וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיכוי לחלות זינק - אך גם שיעור ההחלמה: אלה נתוני סרטן העור

לרגל שבוע המודעות לסרטן העור, פרסמה האגודה למלחמה בסרטן את הנתונים העדכניים שבידיה והכריזה על שבוע של בדיקות חינמיות בקופות החולים ברחבי הארץ. בשנים האחרונות ירדה ישראל לפחות בעשרה מקומות מצמרת המדינות המובילות באבחוני המחלה

סרטן העור. ShutterStock
אחוזי ההחלמה עומדים על 86.4% בקרב נשים/ShutterStock

סיכויי התחלואה בסרטן העור עלו ב-30 השנים האחרונות פי 20 בקרב גברים ופי 14 בקרב נשים – כך עולה מהנתונים שפרסמה השבוע האגודה למלחמה בסרטן, לרגל שבוע המודעות לסרטן העור וגילויו המוקדם שיחל ביום ראשון. לצד זאת, עולה כי אחוזי ההחלמה עומדים 83.1% בקרב גברים ו-86.4% בקרב נשים. עוד עולה כי אצל מי שאובחן בשנים 2011-2007, עמדו שיעורי ההישרדות על 88.3% בגברים ו-90.6% בנשים.

הנתונים שהאגודה מפרסמת מוצגים על ידי פרופ' קינן בוקר, סגנית מנהלת המרכז לבקרת מחלות במשרד הבריאות, ומתבססים על נתוני רשם הסרטן הלאומי של המשרד, עם עדכוני תחלואה ותמותה לשנת 2014. בתוך כך, הכריזה האגודה על שבוע של בדיקות עור חינם במאות מרפאות של קופות החולים בשבוע הבא.

ילידי אירופה וגברים - בסיכון גבוה יותר

מהנתונים עולה כי 1,580 ישראלים אובחנו עם מלנומה של העור בשנת 2014, מהם 856 גברים ו-724 נשים. גיל האבחנה הממוצע במלנומה חודרנית עומד על 64.2 בקרב גברים ו-61.2 בקרב נשים, כאשר למחלה תקופה חבויה, כך שהתחלואה מתפרצת לאחר שנים. רוב החולים מאובחנים בגילאי 55 ומעלה. כשליש מהחולים אובחנו בשלב המוקדם מאד. 6.1 למאה אלף גברים יהודים ו-5.5 ל-מאה אלף נשים יהודיות חולים, עלייה מצטברת של פי 20 בגברים ופי 14 בנשים, בהשוואה לשיעורי האבחון במלנומה ממוקדת של העור בשנות ה-80.

על פי ההשוואות הבינלאומיות המעודכנות ביותר, ישראל ירדה מצמרת המדינות המובילות בהיארעות מלנומה. בעוד ישראל הייתה בעבר במקום השלישי בעולם, אחרי אוסטרליה וניו-זילנד, כעת, על פי נתוני הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן (IARC) לשנת 2012, ישראל מדורגת במקום ה-13 עבור גברים ובמקום ה-20 עבור נשים בהתייחס ל-20 המדינות עם השיעורים הגבוהים ביותר בעולם. פרופ' קינן גם התייחסה למוצא ולהקשרו למחלה כאשר נמצא כי בקרב ילידי אירופה ואמריקה שיעורי מחלה גבוהים יותר מילידי אפריקה ואסיה.

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן העור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully