וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' בבן גוריון שנאבק בתומכי BDS: "תפרו לי תיק בגלל דעותיי"

12.6.2017 / 11:10

ישראל דויד, חבר סגל בפקולטה להנדסה, תובע 625 אלף שקלים מהאוניברסיטה ומנשיאתה רבקה כרמי, בגין התעמרות, לשון הרע ופגיעה בחופש הביטוי. לטענתו, הנשיאה עודדה תלונה על הטרדה מינית נגדו וסיכלה את קידומו "רק כי יצא נגד מרצים אנטי-ציוניים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנע את מינויו של מרצה פעיל שמאל. פרופ' דויד/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרופ' ישראל דויד, חבר סגל בפקולטה להנדסה באוניברסיטת בן גוריון, הגיש לאחרונה לבית הדין לעבודה בבאר שבע תביעה נגד האוניברסיטה ונגד נשיאתה פרופ' רבקה כרמי, בטענה כי הנהלת האוניברסיטה התעמרה בו וניסתה להפליל אותו בעבירות מין – בשל דעותיו הפוליטיות. דויד תובע מהאוניברסיטה ומכרמי סך כולל של 625 אלף שקלים בגין התעמרות בעבודה, לשון הרע ופגיעה בחופש הביטוי שלו.

לאורך כ-30 שנותיו באוניברסיטה הדרומית, לדבריו, דויד לא חשש להביע את דעותיו ויצא למאבקים נגד פרופסורים במוסד המזוהים עם השמאל הפוליטי. כך, למשל, היה לו חלק במניעת מינוי הקבע של ד"ר אסף אורון, פעיל שמאל רדיקלי, בשל עמדותיו הפוליטיות, והוא יצא נגד פרופ' ניב גורדון, שקרא לחרם על ישראל. על רקע זה, דויד רשם שורת מאבקים עם נשיאת האוניברסיטה, פרופ' כרמי.

עוד בוואלה! NEWS:
הסטודנטים מאיימים: "נשבות אם הקוד האתי של אסא כשר יעבור"
זעם באקדמיה על הקוד האתי של פרופ' כשר, מרצים יחרימו את נאומו
דירוג אקדמי עולמי: האוניברסיטה העברית - המובילה בישראל

פרופ' רבקה כרמי, אוניברסיטת בן-גוריון. דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון, מערכת וואלה! NEWS
"עימות אקדמי ופוליטי מר". נשיאת האוניברסיטה פרופ' כרמי/מערכת וואלה! NEWS, דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון

לטענתו, באוניברסיטה מנעו ממנו תפקידים ואף "תפרו" נגדו תלונה על הטרדה מינית. על פי כתב התביעה, שהוגש על ידי עורכי הדין שרון טייץ וברוך אורנשטיין, כרמי "נמצאת מזה כעשור בעימות אקדמי ופוליטי מר עם התובע, על רקע פעולתו נגד הגורמים שיזמו וקידמו את תנועת ה-BDS נגד המדינה באוניברסיטת בן גוריון בשל פעילותו הנמרצת של התובע להחלת נורמות של שקיפות באקדמיה שנדחו על ידיה, ועל רקע מאמרי הדעה שלו בעיתונות הארצית שלא נשאו חן בעיני הנתבעת".

בכתב התביעה מתוארת תלונה שהוגשה נגד דויד בגין הטרדה מינית בשנת 2013, אשר לדבריו "הוגשה בתמרונה של האוניברסיטה והנשיאה כרמי, ואין ולא היה לה כל בסיס אמיתי". דויד אכן זוכה מהטרדה מינית, והנציבה הממונה על בירור הטרדות מיניות במוסד קבעה כי המקרה המדובר, שבו נכנס לחדרה של המתלוננת עם רוכסן פתוח, "נבע מחוסר תשומת לב וחוסר רגישות".

עוד באותו נושא

למרות "מרכיבים מטרידים ביחסו": המרצה יצא נקי - והסטודנטית הורשעה

לכתבה המלאה
אוניברסיטת בן גוריון, באר שבע. ראובן קסטרו
"כרמי היא שיזמה ומימנה את התביעה". אוניברסיטת בן גוריון/ראובן קסטרו

על פי כתב התביעה, "פניית המתלוננת לבית המשפט נוהלה ממשרד הנשיאה", וזו אף "מימנה שומר חמוש שיישב במסדרון המחלקה כביכול להגן על המתלוננת מפני התובע - התובע הפך להיות פושע מורשע ומאיים". דויד צירך לתביעתו מסמכים ופרוטוקולים, חלקם מבוססים על מידע שהתקבל מהממונה על חוק חופש המידע, שתומכים לדבריו בטענותיו.

לדברי דויד, האוניברסיטה לא טרחה להודיע על זיכויו במקרה, ולכן "פרסם התובע לעמיתיו את ההחלטה המזכה אותו מכל אשם". עם זאת, באחת מההודעות שהפיץ בצירוף פסק הדין המזכה, הופיע שמה של המתלוננת. בעקבות כך, נפתח הליך נוסף נגדו, בסיומו נקנס דויד ב-15 אלף שקלים וקיבל חודש השעיה מוועדת המשמעת של האוניברסיטה, בגין חשיפת שמה של המתלוננת. לטענתו של דויד, "כרמי היא שיזמה ומימנה את התביעה למתלוננת, ושכרה עבורה עורך דין".

ההליכים המשפטיים נמשכו בגלגולים שונים ובתביעות הדדיות בנוגע לתשלום הקנס, ובסופו של דבר מצא דויד את עצמו בחופשה ללא תשלום, במהלכה הוא עובד באוניברסיטת בר אילן, שבה היה אמור להיקלט בשנת הלימודים הבאה. אלא שעל פי התביעה, הוא גילה כי "הנתבעות מטרפדות את עבודתו באוניברסיטת בר אילן, וכי לאור מידע שהן העבירו - סוכל המינוי שלו". לטענתו, כרמי והאוניברסיטה "העבירו מידע שקרי וחלקי לאוניברסיטת בר אילן, אשר פגע בשמו הטוב של התובע".

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר בתגובה כי "מדובר בתביעה חסרת שחר, רצופה תיאוריות קונספירציה מופרכות והזויות, של פרופ' ישראל דויד, המנסה לתלות את תגובת האוניברסיטה להתנהלותו השערורייתית והבעייתית, בלשון המעטה, במישורים שונים וחמורים מאין כמותם - ברדיפה על רקע פוליטי".

עוד נמסר כי "בית הדין האזורי לעבודה הדף כבר – במסגרת הליכים שונים - את טענותיו ההזויות, ואין לאוניברסיטה ספק כי ימשיך לעשות כן. בניגוד לפרופ' דויד, האוניברסיטה תקפיד על מצוות הדין ולא תציג לפרסום את כתב ההגנה. יחד עם זאת, האוניברסיטה מצפה בקוצר רוח לראות האם יזדרזו פרופ' דויד ובא כוחו לפרסם את פסק הדין שידחה – כך מאמינה האוניברסיטה - אחת לאחת את טענותיו חסרות השחר".

אוניברסיטת בר אילן. אורי בצון
"טרפדו את עבודתו במוסד". אוניברסיטת בר אילן/אורי בצון

"לא ייתכן כי במסגרת מוסד אקדמי, תפעל נשיאת המוסד כבשלה, תוך הוצאת לשון הרע ודיבה, הפגנת בריונות והתעמרות בפרופסור העובד במסגרתה שנים ארוכות, וזאת לאור היותו בעל דעות פוליטיות שאינן תואמות את עמדתה", טען דויד בכתב התביעה, שמתאר כיצד פעל לסיכול מינויים של מרצים שתמכו בסירוב להתגייס לצה"ל או בתנועת ה-BDS.

לטענת פרופ' דויד, "ההליכים שננקטים במסגרת האוניברסיטה ומובלים על ידי הנשיאה עולים כדי נקמנות אישית לתובע ורצון לנטרל אותו מכל פעילות עקב הבעת דעה עצמאית המנוגדת לדעתה, או עקב מתיחת ביקורת על הליך כזה או אחר". הוא הוסיף כי "הליכים אלו פוגעים באפשרות למימוש חופש הביטוי, וננקטים כנגד התובע אך ורק בשל רצונו להביע את דעתו כנגד הפרופסורים ה'אנטי-ציוניים', הקוראים לחרם על ישראל ואשר מגדירים את ישראל 'מדינת אפרטהייד'".

"סיכול ממוקד"

בשיחה עם וואלה! NEWS, הסביר דויד כי "במשך ארבע שנים רצופות מתעמרת בי הנהלת האוניברסיטה באופן שיטתי". לדבריו, "ההתחלה הייתה שטפלו עליי תלונה בהטרדה מינית בגלל הופעה עם רוכסן פתוח במשרדה של מנהלנית באוניברסיטה, וזה נמשך ונמשך עד עצם היום הזה, כי לא נכנעתי להם כפי שרצו".

"הפנים המזעזעות של הפרשה כוללות את גילויו של מנגנון טרור ממש, שמופעל באמצעות הלשכה המשפטית של האוניברסיטה, כשזרועותיו הם מנגנוני המשמעת, הנציבה האוניברסיטאית לענייני הטרדה מינית ויחידת הביטחון", הוסיף דויד, שכינה זאת "סיכול ממוקד אישי". הוא עוד אמר כי הוא "מאמין שבית הדין לעבודה ישים סוף להתעמרות האישית ולפעולות החמורות שנעשו בתוך האוניברסיטה כאילו מדובר בחצר האחורית של ההנהלה".

עו"ד אורנשטיין המייצג את דויד הוסיף כי "אנחנו מאמינים כי בית הדין הנכבד ישים סוף להתעמרות האישית בחבר סגל אקדמי בכיר, לסתימת פיות מרצים רק מהסיבה שדעותיהם לא תואמות את רוח ההנהלה, ובכך יתערב בית הדין וייתן דעתו לפעולות חמורות ובלתי ראויות שנעשו בתוך האוניברסיטה ומוסדותיה, כאילו מדובר בחצר האחורית של ההנהלה - ולא במוסד אוניברסיטאי המכבד את חברי הסגל האקדמי ותלמידיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully