וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל שנרדם איבד את הקשר עם הכוח במהלך תרגיל - והתקשר למשטרה

10.6.2017 / 9:00

במהלך תרגיל חטיבת הנח"ל ברמת הגולן התקשר החייל למוקד 100 והסביר כי אינו מוצא את שאר החיילים. המשטרה יצרה קשר עם האוגדה, שהורתה להפסיק את השימוש באש חיה. חייל אחר פלט כדור והתרגיל הופסק כליל. דובר צה"ל: "אירוע חריג וחמור"

אימון חיילי פלוגת הטירונים של גדוד 932 של הנח"ל בבית מלון נטוש בדרום. יולי 2016. דובר צה"ל
התרגיל נמשך ללא אש חיה/דובר צה"ל

חייל בגדוד 50 של חטיבת הנח"ל שהשתתף ביום חמישי האחרון בתרגיל החטיבה ברמת הגולן נרדם במהלך התרגיל ואיבד את הקשר עם הכוח - כך הותר היום (שבת) לפרסום. מבדיקת פרטי המקרה עולה כי החייל התקשר למוקד 100 של המשטרה כדי לדווח על כך, וזו יצרה קשר עם האוגדה, שם הוחלט להפסיק את השימוש באש חיה בתרגיל.

לאחר שנמצא החייל נמשך התרגיל ללא שימוש באש חיה. למרות זאת, במהלך התרגיל היבש נפלט כדור על ידי אחד החיילים ולכן התקבלה החלטה להפסיקו לחלוטין. מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר באירוע חריג וחמור שיתוחקר ויטופל בהתאם". בהמשך השבוע יתוחקר האירוע אצל מפקד אוגדה 162, שאליה שייכת חטיבת הנח"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: פלסטיני בן 35 נהרג מירי כוחות צה"ל בעימותים ברצועת עזה
מנהרה של חמאס התגלתה מתחת לשני בתי ספר של אונר"א ברצועת עזה
דיווח: חטיבת הקומנדו של צה"ל מקיימת סדרת תרגילים בקפריסין

אימון חיילי פלוגת הטירונים של גדוד 932 של הנח"ל בבית מלון נטוש בדרום. יולי 2016. דובר צה"ל
"אירוע חריג וחמור שיתוחקר בהתאם"/דובר צה"ל

לפני כחודשיים נהרג עמית פופוביץ', בן 23 מההתנחלות קדומים, מפליטת כדור. מחקירה ראשונית שבוצעה אז על ידי משטרת מחוז ש"י עלה כי הצעיר וחברו ניקו את נשקם בבית של אחד מהם, וכדור נפלט מהנשק. כוחות של מגן דוד אדום שהוזעקו לזירה החלו בפעולות החייאה בפופוביץ', שמצבו הוגדר אנוש, אולם נאלצו לבסוף לקבוע את מותו.

"כשהגענו למקום ראינו צעיר בשנות ה-20 לחייו כשהוא מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק ועם פצע ירי בפלג גופו העליון", סיפר אז פרמדיק מד"א בועז מלכה שהגיע לזירה. "בסיוע כוח רפואה של צה"ל שהגיע למקום, הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully