וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם אקדחים ומשתיקי קול: תכננו לרצוח קצין כנקמה על חיסול מאזן פוקהא

8.6.2017 / 12:47

הותר לפרסום: שב"כ והמשטרה עצרו ארבעה חברי חוליית חמאס מג'לג'וליה שתכננו להתנקש בקצין צה"ל כנקמה על חיסולו של בכיר הארגון בחודש מרץ האחרון. היום הוגשו נגדם כתבי אישום

צילום: בני בן סימון עריכת וידאו:ניר חן

חוליית חמאס תכננה לרצוח קצין צה"ל כנקמה על חיסול בכיר הארגון מאזן פוקהא – כך התיר היום (חמישי) שב"כ לפרסום. במסגרת חקירת שב"כ ומשטרת ישראל נעצרו בשבועות האחרונים שבעה תושבי ג'לג'וליה בחשד לסחר באמצעי לחימה בלתי חוקיים. אחד החשודים המרכזיים שנעצרו, מוחמד עבד אל-כרים דאוד, בן 21, אמר בחקירתו כי נחשף לפרטים אודות פיגוע בישראל שתכננו שני אחים.

באפריל 2017 התבקש אדם אסמעיל מחמד פקי, בן 25, על ידי אחיו למחצה, מחמד פקי, בן 27, פעיל חמאס המתגורר ברצועת עזה, לקדם פיגוע התנקשות בקצין ישראלי כנקמה על חיסולו חודש לפני כן של מאזן פקהא. לצורך כך התבקש אדם על ידי אחיו לרכוש אמל"ח, לאתר יעד לפיגוע ולגייס פעיל נוסף לסייע לו בביצוע הפיגוע.

בחקירה עלה כי אדם פקי גויס לחמאס על ידי אחיו מחמד כבר בדצמבר 2014 במהלך חתונה משפחתית ברצועת עזה, ואף ביצע אימון צבאי שכלל ירי. באימון זה השתתף גם בכיר הארגון חסן ג'עברי, אחיו של אחמד ג'עברי, ראש הזרוע הצבאית של חמאס שנהרג בשנת 2012 במהלך מבצע "עמוד ענן".

לקריאה נוספת:
חמאס הוציא להורג שלושה שהורשעו בהתנקשות בבכיר הארגון בעזה
טרור בדפוס אחר: "חברי החוליה שנחשפה הבינו שזו משימת התאבדות"
הפיגוע בעפרה: גפרור מסוכן בתקופה הנפיצה שלקראת פסח ורמדאן

מאזן פוקהר, בכיר בארגון חמאס וממשוחררי עסקת שליט, שחוסל ביריות בעזה. טוויטר, צילום מסך
פוקהא/צילום מסך, טוויטר

לשם קידום תכנית ההתנקשות פנה אדם לתושב ג'לג'וליה, יאסין מע'ארי, וניסה לרכוש ממנו שני אקדחים ומשתיקי קול, שהיו אמורים לשמש לביצוע הפיגוע. אח נוסף, פראס, נעצר בחשד שהיה מודע לתכנון ואף סייע למחמד פקי ליצור קשר חשאי עם אדם באמצעות מכשיר הסלולר שלו. נגד הארבעה הוגשו היום כתבי אישום בבית המשפט המחוזי מרכז בעבירות חמורות, לפי חוק המאבק בטרור.

מהשב"כ נמסר כי "ממצאי החקירה מחדדים היטב את הסיכון הנשקף מהזיקה בין העולם הפלילי והביטחוני, בדגש על זליגת אמצעי לחימה מעבריינים לפעילי טרור. החיבור בין הפלילי לביטחוני מהווה איום ממשי". עוד נמסר כי "החקירה ממחישה כיצד מנצל חמאס את המדיניות ההומניטרית של ישראל מול רצועת עזה, לרבות ניצול ביקורי בני משפחה, חולים הזקוקים לטיפולים רפואיים וכן סוחרים למטרות טרור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חוליית חמאס תכננה לרצוח קצין כנקמה על חיסול פוקהא 8 ביוני 2017. שבכ, צילום מסך
שלושה מהנאשמים/צילום מסך, שבכ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully