וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד האמירויות: מי שיתמוך בקטאר - עלול להישלח ל-15 שנות מאסר

7.6.2017 / 14:40

האמירות מחריפה את הבידוד של הנסיכות, והזהירה את אזרחיה מפניה הבעת תמיכה כלשהי בדוחא המבודדת. בקטאר החלו במגעים עם טורקיה ואיראן, כדי להבטיח אספקה של מזון ומים. באנקרה גם מתכננים לקדם חקיקה שתאפשר לשלוח חיילים לנסיכות

עריכת וידאו:ניר חן

איחוד האמירויות הערביות החריפה היום (רביעי) את תגובתה נגד קטאר ואיימה כי כל מי שיביע תמיכה בנסיכות יישלח ל-15 שנות מאסר. בנוסך לכך, נאסרה כניסתם של אזרחי קטאר לשטחה. הצעד של האמירות מגיע חרף המאמצים לפתור את המשבר שפרץ אחרי שהיא, יחד עם ערב הסעודית, מצרים וכמה מדינות ערביות נוספות, החליטו לנתק את היחסים עם קטאר בטענה שהיא תומכת בארגוני טרור ובאיראן.

שר החוץ של איחוד האמירויות אנוואר גרגש איים לנקוט צעדים חריפים יותר אם יידרש לכך, ואמר כי על קטאר להתחייב לשנות את מדיניותה. התובע הכללי של איחוד האמירויות חמד סיף א-שמסי אמר כי "נפעל בנחישות נגד כל מי שיביע תמיכה או עמדה מנוגדת לזו של איחוד האמירויות הערביות כלפי קטאר, בין אם דרך הרשתות החברתיות או דרך כל אמצעי כתוב או מילולי".

חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות, איתיחאד, הודיעה כי לא תאפשר לנושאי דרכון קטארי לטוס או לעבור דרך שטחה של האמירות.

תושבים בשוק בבירת קטאר, דוחא, 6 ביוני 2017. רויטרס
אזרחים בשוק בדוחא, בירת קטאר, אתמול/רויטרס

המדינות שניתקו את יחסיהן עם קטאר הן ערב הסעודית, איחוד האמירויות, בחריין, מצרים, תימן, הממשלה המזרחית בלוב, מאוריטניה והאיים המלדיביים. ירדן צמצמה את היחסים הדיפלומטיים שלה עם קטאר וסגרה את משרדי רשת אל-ג'זירה בשטחה. חברת התעופה הלאומית של מרוקו הודיעה כי תפסיק לטוס אל קטאר וממנה.

בעקבות הבידוד ההולך ומתרחב, אזרחי המדינה החלו לאגור מזון ומוצרים אחרים, מחשש שיאזלו. גורם רשמי בדוחא אמר כי קטאר החלה בשיחות עם איראן ועם טורקיה - שנותרו לצדה במשבר - כדי להבטיח ספקת מזון ומים. אנקרה גם מקדמת חקיקה שתאפשר לה לשלוח חיילים לבסיס שלה בקטאר.

הניסיונות לתווך בין הצדדים נמשכים, על אף שטרם הניבו תוצאות. אמיר כווית נועד עם מלך ערב הסעודית אתמול, אך לא ברור מה עלה בפגישה שלהם. בסקיי ניוז בערבית דווח כי ריאד הציגה רשימת דרישות לדוחא שעליה למלא כדי לסיים את המשבר.

שר החוץ של ערב הסעודית, עאדל אל-ג'ובייר, אמר כי אין כוונה לפגוע בקטאר, אך עליה לשנות את דרכיה ולהפסיק לתומך בארגונים כמו חמאס ו"האחים המוסלמים". בארגון הפלסטיני הביעו צער על התנערותה של הממלכה ממנו, אחרי שבעבר הוא נתמך על ידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully