וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנות הזוג נדרשות להוכיח שהן כשירות כאמהות: "משפיל ומגוחך"

9.6.2017 / 10:30

היועץ המשפטי לממשלה סירב להוציא צו הורות לאישה שבת זוגה זה שלוש שנים וחצי הולידה ילד מתרומת זרע, בטענה שמשך הזוגיות שלהן אינו מספיק כדי להוכיח את "יכולתן ההורית". עורכת דינן: "צביעות של המדינה כלפי הקהילה הגאה"

ישיבת הממשלה, 17 בינואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
טען כי משך הקשר אינו ארוך מספיק כדי להצהיר על "כשירות הורית". מנדלבליט/פול צלמים, עמית שאבי

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסרב לרשום אישה כאמו של בנה הביולוגי של בת זוגה, אף שהשתיים חיות ביחד זה שלוש שנים וחצי ומוכרות כידועות בציבור. בתגובה לבקשת הזוג להוציא צו הורות שתחולתו היא ממועד הלידה, דרשה המדינה לבחון את "יכולתן ההורית", בהליך שיכול לארוך כשנה וחצי.

משרד הפנים אינו מבצע רישום של ההורה הלא ביולוגי בקרב זוגות חד מיניים, אלא בכפוף לקבלת צו הורות מבית המשפט. אלא שהיועץ המשפטי לממשלה טען כי משך הקשר בין השתיים אינו ארוך מספיק כדי להצהיר על "כשירות הורית", והפנה אותן לתסקיר סעד ממושך.

השתיים, כ' ו-ר', הן קצינות במשטרה יותר מעשור, שהצהירו על הזוגיות ביניהן ורכשו יחד דירה. הן קיבלו תרומת זרע אנונימית, ו-ר' עברה הליכי הפריה שבסיומן היא ילדה את בנם הבכור. לאחר הלידה הן ביקשו לרשום את כ' כאמו של הילד, אך הבקשה נדחתה עד להשלמת התסקיר.

לדברי עו"ד דניאלה יעקבי, המייצגת את בנות הזוג, "ככל שיידחה המועד עד שיינתן צו ההורות, יגדל הסיכון שבו נמצא הקטין שאחת האימהות שהוא נמצא בחזקתה ואינה נחשבת כאמו. העובדה שמדובר בשתי נשים שקשרו את גורלן עם גורל המדינה ומשרתות כקצינות במשטרת ישראל רק מגחיכה את דרישת המדינה וחושפת את הצביעות של המדינה כלפי הקהילה הגאה".

עורכת דינן של השתיים הודיעה כי תדרוש מבית המשפט "לקיים דיון ולאפשר לנו לחקור את מי שעומד מאחורי הדרישה ואת המניעים שמאחוריה". לדבריה, השתיים הציגו את כל האישורים הנדרשים המוכיחים את קיומה של מערכת זוגית ארוכה ויציבה, ובהם תעודת זוגיות מארגון משפחה חדשה, אישור בנק הזרע כי הן רכשו יחד את התרומה ותמונות מאירועים משותפים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
זוג נשים מחזיקות ידיים במצעד הגאווה בתל אביב, 2007. GettyImages
"דרישה משוללת כל יסוד, מפלה ומשפילה"/GettyImages

לדברי עו"ד יעקבי, "מדובר בדרישה משוללת כל יסוד, מפלה ומשפילה שכל מטרתה להמשיך להציג את ההורות הלהט"בית כהורות חשודה המחייבת את בדיקת המדינה וחסדיה ולהערים קשיים ומכשולים על הורים וילדים רק נוכח נטייתם המינית של ההורים, תוך התעלמות של היועמ"ש מהתוצאות הקשות של התנהלותו.

"הדרישה לתסקיר נועדה להתיש את מרשותיי ולדחות את הקץ, רק נוכח דרישתן כי תחולת צו ההורות תהיה למן מועד הלידה. מרשותיי קשרו את גורלן עם גורלה של מדינתנו וכי שתיהן משרתות, זה מספר שנים כקצינות במשטרת ישראל ומקדישות את מיטב זמנן ומרצן לעבודתן".

בתגובה ששלחו משרד הפנים ומשרד המשפטים בשם היועץ המשפטי לממשלה, נכתב: "בנסיבות הספציפיות של הליך זה, ולנוכח פרק הזמן הקצר שבו מנהלות המבקשות משק בית משותף טרם לידת הקטין, עומדת באת כוחו של היועץ על הזמנת תסקיר סעד מאת 'השירות למען הילד', אשר לו הכלים המקצועיים לבחינת העניין - נסיבות הגשת הבקשה במועד הנוכחי, מערכת היחסים בין המבקשות והקשר המשפחתי - קודם גיבוש העמדה בכללותה למתן צו ההורות".

בשנה האחרונה ניתנו על ידי בתי המשפט לענייני משפחה עשרות צווי הורות, אך היועץ המשפטי הגיש ערעור על פסקי הדין. הדיון בערעור יתקיים בבית המשפט המחוזי בעוד כשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully