וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הקטארי: "אין לנו מושג מדוע מדינות ערב ניתקו עמנו יחסים"

12.6.2017 / 19:44

שר החוץ נועד בפריז עם מקבילו הצרפתי והביע נכונות לדיאלוג עם ערב הסעודית ועם בעלות בריתה שניתקו עם קטאר את היחסים - אך הבהיר כי דוחא לא תתפשר על מדיניות החוץ שלה. כדי לעקוף את המצור, קטאר שולחת סחורה ימית דרך עומאן

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ של קטאר אמר היום (שני) כי לדוחא "אין עדיין מושג" מדוע שכנותיה, בראשן ערב הסעודית, ומדינות מוסלמיות נוספות ניתקו עמה יחסים. במסיבת עיתונאים שכינס בפריז, שם נועד עם שר החוץ של צרפת ז'אן איב לה דריאן, אמר מוחמד בן עבד א-רחמן א-ת'אני כי ארצו תומכת במאמצי התיווך של כווית לסיום המשבר וכי היא מוכנה לקיים שיחות.

"אנחנו בקטאר מוכנים לקיים דו-שיח, אך בהתאם לנורמות הבינלאומיות", אמר שר החוץ. הוא הבהיר כי מדיניות החוץ של קטאר "אינה נתונה למשא ומתן" וכי "לאף אחד אין את הזכות" ללחוץ על ארצו להשתיק את רשת אל-ג'זירה, שבסיסה בדוחא ונתפסת כשופר שלה.

ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, בחריין, מצרים ומדינות נוספות ניתקו את יחסיהן הדיפלומטיים עם קטאר בשבוע שעבר, בטענה כי היא תומכת בארגוני טרור ומקיימת קשרים עם איראן. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הביע תמיכה במהלך. בקטאר דוחים זאת וטוענים כי מדובר בהאשמות שקריות.

פגישת שר החוץ של קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן א-ת'אני ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב במוסקבה, יוני 2017. AP
מנסה לפתור את המשבר. שר החוץ הקטארי/AP

מי שלא הצטרפו למהלך הן כווית ועומאן, שתיהן גם שוכנות במפרץ, אך מנסות לתווך בין השכנות שנקלעו למשבר החריף. היום הודיעה קטאר כי התחילה להעביר סחורה ימית דרך נמלי עומאן, בעקבות המצור שהטילו עליה ערב הסעודית, המדינה היחידה הגובלת עמה, ואיחוד האמירויות הערביות.

אתמול הודיעה חברת התעופה הלאומית של איראן כי היא שולחת מטוסים עמוסים בעשרות טונות של מזון לקטאר כדי לסייע לה במשבר. יחד עם איראן, גם טורקיה התייצבה לצד קטאר והנשיא רג'פ טייפ ארדואן אישר שליחת חיילים לבסיס שלה בנסיכות.

גורם נוסף המנסה לתווך במשבר הוא ראש ממשלת פקיסטן נוואז שריף, שהגיע יחד עם מפקד הצבא לערב הסעודית. פקיסטן נחשבת בעלת ברית מסורתית של הממלכה, אולם יש לה קשרים כלכליים גם עם קטאר. לשריף יש קשרים עם עם שתי משפחות המלוכה בריאד ובדוחא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully