וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריגול וחברות בארגון טרור: עונשים כבדים לשופט ולמחוקק בטורקיה

15.6.2017 / 20:27

7.5 שנות מאסר נגזרו על שופט טורקי המכהן בבית הדין הבינלאומי בהאג בגין חברות בארגון המזוהה עם איש הדת פתהוללה גולן, ו-25 שנות מאסר נגזרו על חבר אופוזיציה שהורשע לאחר שהעביר סרטון שהביך את אנקרה לעיתון ביקורתי. אלפים יצאו לרחובות במחאה

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מנופף לשלום בפרלמנט באנקרה, יוני 2017. רויטרס
מאסרים בגין ניסיון ההפיכה נגדו. ארדואן בפרלמנט/רויטרס

טורקיה גזרה שבע שנות מאסר ועוד שישה חודשים על שופט מטעם האו"ם לפשעי מלחמה בגין עבירות של "חברות בארגון טרור" – כך מסר היום (חמישי) בית הדין הבינלאומי בהאג. השופט איידין ספא אקאי מוחזק בידי הרשויות בטורקיה מאז ספטמבר, יחד עם עשרות אלפי בכירים טורקים שנעצרו במבצע טיהור שהחל במדינה בעקבות ההפיכה שנכשלה.

בית הדין בהאג מסר בהצהרה כי פעולותיה של טורקיה נחשבות "הפרה נוספת של מעמדו המוגן של אקאי", שכן לשופטי האו"ם יש חסינות דיפלומטית במסגרת החוק הבינלאומי. אקאי מכהן כשופט ב-MICT, המנגנון להקמת טריבונלים פליליים בינלאומיים המטפל בערעורים סופיים ובתיקים פתוחים כמו יוגוסלביה ורואנדה.

לפי הודעת MICT, אקאי הורשע ביום שלישי בעבירה אחת של חברות בארגון "פטו", שאנקרה טוענת כי הוא ארגון טרור התומך באיש הדת הגולה פתהוללה גולן, האחראי לטענת טורקיה להפיכה. גולן שוהה בארצות הברית ואנקרה ביקשה פעמים רבות מוושינגטון להסגירו.

כמאל קיליצ'דרולו, מנהיג מפלגת CHP בהפגנה נגד הממשלה הטורקית באנקרה, יוני 2017. רויטרס
קיליצ'דאוגלו בהפגנה באנקרה/רויטרס

במקביל, הפגינו היום אלפי אזרחים באנקרה במחאה על 25 שנות מאסר שנגזרו על חבר האופוזיציה אניס ברברוגלו בגין "ריגול". ברברוגלו הורשע לאחר שנתן לעיתון אופוזיציוני סרטון וידאו שבו נראות משאיות של סוכנות המודיעין של טורקיה מובילות נשק לסוריה.

ברברוגלו הוא המחוקק הראשון מ מפלגת העם הרפובליקנית CHP להיכלא במסגרת מבצע הטיהור. יותר מ-50 אלף נכלאו ויותר מ-150 אלף הודחו או הושעו מעבודתם בעקבות ניסיון ההפיכה ב-15 ביולי, שגבה את חייהם של מאות בני אדם.

כמאל קיליצ'דאוגלו, מנהיג מפלגת העם הרפובליקנית, קראה להחלטה בלתי חוקית ומונעת משיקולים פוליטיים. ביום חמישי האחרון הוא פתח בצעדה של 425 קילומטרים מאנקרה לאיסטנבול, שם כלוא ברברוגלו. גורמים רשמיים במפלגה אמרו כי הם מצפים שהצעדה תימשך 20 ימים עבור הפוליטיקאי בן ה-68.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חבר האופוזיציה אניס ברברוגלו שנשלח לכלא בגין ריגול, טורקיה, יוני 2017. רויטרס
ברברוגלו שנכלא ל-25 שנה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully