וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב משחק ב"סליים" ביתי: בת 9 הובהלה עם כוויות כימיות לבית החולים

7.6.2017 / 9:51

שחר בוסקילה מטבריה הגיעה לבית חולים העמק כשבידיה דלקת קשה, אחרי שהכינה בביתה את חומר המשחק שהפך פופולרי בחודשים האחרונים. המרכז הרפואי: "אנו שבים ומזהירים את ההורים - לא לאפשר לילדים לבוא במגע עם חומרי ניקיון ודבקים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ידיה של שחר כפי שנראו כשהובהלה לבית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

שחר בוסקילה, בת תשע מטבריה, הובהלה אתמול (שלישי) למרכז הרפואי העמק שבעפולה כשהיא סובלת מדלקת חריפה בעור כפות ידיה, בשל משחק ב"סליים" - חומר משחק דביק לילדים - תוצרת בית. בוסקילה יצרה את הסליים מנוזל ג'ל לכביסה, דבק וחומרים נוספים.

לדברי אביה, בעקבות הטרנד שכבש בחודשים האחרונים את ילדי ישראל, החלה גם שחר ליצור סליים ביתי מנוזל כביסה ולשחק בו. כשהחלה תגובה של רגישות מקומית בעור הידיים הם קיוו שזה יחלוף מעצמו, אלא שמצב העור החמיר מאד ועצמת הכאב והצריבה בעור התגברו ובעקבות כך הופנו בדחיפות אל מרפאת העור במרכז רפואי העמק.

הסליים בדרך כלל עשוי מדבק, מים וצבעי מאכל, והרשת משופעת בסרטונים שמלמדים כיצד להכינו בבית. אלא שחלק מה"מתכונים" הללו כוללים שימוש גם בכימיקל בשם בורקס (Borax) או חומצה בורית, שאותו ניתן למצוא בחומרי ניקוי כמו נוזלי כביסה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שחר, אביה וד"ר רחאל בבית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שחר הגיעה אלינו עם דלקת חריפה, פריחה צורבת וכואבת, נפיחות ושלפוחיות בעור כפות הידיים בעקבות המגע עם החומרים הכימיים שמהם הרכיבה את הסליים, בהם נוזלי הכביסה ודבק", אמר ד"ר נאדר רחאל, ממחלקת העור במרכז רפואי העמק. "היא אובחנה כסובלת מדלקת עור שנוצרת כתוצאה ממגע עם חומרים. מדובר בחומרים כימיים העלולים לגרום לבעיות עור מסוג זה ואנו שבים ומזהירים את ההורים שלא לאפשר לילדים לבוא במגע עם חומרי ניקיון, דבקים וחומרים כימיים מכל הסוגים".

ד"ר רחאל הסביר כי במקרה חירום, כי "לחבוש את כפות הידיים עם משחה אנטיביוטית כדי למנוע זיהום בעור, וכן לטפל בעור בשילוב של אנטיביוטיקה עם סטרואידים". לדבריו, "בתקופה הקרובה שחר תהיה במעקב רפואי שלנו כדי לוודא שהדלקת חולפת ושלא מתפתח זיהום בפצעים ובשלפוחיות שנוצרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully