וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: מניין הנספים בשריפה במגדל בלונדון עלה ל-58

17.6.2017 / 20:00

המשטרה מסרה כי אלו המוגדרים עדיין נעדרים ככל הנראה אינם בין החיים וכי המספרים עשויים עוד להשתנות. "אני אומר בעצב שעלינו להניח שהם מתים", אמר מפקד המשטרה

צילום: רויטרס

לפחות 58 בני אדם נעדרים וככל הנראה אינם בחיים בעקבות השריפה במגדל בלונדון – כך הודיעה היום (שבת) משטרת בריטניה. לפי המשטרה, הנתון כולל את 30 הנספים שכבר הוכרזו אחרי הדליקה הקטלנית במגדל גרנפל בן 24 הקומות שבמערב לונדון.

"בצער רב, בשלב הזה אנו יודעים ש-58 איש שהיו במגדל באותו לילה נעדרים ולכן אני אומר בעצב שעלינו להניח שהם מתים", אמר מפקד המשטרה סטיוראט קאנדי לכתבים, והוסיף כי המספר עלול עוד להשתנות. אם אכן מניין ההרוגים יהיה 58 ומעלה, תהיה זו השריפה הקטלנית ביותר בלונדון מאז מלחמת העולם השנייה.

זירת השריפה בבניין בלונדון, 16 ביוני 2017. רויטרס
השריפה התפשטה במהירות. המגדל השרוף, היום/רויטרס

ראשת הממשלה תרזה מיי ניסתה היום להרגיע את הזעם הציבורי כלפיה, והבטיחה לתמוך במשפחות הקורבנות, אחרי שאתמול ספגה שריקות בוז כשביקרה בזירת השריפה. מיי הוברחה ממפגש עם דיירים זועמים תחת אבטחה כבדה, אחרי שהמפגינים צעקו לעברה "תתביישי לך" ומאות אחרים הסתערו על מבנה מועצת השכונה ודרשו צדק.

"התגובה של רשויות החירום, של רשות הבריאות הלאומית ושל הקהילה הייתה הירואית", מסרה מיי בהודעה, אך הודתה: "התמיכה בשטח עבור המשפחות שהזדקקו לעזרה או למידע בסיסי בשעות הראשונות לאחר האסון הנורא הזה לא הייתה מספיק טובה".

במהלך היום היא נפגשה במשך שעתיים במעונה בדאונינג 10 עם תושבים מאזור השריפה וקיימה דיון על תגובת הממשלה לאסון. ראשת הממשלה הבטיחה חקירה ציבורית וחמישה מיליון ליש"ט לתמיכה בנפגעים. לדבריה, אלו שאיבדו את בתיהם ישוכנו בדירות אחרות בתוך שלושה שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully