וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: "קיים חשש שדליפת מסמכי אולמרט תביא נזק ביטחוני חמור"

למרות הודעת המלמ"ב שלפיה לא היה מעורב בהחלטה לפשוט על הוצאת "ידיעות ספרים", טענה הפרקליטות כי מערכת הביטחון והמשטרה אישרו את המהלך. המלמ"ב: "אין בסמכותינו לאשר זאת". אולמרט: "אין אדם שדאג לביטחון ישראל כמוני"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: טל רזניק

פרקליטות המדינה הבהירה הערב (ראשון) כי המלמ"ב (הממונה על הביטחון במערכת הביטחון) והמשטרה אישרו את הפשיטה על הוצאת "ידיעות ספרים" במסגרת הבדיקה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בנוגע לאפשרות שהודלפו לכאורה מסמכים מסווגים במסגרת כתיבת ספרו. ואולם, המלמ"ב טען ביום הפשיטה כי זו לא נערכה ביוזמתו.

"המשטרה ביקשה מבית משפט צו שיאפשר לה לתפוס במשרדי הוצאת הספרים של ידיעות אחרונות חומר הנוגע לספר האמור", נמסר מהפרקליטות. "בקשה זו הוגשה בעקבות דיון שבו נבחנו פעולות הבדיקה הנדרשות לבירור הדברים. בדיון השתתפו נציגי הפרקליטות, משטרת ישראל ומשרד הביטחון (מלמ"ב). בדיון זה עלה הצורך לתפוס את החומר הרלוונטי כחלק מפעולות הבדיקה, וכן עלתה החשיבות שבתפיסתו, לאור הערכת גורמי הביטחון, שהשתתפו בדיון, כי קיים חשש שדליפתו עלולה לגרום לנזק ביטחוני חמור".

עוד נמסר בהודעה, כי הבדיקה קשורה בחשד כי אולמרט העביר פרק מתוך ספר שהוא כותב לגורמים בלתי מורשים שונים, מחוץ לכלא, "בניגוד להוראות חוק העונשין ולאזהרות שניתנו לו בעבר. אי הקפדה מוחלטת על שמירת סודות אלה, בניגוד להוראות החוק ולכללים שנקבעו על ידי גורמי הביטחון המוסמכים, מקים חשש לדליפת המידע – דבר שעלול היה לגרום נזק חמור לביטחון המדינה".

אהוד אולמרט, יוצא מכלא מעשיהו לחופשה ראשונה. 11 ביולי 2016. ראובן קסטרו
אולמרט בכלא מעשיהו/ראובן קסטרו

ואולם, לאחר פרסום הודעת הפרקליטות, נמסר מהמלמ"ב: "למען הסר ספק, המלמ"ב לא ידע על פשיטת המשטרה המתוכננת ליום חמישי על בית 'ידיעות אחרונות', ולא בסמכותו לאשר אותה. תפקידו של המלמ"ב בפרשה הוא לקבוע את הסיווג הביטחוני לגבי חלק מהמידע".

שני אילוז, עורכת הדין של אולמרט, מסרה: "כמו שטענו בוועדת השחרורים, אין אדם מכל יושבי החדר שדואג לביטחון ישראל כמו אהוד אולמרט אף אחד מאיתנו וכולנו ביחד לא חרדים לבטחון המדינה כמו אולמרט ואני בטוחה שאהוד לא עשה דבר שיש בו לפגוע בביטחון ופעל לפי הכללים והנהלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראשוני. המשטרה פשטה על בית "ידיעות ספרים" בראשל"צ. ניב אהרונסון
בית ידיעות אחרונות/ניב אהרונסון

מוקדם יותר היום דחתה ועדת השחרורים את ההכרעה על קיצור המאסר של אולמרט ל-29 ביוני, יום חמישי הבא. הוועדה התכנסה הבוקר לדון בבקשתו של אולמרט, המרצה את 27 חודשי המאסר שנגזרו עליו באגף 10 של כלא מעשיהו, לנכות שליש מעונשו.

במהלך הדיון אמר אולמרט בסערת רגשות ובעיניים דומעות: "הפכו אותי לבוגד, אני מדבר מדם לבי". הוא אמר את הדברים בהתייחסות לבדיקה שנפתחה בעניינו, בחשד שהבריח חומרים מסווגים מהכלא. אולמרט אמר לוועדה כי לא קיבל מתנות בשווי מאות אלפי שקלים, ואף כי נאלץ לשלם על עט שקיבל כראש ממשלה מנשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש.

נציגי הפרקליטות, שהביעו התנגדות לשחרור וביקשו בשבוע שעבר לדחות את הדיון עצמו, נימקו את עמדתם ברצון להמתין לתוצאות הבדיקה על מנת לגבש עמדה. עו"ד רם כספי, המייצג את אולמרט, אמר כי אין נהלים ברורים לעבודה על ספרים צבאיים.

(עדכון ראשון: 20:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully