וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים לבחירות בבריטניה: האם הפיגוע בלונדון יחזיר למיי קולות?

6.6.2017 / 10:40

הסקרים מנבאים יתרון חד ספרתי לשמרנים בראשות תרזה מיי. האם תצליח ראשת הממשלה להחזיר לעצמה את המצביעים כשסדרת הפיגועים בממלכה אירעה במשמרת שלה? צפו בכתבה של אורן נהרי

מעצב גרפי: אביחי ברוך, עריכת וידאו: נועה לוי, עמרי מלכה, מערכת: אסתי סדקה

בעוד יומיים יצאו אזרחי בריטניה להצביע בבחירות לפרלמנט בממלכה כאשר מולם שני מתמודדים אפשריים לראשות הממשלה: תרזה מיי, ראשת הממשלה הנוכחית העומדת בראש מפלגת השמרנים, או ג'רמי קורבין העומד בראש הלייבור?

עם הכרזתה המפתיעה של מיי על הליכה לבחירות לפני כחודשיים לשמרנים היה יתרון של 20 אחוזים ויותר בסקרים, אבל מאז הוא הצטמק ליתרון חד ספרתי בלבד. בתחילת הדרך שאפה מיי להגדיל את היתרון הקטן שיש לשמרנים בפרלמנט, אבל כעת, אחרי ניהול קמפיין כושל במיוחד, היא שואפת לשמור על הרוב המוחלט של השמרנים כשברקע איומי המפלגות האחרות שלא ישבו עם השמרנים בקואליציה.

3 הפיגועים בלונדון התרחשו במשמרת של ראשת הממשלה מיי

אזרחים ושוטרים בזירת הפיגוע בגשר לונדון לונדון הלילה 4 ביוני 2017. GettyImages
זירת הפיגוע בלונדון, השבוע. ספק: Getty Images/GettyImages

הפיגוע לכאורה משחק לטובה של מיי, כמי שנחשבת גברת ביטחון עם רקורד של מדיניות קשוחה במיוחד כלפי מהגרים כשרת פנים. ובמיוחד כאשר מולה ניצב קורבין, איש שמאל קיצוני עם היסטוריה של התבטאויות ומדיניות בעייתית בנושא טרור. אלא שבחצי השנה האחרונה אירעו שלושה פיגועים רבי נפגעים ברחבי בריטניה - כולם במשמרת של מיי וזה עלול לפגוע בתדמיתה.

האם ההימור של מיי יכנס להיסטוריה כתרגיל מבריק או כתרגיל הקדמת הבחירות השגוי בהיסטוריה? בעוד יומיים נדע את התשובה. צפו בעורך חדשות החוץ אורן נהרי מסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully