וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוגות ענק, כוכבים ומתנות מוזרות: כך חגגו נשיאי ארה"ב את יום הולדתם

15.6.2017 / 21:41

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חגג אתמול את יום הולדתו ה-71 בחגיגה מצומצמת ולא אופיינית לאיש העסקים לשעבר. מי הנשיא שיום הולדתו הוא חג לאומי, מי הופתע במהלך מסיבת עיתונאים ובאיזה מזל נולדו הכי הרבה נשיאים? התשובות בפנים

מערכת וואלה!

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ זכה אתמול למתנת יום הולדת בדמות חקירה חדשה שנפתחה נגדו, אולם נשיאים אחרים זכו לקצת יותר נחת. כיצד הם חגגו?

יום הולדתו של הנשיא האמריקני הראשון, ג'ורג' וושינגטון הוא חג לאומי בארה"ב. מציינים אותו ב-22 בפברואר, וחוגגים אותו בשלל מצעדים וטקסים בכל רחבי המדינה. במדינות מסוימות מציינים גם את יום הולדתו של לינקולן כחג, אבל לא מדובר בחג פדרלי.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם יו"ר בית הנבחרים פול ראיין וחבר הקונגרס סטיב סקליס. GettyImages
נולד במזל תאומים. טראמפ, אתמול/GettyImages

מרבית הנשיאים נולדו במזלות עקרב או דלי, והנשיאים פולק והארדינג אפילו נולדו באותו תאריך – 2 בנובמבר. הנשיא קלווין קולידג' הוא הנשיא היחיד עד כה שנולד ביום העצמאות האמריקני – 4 ביולי.

ובעוד שהיו נשיאים שחגגו במסיבות נוצצות עם שלל כוכבים, היו כאלה שביקשו להמשיך בעבודתם הרגילה. טדי רוזוולט אירח ביום הולדתו משלחת של נציגים מהונגריה וערך ישיבת קבינט, וגם רונלד רייגן ביקש לקיים מסיבת עיתונאים בנושא נתוני האבטלה, למרות שאשתו ננסי חשבה אחרת, והפתיעה אותו עם עוגה לעיני העיתונאים המשועשעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רונלד רייגן חוגג יום הולדת 82, מתוך כתבה על חגיגות יום הולדת של נשיאי עבר, יוני 2017. AP
מסיבת עיתונאים / הפתעה. רייגן/AP

הנשיאים קיבלו גם כמה מתנות משעשעות לימי ההולדת שלהם: הנשיא הארי טרומן קיבל ב-1947 מסלול באולינג שהותקן במיוחד עבורו בבית הלבן. הנשיא רוזוולט קיבל עוגה בגובה של מטר וחצי ששקלה 136 קילוגרמים. והיו גם מתנות קצת יותר מפוקפקות: מסמכי ויקיליקס חשפו בשנה שעברה כי ביל קלינטון קיבל ליום הולדתו מיליון דולר מממשלת קטאר שנתרמו לקרן שלו. הוא כמובן לא היה אז בתפקיד.

עם טראמפ הכל יותר גדול ויום ההולדת שלו לא שונה. את יום הולדתו ה-42 למשל חגג איש העסקים בקזינו שלו עם חללית בגובה של ארבעה מטרים וחצי שירדה על הבמה והקרינה לייזרים על חתן השמחה ואשתו. השנה, הוא כבר נמצא במעמד אחר, אולם אמש בחר לחגוג דווקא באירוע מצומצם בהשתתפות בני משפחתו ועוזריו הקרובים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully