וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדייק לתוך חלון הבית - ומשמיד "מטרות נעלמות": צפו ברחפן הישראלי החדש

15.6.2017 / 14:05

"אלביט" תציג את מערכת ה"שרקרק", חימוש מונחה משוטט, בסלון האווירי בפריז בשבוע הבא. המערכת מסוגלת לעקוב אחר מטרות ומצוידת במנגנון "חזרה הבייתה". בנוסף תציג החברה מערכת תצפית רציפה להתקנה על מל"טים

צילום: אלביט, עריכה: ורד לידני

חברת "אלביט" חשפה ביום שני השבוע כמה מערכות חדשניות שתציג בשבוע הבא בסלון האווירי בפריז. את עיקר תשומת הלב משך ה-SkyStriker ("שרקרק") מערכת חימוש טקטי משוטט, למשימות חשאיות ומדויקות. המערכת מאופיינת בחתימה אקוסטית נמוכה, מהירות טיסה גבוהה ויכולת כיסוי שטחים נרחבים ומסוגלת להמתין כשעתיים עד לזיהוי מטרה ולפעולה נגדה.

ה"שרקרק" הוא חימוש אלקטרו-אופטי המופעל מרחוק ומאפשר ליחידות חי"ר לחפש, לאתר ולפעול לתקיפת מטרות. אורך המערכת הוא 2.5 מטרים ומשקלה 35 קילוגרמים. ה"שרקרק" משוגר ממשגר קרקעי על גבי ג'יפ מסוג האמר או נגרר. רמות הדיוק של המערכת מאפשרות פגיעה בטנקים, כלי רכב קרביים, כלי רכב רכים, אופנועים בתנועה ואף חלונות בתים.

עוד בוואלה! NEWS:
הרוגים בשריפת ענק במגדל בלונדון: "ראיתי אנשים קופצים מהחלון"
גורם מדיני על טענות ארה"ב: הרשות ממשיכה לשלם משכורות למחבלים
נחקר על פדופיליה ונשאר במשטרה - וחשוד כי תקף מינית בת שש

חשיפה של אלביט 14 ביוני 2017. אלביט, אתר רשמי
שילוב בין כלי טיס בלתי מאויש לבין חימוש מונחה. ה"שרקרק"/אתר רשמי, אלביט

דני ישראלי סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי בחטיבת המודיעין של אלביט הגדיר בשיחה עם וואלה! NEWS את ה"שרקרק" כשילוב בין מטוס ללא טייס למערכת חימוש מונחה מדויק. "המערכת יודעת לטוס זמן רב יותר מהמקבילים שלה ביחס לגודלה", הוסיף. "יש לה מטען ייעודי אלקטרו-אופטי שמאפשר לה לאתר את המטרה, לאסוף מודיעין ואף לחזור הביתה, שאין בדרך כלל לחימושים משוטטים".

עוד אמר ישראלי כי "הייחודית שלו הוא היכולת לנוע במרחב, לחפש את המטרה, גם אם היא בתנועה ונעלמת או מופיעה לפרקי זמן קצרים, להיכנס ליעף תקיפה ולפגוע במטרה. בשיגור טילים "מסורתיים" צריך לדעת מראש איפה המטרה. במידה והמפעיל מתחרט הוא יכול לבטל את התקיפה ולהמתין למטרות אחרות".

פיתוח נוסף שתציג החברה בסלון האווירי היא SkEye WAPS, מערכת לתצפית רציפה, על פני שטחים נרחבים. המערכת מספקת התמצאות כוללת בסביבה, מעניקה תמונת מודיעין על המתרחש על הקרקע ומאפשרת למספר גדול של משתמשים תלקבל תמונת מצב בזמן אמת, ברזולוציה גבוהה ואף "לחזור אחורה" בזמן. המערכת החדשנית הוצגה כשהיא מותקנת על גבי מטוס בלתי מאויש מסוג "הרמס 900" מתוצרת אלביט. החברה צפויה להציג בסלון האווירי מגוון פתרונות בתחום החימוש המדויק מונחה הלייזר, רחפנים ורקטות מתקדמות מונחות לייזר.

חשיפה של אלביט 14 ביוני 2017. אלביט, אתר רשמי
תצפית רציפה. מל"ט הרמס ועליו מערכת SkEye WAPS/אתר רשמי, אלביט
חשיפה של אלביט 14 ביוני 2017. אלביט, אתר רשמי
מערכת SkEye WAPS. הדמיה/אתר רשמי, אלביט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully