר לעבר המתפללים. זירת הפיגוע, הבוקר/רויטרס
אירוע דריסה בלונדון, יוני 2017. רויטרס
מתפללים בזירת הפיגוע, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully