וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחיתות בתעשייה האווירית: "דרשו מבעלי לבוא כשאני בכימותרפיה"

1.6.2017 / 14:41

בעדות על אחד החשודים בפרשה, עולה התנהלות מטילת מורא לכאורה על העובדים כדי שיצביעו לוועד. העדה, אשתו של אחד העובדים, סיפרה כי בעת הבחירות לוועד ליווה אותה לטיפולים במחלה הקשה: "קראו לו, עצרו את הטיפול והוא נסע לירושלים, כי הרגיש מאוים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

טענות מטרידות להטלת מורא על עובדי התעשייה האווירית הועלו היום (חמישי) בדיון בבית המשפט המחוזי בלוד בעניינו של אלי כהן, אחד החשודים המרכזיים, וחבר בוועד העובדים. כהן, חבר דומיננטי מאוד בוועד ומקורב לשר חיים כץ, נחשד בפרשת השחיתות שמכונה פרשה 630. על פי החשד, העובדים נסחטו כדי שיצביעו בבחירות לוועד העובדים בעד מועמדים של הוועד, יתפקדו לליכוד ויצביעו בבחירות המקדימות למפלגה, על מנת להבטיח את מקומו של כץ ברשימת הליכוד לכנסת. חברי הוועד חשודים כי איימו על עובדים שאם לא יעשו כן, קידומם ותנאי העסקתם ייפגעו.

אילה בסיל, בת 57, העידה בבית המשפט כי בעת שנאלצה לעבור טיפולים כימותרפיים, הופעל לחץ כבד על בעלה נועם, עובד התעשייה האווירית, לעזוב אותה בבית החולים כדי להצביע בבחירות לוועד העובדים. לדבריה, הבעל התחנן והסביר לאנשי הוועד שהוא חייב להישאר איתה כי אסור לה להיות לבד בזמן הטיפול ואחריו, אך בשל האיומים לכאורה, הפסיקו השניים את הטיפול הכימותרפי והלכו להצביע. זאת, לדבריה, משום שהיה ברור לו שאם לא יציית לוועד הוא יאבד את מקום עבודתו, ואילו את הכימותרפיה אפשר היה לעשות ביום אחר.

"איש הוועד התקשר אליו בסביבות השעה 12:30, כשאני נמצאת במיטה. אני שומעת את בעלי אומר: 'מה אתה צורח עליי?'. אזרתי כוח מהמיטה ומשכתי את הטלפון ושאלתי אותו: 'מי אתה?'. אמר לי: 'את מנהלת את התעשייה האווירית?', אמרתי לו שכן", סיפרה. "הוא המשיך ואמר שאמי עסקה במקצוע עתיק יומין, ושאני בתה. אני סובלת, וחייבת את הנוכחות של בעלי במקום הזה. כנראה שזה לא היה חשוב, ו'הקול הייחודי' של בעלי היה מה שמשנה את סדרי עולם בבחירות האלה. בעלי הרגיש מאוים. הוא נסע לירושלים, מימש את זכות הבחירה שלו וסיפר במפעל את המקרה. המפעל הזדעזע, אבל כמובן שכשאדם מטיל אימה איש לא יכול לפנות אליו ולומר לו משהו בנידון".

שר הביטחון משה (בוגי ) יעלון חנך לפני זמן קצר את פס הייצור של כנפי מטוס ה-F35 במפעל התעשייה האווירית, נובמבר 2014. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
מפעלי התעשייה האווירית/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully