וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית החולים בוושינגטון: "חבר הקונגרס סקליס מאושפז במצב קריטי"

מצליף הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, שנורה על ידי מתנגד לנשיא טראמפ באימון בייסבול בווירג'יניה, נמצא במצב אנוש. היורה ג'יימס הודג'קינסון, המתנגד לטראמפ והתנדב במסע הבחירות של ברני סנדרס, מת מירי משמר הקפיטול

צילום: עמרי נחמיאס

מצבו של סטיב סקליס, חבר הקונגרס האמריקני שנורה היום בווירג'יניה, מוגדר אנוש לאחר ניתוח חירום - כך נמסר הערב (רביעי) מבית החולים מדסטאר בוושינגטון. סקליס נורה בעת אימון בייסבול של המפלגה הרפובליקנית, ובתקרית נפצעו ארבעה בני אדם נוספים, שמצבם טוב. היורה, ג'יימס הודג'קינסון, נהרג מירי משמר הקפיטול.

הודג'קינסון, מפקח בן 66 מאילינוי, התנגד לנשיא דונלד טראמפ, והתנדב בקמפיין של הסנאטור ברני סנדרס בבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטית, בשנה שעברה. הוא כינה את טראמפ "בוגד" וקרא להדיחו מהתפקיד.

הבולשת הפדרלית (FBI) השתלטה על החקירה והבהירה כי המניע עדיין לא ברור כמו גם אם חברי המפלגה הרפובליקנית, שהתאמנו במגרש בייסבול בעיר אלכסנדריה, היו המטרה.

חבר הקונגרס ג'ף דאנקן אמר ל-CNN כי שוחח עם היורה דקות ספורות לפני שפתח באש. היורה, שלדבריו לבש בגדי ספורט, שאל אותו אם הפוליטיקאים המתאמנים במקום הם רפובליקנים או דמוקרטים.

עוד ידיעות מהעולם
האו"ם: תקיפות ארה"ב א-רקה גורמות לאובדן חיים מזעזע
בריטניה: שישה נספו ועשרות נפגעו בשריפת ענק במגדל בלונדון

החשוד בירי בסטיב סקליס בוורג'יניה, ג'יימס הודג'קינסון 14 ביוני 2017. רויטרס
היה תומך של הדמוקרטים. הודג'קינסון/רויטרס
סטיב סקליז 14 ביוני 2017. AP
במצב קריטי. סקליס/AP

"אני יודע שהוא לא היה מרוצה מאיך שהדברים הלכו, תוצאות הבחירות ודברים דומים", אמר הערב אחיו מייקל. הוא הוסיף כי לא היה קרוב לאחיו וכי אינו יודע מדוע הוא נשאר בוושינגטון.

סנדרס הודיע הערב כי הודגק'ינסון התנדב בקמפיין הבחירות שלו לנשיאות בשנה שעברה, ומסר: "אני חש בחילה מהמעשה המתועב הזה. אלימות בכל צורה היא בלתי מתקבלת בחברה שלנו ואני מגנה את המעשה הזה בצורה החזקה ביותר. שינוי אמיתי יכול לבוא רק באמצעות פעולות בלתי אלימות, וכל דבר אחר חותר תחת הערכים האמריקנים הבסיסיים ביותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"טראמפ הוא בוגד, הגיע הזמן להשמיד אותו". הפוסט שפרסם הודג'קינסון/מערכת וואלה!, צילום מסך
טראמפ בהצהרה לאחר הירי בסטיב סקליס בוורג'יניה 14  ביוני 2017. רויטרס
מתפלל להחלמת הפצועים. טראמפ/רויטרס

הנשיא דונלד טראמפ מסר כי הוא "עצוב" לשמוע את החדשות על "הטרגדיה" בווירג'יניה. "סקליס הוא חבר אמיתי ופטריוט, והוא נפצע קשה, אבל הוא יחלים לחלוטין", אמר הנשיא בהודעה מיוחדת. "מלניה ואני אסירי תודה על הגבורה שלהם (השוטרים) ומייחלים להחלמה המהירה של כל הפצועים".

טראמפ המשיך: "סטיב, יש לך את התפילות של העיר, האומה והעולם כולו. אמריקה מתפללת עבורך ועבור קורבנות הירי. דיברתי עם אשתו של סטיב ג'ניפר והצעתי לה תמיכה מלאה, כל מה שתצטרך. אנחנו עמה ועם כל משפחת סקליס. דיברתי עם מפקד המשטרה שעשתה עבודה נהדרת, ביקשתי להביע הזדהות עם השוטרים. הפעולות האמיצות שלהם מאפשרות את הדמוקרטיה".

זירת הירי בסטיב סקליז בוורג'יניה, 14 ביוני 2017. רויטרס
השוטרים זוכים לשבחים. זירת הירי בווירג'יניה/רויטרס

הסנאטור ג'ף פלייק, שנכח אף הוא במקום, אמר כי ראה את חברי צוות האבטחה של סקליס יורים לעבר החשוד. פלייק הוסיף כי הוא וחבר בית הנבחרים ברד וונסטרופ, רופא במקצועו, הגישו סיוע לפצוע, שהיה בהכרה וצלול לאורך כל האירוע.

חבר בית הנבחרים מו ברוקס סיפר ל-CNN כי השתמש בחגורתו כחוסם עורקים על מנת לעצור את הדימום. "ראיתי רובה, שמעתי בום ושמעתי את סקליס צורח", אמר ברוקס.

הסנאטור ראנד פול תיאר את המראה כ"שדה קטל". לפי עדותו של ברוקס, הירי בוצע בנשק חצי אוטומטי, מאחורי אחד הספסלים במגרש. לדבריו הוא הבחין ביורה לשניות אחדות, ולא שמע אותו אומר דבר. "הוא המשיך לירות לעבר אנשים אחרים", אמר ברוקס, "רק תדמיין, כל האנשים במקום השתטחו".

זירת הירי בסטיב סקליס בוורג'יניה, 14 ביוני 2017. רויטרס
זירת הירי בסטיב סקליס בוורג'יניה, 14 ביוני 2017/רויטרס

סקליס, בן 51, נציג מדינת לואיזיאנה, חבר קונגרס מאז 2008 ומשמש מאז 2014 מצליף הרוב. סקליס מזוהה עם האגף הימני במפלגה הרפובליקנית. בעבר דווח כי הוא נאם בכנס של הארגון האירופי-אמריקני לאחדות וזכויות, קבוצה הממומנת על ידי מנהיג הקו קלוקס קלאן לשעבר דיוויד דיוק. הוא הביע תמיכה בטראמפ במהלך הקמפיין שלו לנשיאות כמו גם בצו שלו המגביל את כניסתם של אזרחים ממדינות מוסלמית לארצות הברית.

הפעם האחרונה שבה נורה חבר קונגרס הייתה בינואר 2011, אז נורתה בראשה גבי גיפורדס. היא אמנם שרדה את מה שהוגדר כניסיון התנקשות, אך שישה בני אדם אחרים נהרגו באותו אירוע שגרם לזעזוע רב, אך לא הוביל לשינויים בהגבלות על מכירת כלי הנשק בארצות הברית.

גיפורדס מסרה היום: "הירי הזה הוא מתקפה על כל מי שמשרת בקונגרס ועל כל מי שמשתתף בדמוקרטיה שלנו. לבי נשבר לנוכח הכאב של חבר הקונגרס סקליס ויתר הקורבנות, בני משפחותיהם, חבריהם ועמיתיהם שניצלו. אני אסירת תודה לשוטרי משמר הקפיטול, שהגנו עליי לאחר שנוריתי והפכו לחבריי. אני יודעת כמה אומץ דרוש כדי להשתקם מירי כזה, ואני יודעת שלסטיב ולכל מי שהיה שם הבוקר יש את האומץ הזה".

(עדכון ראשון: 18:02)

זירת הירי בסטיב סקליס בוורג'יניה, 14 ביוני 2017. רויטרס
זירת הירי בסטיב סקליס בוורג'יניה, 14 ביוני 2017/רויטרס
זירת הירי בסטיב סקליס בוורג'יניה, 14 ביוני 2017. רויטרס
זירת הירי בסטיב סקליס בוורג'יניה, 14 ביוני 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully