וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גיהנום של ממש": יותר מ-60 נספים בשריפה הקטלנית בפורטוגל

18.6.2017 / 18:00

מאות כבאים עדיין נאבקים בלהבות שהחלו לאחר שברק פגע בעץ באזור ההררי של פדרוגאו גרנדה שבמרכז המדינה. גדודי צבא נשלחו לסייע לרשויות החירום, ותושבים סיפרו על האש המפלצתית שאחזה במהירות. "משפחה שלמה נשרפה במכוניתה"

צילום: רויטרס, CNN, עריכה: יוסי אלטר

שריפת היער הענקית המשתוללת במרכז פורטוגל ביממה האחרונה גבתה את חייהם של לפחות 62 איש, במה שעשויה להיות השריפה הקטלנית ביותר אי-פעם במדינה שבחצי האי האיברי, המורגלת לשריפות יער בכל קיץ. עוד 54 איש שנפגעו פונו לבתי חולים, כמה מהם במצב קשה. המשטרה סבורה כי ברק שפגע אתמול בעץ גרם לדליקה ומאות כבאים עדיין נאבקים בלהבות.

"אנחנו לא זוכרים טרגדיה כזאת", אמר ראש הממשלה אנטוניו קוסטה, שהגיע לפדרוגאו גרנדה, אזור הררי שנמצא כ-200 ק"מ מצפון-מזרח לבירה ליסבון. לדבריו, המאמצים של כוחו הכיבוי מתרכזים במניעת התפשטות האש הניזונה מגל חום ורוחות חזקות. הוא אף הזהיר כי מניין ההרוגים עלול להמשיך לעלות. רוב הנספים היו נהגים שניסו לברוח מהאש המתפשטת.

הממשלה הכריזה על שלושה ימי אבל ושלחה שני גדודי צבא כדי שיעזרו לרשויות החירום. האיחוד האירופי אמר כי הוא ישלח מטוס כיבוי וצרפת הציעה שלושה כאלו. לפי הרשויות, ספרד השכנה כבר שלחה שני מטוסי כיבוי.

שריפת יער במרכז פורטוגל 18 ביוני 2017. רויטרס
מדינות האזור התגייסו לעזרה. האש משתוללת בפדרוגאו גרנדה/רויטרס
מכונית מפויחת לאחר השריפה, פורטוגל 18 ביוני 2017. רויטרס
מכוניות שרופות במוקד האש/רויטרס

האפיפיור פרנציסקוס, שביקר בפורטוגל בחודש שעבר, הזכיר את הקורבנות בנאומו השבועי בוותיקן. "אני קרוב לאנשים היקרים מפורטוגל, שהוכו על ידי שריפה הרסנית שמשתוללת ביערות באזור פדרוגאו גרנדה, והובילה לקורבנות רבים. הבה נתפלל בשתיקה".

נשיא צרפת עמנואל מקרון כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אנו עומדים בסולידריות עם פורטוגל, שהוכתה על ידי אש נוראית. מחשבותינו עם הקורבנות. צרפת מעמידה סיוע לפורטוגל".

בעיירה נודייריניו, ש-11 מתושביה נספו בדליקה, הראתה הטלוויזיה הממלכתית כלי רכב שרופים ובתים מפויחים. התושבים ההמומים סיפרו על משפחה שלמה שניסתה להימלט מביתה ונכנסה למכונית, אך נקלעה ל"טורנדו של להבות".

"זה לא נראה אמיתי, זה מעולם אחר, זה היה גיהינום של ממש, מעולם לא ראינו משהו כזה", אמר ראש העיר ולדימר אלבס לכתבים. כ-20 עיירות באזור נפגעו וכמה כבישים נסגרו לתנועה. "ענן העשן נמוך מאוד, כך שמסוקי ומטוסי כיבוי לא יכולים לפעול ביעילות, אבל אנחנו עושים כל דבר אפשרי ובלתי-אפשרי כדי לכבות את האש", אמר שר הפנים חורחה גומז.

הנשיא מרסלו רבלו דה סוזה ביקר באתר האסון במהלך הלילה והביע את תנחומיו. "לא היה ניתן לעשות יותר ממה שכבר נעשה", אמר ביחס למניעת השריפה מבעוד מעוד ומהתגובה המידית של הרשויות.

רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully