וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עשרות גופות פזורות באזור": הלחימה בדרום הפיליפינים נחשפת

15.6.2017 / 12:37

פוליטיקאי פיליפיני המסייע במאמצי החילוץ והסיוע בעיר מראווי שנתונה במצור בידי ארגון המזוהה עם דאעש סיפר על הזוועות, כפי שהעידו תושבים שנמלטו מהעיר. במקביל, נעצר אחד מהאחים ממיליציית מאוטה, המנהיגה את המרד בעיר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ממדי הקרב בדרום הפיליפינים נחשף: פוליטיקאי פיליפיני סיפר היום (חמישי) כי תושבים שנמלטו מהעיר מראווי ראו לנגד עיניהם עשרות גופות באזור שבו נערכה לחימה עזה בין כוחות הביטחון למיליציות חמושות בשלושת השבועות האחרונים.

"לפחות מאה גופות נראו פזורות באזור", אמר זיה אלונטו אדיונג שמסייע למאמצי החילוץ וההצלה במקום לעיתונאים. הצבא טרם אישר את הדיווח, אך לפי נתוניו, לפחות 290 בני אדם נהרגו בלחימה, בהם 206 חמושים, 58 חיילים ו-26 אזרחים.

דובר הצבא ג'ו-אר הררה אמר שהלוחמים מתקדמים למרכז המסחרי של מראווי, שמוחזקת בידי חמושים שנשבעו אמונים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). "אנחנו מתכוונים לסיים את הלחימה בהקדם האפשרי. המפקדים שלנו עושים כל שביכולתם", הוסיף הררה. עם זאת, הוא ציין כי הלוחמים מתמודדים מול 200 חמושים, רבים מהם נמצאים בעמדות צליפה. "הקרב נזיל", אמר.

הלחימה במראווי שבדרום הפיליפינים בין כוחות הצבא למיליציות מאוטה ודאעש, 15 ביוני 2017. רויטרס
עשן מיתמר מעל העיר/רויטרס

מוקדם יותר עצר הצבא את אחד מאחיהם של המפקדים הבכירים המובילים את האסלאמיסטים במאבקם נגד הממשלה. לפי דובר הצבא, מוחמד נעים מאוטה, המכונה אבו ג'דיד, נעצר בעמדת בידוק ליד עיר החוף קאגיאן דה אורו עם שחר. שני אחיו של מוחמד, עומאר חיאם ועבדאללה, מנהיגים את מיליציית מאוטה שעומדת בחזית הקרב במראווי.

מראווי נמצאת כמאה קילומטרים דרומית לקאגיאן דה אורו, אך לא ברור אם מוחמד הגיע ממוקד הלחימה בעיר. רוב שבעת אחי מאוטה, בהם עומאר חיאם ועבדאללה, נמצאים ככל הנראה במראווי. הורים נלקחו למעצר בשבוע שעבר בשתי ערים שונות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הלחימה במראווי שבדרום הפיליפינים בין כוחות הצבא למיליציות מאוטה ודאעש, 15 ביוני 2017. רויטרס
מעצר אחד מאחי מאוטה/רויטרס

בסוף השבוע אישר דובר שגרירות ארצות הברית במנילה כי כוחות אמריקניים מיוחדים מסייעים לצבא הפיליפיני במאמצים לשבירת המצור על העיר מראווי. לדבריו, "לבקשת ממשלת הפיליפינים, כוחות מיוחדים של צבא ארצות הברית מסייעים במבצע במראווי".

שיתוף הפעולה בין צבאות ארצות הברית והפיליפינים מגיע לאחר כמה חודשים של עוינות בין מנילה לוושינגטון, בין היתר בשל התבטאויותיו של הנשיא רודריגו דוטרטה בגנות הממשל האמריקני וקריאתו לעזיבת הכוחות האמריקניים. החל משנת 2002 הציבה וושינגטון כוחות במינדנאו, שסייעו בהכשרה ובייעוץ לצבא הפיליפיני. תכנית הסיוע הופסקה בשנת 2015, אולם נותרה באי נוכחות קטנה יחסית של חיילים אמריקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully