וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בכיר בקונגרס נפצע מירי באימון בייסבול של המפלגה הרפובליקנית

14.6.2017 / 17:02

סטיב סקליס, המצליף בבית הנבחרים, נפצע יחד עם כמה אנשים נוספים בתקרית ירי במגרש בווירג'יניה. מצבו יציב והיורה נעצר. המניע לא ידוע. טראמפ: "הוא נפצע קשה - אך יחלים". חבר קונגרס סיפר כי השתמש בחגורתו כחוסם עורקים: "שמעתי אותו צורח"

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

מצליף הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, סטיב סקליס, נפצע היום (רביעי) באירוע ירי באימון בייסבול של חברי קונגרס רפובליקנים בווירג'יניה. מלשכתו של סקליס נמסר כי מצבו יציב וכי הוא עובר ניתוח בבית חולים. המשטרה בעיר אלכסנדריה מסרה כי עוד ארבעה בני אדם נפצעו באירוע, אך לא פירטה את מצבם.

משטרת הקפיטול הודיעה כי שוטרים מטעמה שהיו בזירה ניהלו חילופי אש עם החשוד, שנעצר. המניע לא ידוע, אך גורמים בקונגרס וברשויות אכיפת החוק מסרו לרשת CNN כי אירוע הירי נראה כמו "מתקפה מכוונת".

לפי עדותו של אחד מחברי הקונגרס שהיו באירוע, החשוד ירה בין 50 למאה כדורים מכלי נשק חצי-אוטומטי מעבר לגדר המגרש, שבו נכחו בין 15 ל-25 חברי קונגרס ועוזריהם. מלשכתו של חבר בית הנבחרים ריצ'רד וויליאמס נמסר כי אחד מעוזריו נפצע, אחרי שברשת פוקס ניוז דווח תבחילה כי וויליאמס עצמו נפצע.

הנשיא דונלד טראמפ אמר כי הוא "עצוב" לשמוע את החדשות על הטרגדיה בווירג'יניה. "סקליס הוא חבר אמיתי ופטריוט והוא נפצע קשה, אבל הוא יחלים לחלוטין", כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו. "תפילותינו עמו".

הנשיא טראמפ וסטיב סקליס, 14 ביוני 2017. רויטרס
אחד הבכירים במפלגה הרפובלקנית. סקילס וטראמפ/רויטרס
זירת הירי בסטיב סקליז בוורג'יניה, 14 ביוני 2017. רויטרס
החמוש ירה עשרות כדורים. זירת הירי בווירג'יניה/רויטרס

חבר הקונגרס מו ברוקס, שהיה במגרש בזמן הירי, סיפר כי עצר את הדימום של סקליס שנפצע ברגלו. "ראיתי רובה, שמעתי בום ובאותו הזמן שמעתי את סקליס צורח, הוא נורה", סיפר לרשת CNN. הוא אמר כי הוא השתמש בחגורתו כחוסם עורקים על מנת לעצור את הדימום.

הוא תיאר את היורה כגבר לבן, אך הבהיר כי הוא ראה אותו לשניות בודדות. חבר בית הנבחרים הוסיף כי החמוש לא אמר דבר בזמן התקיפה. "אנשי הביטחון במתחם, הם הפגינו גבורה עילאית", הוסיף.

הסנאטור ג'ף פלייק אמר כי הוא ראה את חברי צוות האבטחה של סקליס יורים לעבור החמוש במשך עשר דקות. לדבריו, ברגע שהם היו יכולים, הוא וחבר בית הנבחרים בראד וונסטראפ, רופא במקצועו, הגיעו לעזרתו של סקליס שגרר את עצמו מחוץ לטווח הירי. "הוא היה בהכרה כל הזמן", סיפר.

ראנד פול, סנאטור נוסף שהיה בתקרית הירי, אמר כי הוא "מאמין שללא משטרת הקפיטול, היה טבח. לא הייתה לנו הגנה בכלל. הזירה הייתה שדה קטל למעשה".

מסוק מגיע לזירת הירי

סקליס, בן 51, נציג מדינת לואיזיאנה, חבר קונגרס מאז 2008 ומשמש מאז 2014 מצליף הרוב. סקליס מזוהה עם האגף הימני במפלגה הרפובליקנית. בעבר דווח כי הוא נאם בכנס של הארגון האירופי-אמריקני לאחדות וזכויות, קבוצה הממומנת על ידי מנהיג הקו קלוקס קלאן לשעבר דיוויד דיוק. הוא הביע תמיכה בטראמפ במהלך הקמפיין שלו לנשיאות כמו גם בצו שלו המגביל את כניסתם של אזרחים ממדינות מוסלמית לארצות הברית.

הפעם האחרונה שבה נורה חבר קונגרס הייתה בינואר 2011, אז נורתה בראשה גבי גיפורדס. היא אמנם שרדה את מה שהוגדר כניסיון התנקשות, אך שישה בני אדם אחרים נהרגו באותו אירוע שגרם לזעזוע רב, אך לא הוביל לשינויים בהגבלות על מכירת כלי הנשק בארצות הברית.

(עדכון ראשון: 15:02)

זירת הירי בסטיב סקליז בוורג'יניה, 14 ביוני 2017. רויטרס
זירת הירי בווירג'יניה/רויטרס
זירת הירי בסטיב סקליז בוורג'יניה, 14 ביוני 2017. רויטרס
זירת הירי בסטיב סקליז בוורג'יניה, 14 ביוני 2017/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully