וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת להסכמי הגג שהם משיקים: הזוגיות של כחלון וגלנט מתפרקת

13.6.2017 / 0:45

שר האוצר ושר השיכון מזמן "כבר לא" לנוכח העובדה שגלנט נערך להתמודדות עתידית בליכוד ואפילו לא משתדל להסתיר זאת. ואולם, מדי שבוע נאלצים השניים להתייצב מול המצלמות בעודם חונכים תכניות מחיר למשתכן. אך במערכת הפוליטית מעריכים כי פיטוריו הם רק שאלה של זמן

צילום: ניב אהרונסון ומשרד האוצר

המסע הנודד של הקמפיין להורדת מחירי הדיור, כך אפשר לקרוא לזה. זה כמה חודשים, על בסיס כמעט שבועי, שראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר השיכון יואב גלנט חורשים את כבישי הארץ וחונכים הסכמי גג ותכניות מחיר למשתכן בטקסים מרובי משתתפים. השלישייה הנודדת הזו כבר גזרה סרטים אדומים וחתמה על תכניות באילת, בית שמש, אשקלון, עכו, אופקים. אתמול (שלישי) היא הגיעה לבאר יעקב שבשפלה.

מאות תושבים נרגשים הגיעו לקבל את פניהם של ראש הממשלה ושני שריו הבכירים, שכן הסכם הגג שנחתם היום הוא לא פחות ממהפכה עבור היישוב, שצפוי להכפיל פי חמישה את מספר התושבים שלו בשנים הבאות לכמאה אלף איש, בעקבות תוספת של כ-17 אלף יחידות דיור. ראש המועצה אפילו ארגן קבוצת ילדים שבמשך דקות ארוכות החמיאו לראש הממשלה שהוא "המנהיג" בה"א הידיעה. לעומת זאת, מצלמות התקשורת דווקא הפנו בזמן זה את עדשותיהן לדינמיקה המוזרה והמביכה, אולי אפילו משעשעת, בין שתי הצלעות האחרות במשולש הזה – כחלון וגלנט.

לקריאה נוספת:
גלנט: "הגיע הזמן לחסל את אסד - פשוטו כמשמעו"
גלנט: "לרוב האזרחים במדינה יש דירות והם לא רוצים שהמחירים יירדו"
"תכנן ובנה" בחריש: מחיר התחלתי לדירה יעמוד על 870 אלף שקל

משה כחלון ויואב גלנט בכפר המכבייה, מפלגה "כולנו", ינואר 2015. ראובן קסטרו
כבר לא. גלנט וכחלון בימים טובים יותר, ינואר 2015/ראובן קסטרו

ההופעות המשותפות המתוקשרות בטקסי הסכמי הגג כבר ייצרו לא מעט כותרות פוליטיות בחודשים האחרונים, אבל לרוב, הדינמיקה בין ראש הממשלה ויו"ר כולנו היא שמרתקת את עיני המצלמות, שמחפשות סימנים להתחממות או הפשרה ביחסים. כך למשל, בטקס בבית שמש בחודש מרץ, בשיא הקרע העמוק בין השניים סביב משבר התאגיד, יצא כחלון מגדרו כדי לא ליצור קשר עין עם נתניהו. חודשיים לאחר מכן, באופקים, נתניהו דווקא החמיא לכחלון בהפגנתיות כדי לאותת שהמשבר מאחוריהם.

עד כה מי ששיחק בתפקיד המשנה בכל הדרמות האלו היה גלנט, אבל היום – על רקע הערכות גוברות במערכת הפוליטית שכחלון מתכוון לפטר אותו – הוא הפך לשחקן הראשי, וניכר היה שהסיטואציה כולה מעמידה אותו במבוכה. בעוד כחלון שוחח במהלך כל הטקס עם נתניהו בחום ובחברות מופגנים, עם מספר שתיים במפלגתו – הוא כמעט ולא החליף מילה.

כבר לא מעט זמן שכחלון וגלנט "כבר לא". העובדה שגלנט מחפש את דרכו לליכוד היא אחת ההנחות הידועות במערכת הפוליטית, והמתיחות בין השניים מוצאת את עצמה מפעם לפעם בכותרות העיתונים. היחסים המרירים החלו מיד אחרי הבחירות, אך החמיצו עוד יותר בשנה האחרונה, אחרי ששר הביטחון לשעבר משה יעלון עזב את הליכוד וגלנט החל לפעול כדי למלא את הוואקום הביטחוני שנוצר במפלגה בבחירות הבאות.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
טקס חתימת הסכם גג בבאר יעקב 13 ביוני 2017. ניב אהרונסון
התקבל בתשואות על ידי ילדים. נתניהו בבאר יעקב, אתמול/ניב אהרונסון

מאז הוא מקיים מפגשים תכופים עם פעילי ליכוד, כמו גם ביקורים בהתנחלויות המלווים בהצהרות תמיכה נלהבות, ובמקביל – מקפיד לגבות את ראש הממשלה בכל דבר ועניין. אפילו בלב המשבר החריף סביב התאגיד, שגרם לרגשי איבה חסרי תקדים של כחלון כלפי נתניהו, גלנט לא גיבה את ראש מפלגתו.

שמועות על "קלטת לוהטת" של גלנט מתסיסות את המערכת הפוליטית

בימים האחרונים החלה המערכת הפוליטית להידרך לקראת מה שנראה כבר זמן מה כצעד בלתי נמנע – פיטוריו של גלנט. זאת, לאור גל שמועות על "קלטת לוהטת" שבה גלנט סיפר לכאורה לחברי מרכז ליכוד על תכניותיו העתידיות, שלפיהן הוא נערך להתמודד בליכוד ורואה עצמו "האיש הביטחוני" של נתניהו.

עד כה לא נמצאו סימנים לקיומה של אותה קלטת, אך מה שבטוח הוא שגלנט עצמו חושש מקיומה, ושגם בלעדיה – כחלון יודע היטב מה נאמר במפגשי מסע הפריימריז של גלנט במפלגתו לשעבר. בשבועות האחרונים מתרבים הדיווחים על כך שהפור כבר נפל – ושפיטוריו של גלנט הם לא שאלה של אם, אלא של מתי.

שר השיכון יואב גלנט בטקס הסכם חתימת גג בבאר יעקב 13 ביוני 2017. ניב אהרונסון
מנסה שלא לעורר מהומה. גלנט עם גוזלן/ניב אהרונסון

בצהריים הגיע גלנט לבאר יעקב לפני כחלון, ומיד התקבל על ידי ניסים גוזלן, ראש המועצה מהליכוד, בנשיקות וחיבוקים. גוזלן הוביל אותו לסבב חיבוקים נוספים וצילומי סלפי עם פעילי ליכוד ובכירים בעירייה. גוזלן, שישב לצדו של נתניהו במהלך הטקס, אף רצה לפרגן לגלנט – שישב מצדו השני – והציע להחליף עמו מקום. גלנט סירב בנימוס, ובכלל, נראה היה שהוא משתדל לצנן את ההתלהבות מסביבו, ולא לעורר מהומה.

כשכחלון הגיע, הוא נקרא מיד להתייעצות עם ראש הממשלה בחדר צדדי. כעבור כמה דקות גם גלנט הגיע וניסה להצטרף, אך נתניהו וכחלון כבר היו לקראת סיום שיחתם והחלו להיערך לקראת כניסה לאולם האירוע. גלנט הקפיד שלא לעקוף את יו"ר מפלגתו בזמן שהם ליוו את כניסתו של נתניהו, וכשראש הממשלה המשיך בסבב לחיצות ידיים וכחלון התיישב במקום, לא התיישב גלנט יחד עמו, אלא המשיך לעמוד ולהתעסק בטלפון הנייד שלו. כשעלה לנאום הקפיד גלנט לפרגן לכחלון וגם למנכ"ל כולנו יואב רפאל שנכח בקהל. בסוף האירוע כשכל המכובדים נדרשו לעלות לבמה לצילום משותף של החתימה על ההסכם, הם עמדו זה לצד זה, מחויכים, אך בליווי קור מופגן תוך מאמץ מיוחד שלא ליצור קשר עין.

למה כחלון לא עושה את זה כבר?

גם בישיבת סיעת כולנו אתמול, למרות הרכילויות והשמועות שמסביב, הקפידו כחלון וגלנט להקרין אווירה של עסקים כרגיל. אבל ברחבי מסדרונות הכנסת נשאלה שאלה אחת פשוטה: למה כחלון לא מפטר כבר את גלנט, שפועל – מבלי להכחיש – כדי להיבחר במפלגה אחת בעודו יושב במפלגה אחרת. לפי ההסכמים הקואליציוניים, לכחלון שמורה הזכות לבקש מראש הממשלה לפטר אחד משריו, ולפי ההערכה, נתניהו לא יסרב לבקשה. גורם בכיר בקואליציה העריך כי אחרי העזיבה של אבי גבאי בשנה שעברה, ייתכן שכחלון אינו נלהב להיפרד מבכיר נוסף במפלגתו כל כך מהר, מחשש שגורמים חורשי רעה, ויש מספיק כאלה, יציירו זאת ככישלון מפלגתי." "לכחלון יש עילה ברורה לפטר את גלנט אבל כשמתחילים בפיטורים, בייחוד במפלגה כזאת, לא יודעים היכן זה ייגמר", אמר הגורם.

טקס חתימת הסכם גג בבאר יעקב 13 ביוני 2017. ניב אהרונסון
"יש לו עילה ברורה לפטר אותו". כחלון, אתמול/ניב אהרונסון

כחלון בטח היה מעדיף שגלנט פשוט יבין את הרמז ויקום וילך, אבל נראה שזה לא בתכניות שלו ואין לו שום אינטרס לעשות את זה. ניסיון העבר משחק לטובתו – ביולי אשתקד תכנן כחלון להעביר אותו ממשרד השיכון למשרד הכלכלה, ולמנות את אחד ממקורביו במקומו. כחלון לא רצה שהמהלך יצטייר כהדחה, ולכן השאיר את ההחלטה בידי גלנט, וקיווה שהוא יבין את המסר. זה לא קרה. גלנט נאחז בקרני משרד השיכון וסירב לפנות את מקומו עד שכחלון נאלץ לוותר בסופו של דבר על הרעיון. עם זאת, בסביבתו של גלנט אומרים כי בתקרית הזו נזרעו זרעי הפורענות שלאחריהן החל לחפש לו בית חדש, שכן הבין שמקומו בכולנו כלל לא בטוח.

יש מי שהמשיל את הסיטואציה המוזרה הזו, שבה כחלון יודע שגלנט עובד בליכוד, לאישה שיודעת שלבעלה יש פילגש. אם נמשיך באותו המשל המאמץ המשותף להורדת מחירי הדיור הוא הילדים של בני הזוג המסוכסכים. למרות העוינות האישית הקשה בין העומדים בראשם, משרד האוצר ומשרד השיכון הם שותפים מלאים לדרך, ונראה שהם בדרך לקצור הצלחה. גם כחלון עבר לפאזה אחרת בשבועות האחרונים, כפי שמעידות תמונות הענק שלו שמתנוססות בנתיבים מהירים ברחבי הארץ במסגרת קמפיין לשיווק תכנית "משפחה נטו", וייתכן שזה מאותת כי הגירושים המלוכלכים בדרך, למרות הדאגה לילדים.

(עדכון ראשון: 20:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully