וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרך שדות מוקשים ובשחייה: גל עריקות של חיילים מצפון קוריאה לדרום

בסיאול מסרו כי בשבוע האחרון נמלטו שני חיילים לשטח המדינה - לעומת תדירות של עריק אחד בשנה עד כה. החייל האחרון, שחצה את הגבול דרך הנהר, צעק: "אל תהרגו אותי, אני כאן כדי לערוק"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חייל צפון קוריאני נמלט לדרום בשחייה דרך נהר, העריקה השנייה בתוך שבוע אחד בלבד – כך הודיע היום (ראשון) צבא קוריאה הדרומית, שהוסיף כי החייל, בשנות ה-20 לחייו, עבר בחלק צר של נהר האן עד שהגיח בגימפו, ממערב לבירה סיאול.

בשבוע שעבר חצה חייל צפון קוריאני אחר את הגבול המבוצר היטב בין שתי הקוריאות, הרווי שדות מוקשים. בעבר, קצב עריקות החיילים מהצפון לדרום היה סביב אחד בשנה. בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ דווח כי החייל צעק לעבר חייל דרום קוריאני: "אל תהרוג אותי, אני כאן כדי לערוק". העריק יעבור חקירות בידי גורמי צבא.

לקריאה נוספת בנושא
הורי השבוי האמריקני ששוחרר מצפון קוריאה: "לא מאמינים לגרסת המשטר"
קוריאה הצפונית שיגרה טילים נגד ספינות לכיוון ים יפן
שיתוף פעולה אמריקני-סיני: האו"ם הרחיב את הסנקציות על קוריאה הצפונית

מצעד צבאי בפיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 15 באפריל 2017. רויטרס
כ-30 אלף ערקו מאז תום מלחמת קוריאה. מצעד צבאי של קוריאה הצפונית/רויטרס

שתי הקוריאות עדיין נמצאות מבחינה טכנית במלחמה, מאחר שהעימות ביניהן הסתיים ב-1953 בהפסקת אש וללא הסכם שלום. לפי סיאול, כ-30 אלף צפון קוריאנים ערקו לדרום מאז תום המלחמה, רובם דרך סין, שחולקת גבול ארוך עם הצפון.

בחודשים האחרונים התגברה המתיחות בין סיאול לפיונגיאנג, אחרי שהמשטר הקומוניסטי האיץ את פיתוח תכנית הגרעין והטילים שלו, חרף הסנקציות הבינלאומית שהוטלו עליו. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר כי עלולה לפרוץ מלחמה והציב בקוריאה הדרומית את המערכת המתקדמת להגנה מפני טילים (THAAD).

עם זאת, השלטון הליברלי החדש בסיאול, בראשות הנשיא מון ג'ה-אין, תומך בגישה פייסנית יותר כלפי פיונגיאנג ועצר פריסה של משגרים נוספים של המערכת עד להודעה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully