וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוזבקיסטן אסרה על מכירת עשרות משחקי מחשב "מחשש לפגיעה בביטחון"

הרשויות במדינה המרכז-אסייתית המסוגרת הוציאו מחוץ לחוק שורה ארוכה של משחקים, בהם GTA וסימס, בטענה כי הם עלולים לערער על היציבות ועל הסדר החברתי. ברשתות החברתיות לעגו: "זה רק יחמיר את המצב"

נשיא אוזבקיסטן שבקט מירזייאיב, מאי 2017. AP
ממשיך בדרכו של השליט הקודם. מירזייאיב/AP

אוזבקיסטן אסרה על מכירת שורה ארוכה של משחקי מחשב שלטענתה "מעוותים את ערכיה המדינה" ומאיימים על יציבותה. בין המשחקים שנכללים ברשימה גם להיטים בינלאומיים, כמו GTA וסימס. לפי הרשויות במדינה המרכז-אסייתית, 31 המשחקים הללו עלולים לשמש לעידוד אלימות, להפצת פורנוגרפיה ואף לאיים על ביטחון המדינה ועל היציבות הפוליטית.

הרשויות נימקו עוד את ההחלטה החריגה, שזכתה לגינויים וללעג ברשתות החבריות, בכך שמשחקי המחשב הללו עלולים לפגוע "בשלום האזרחי ובהרמוניה הבין-דתית והבין-עדתית". סיבה נוספת שהוזכרה היא הסכנה "בהפצת מידע כוזב על אוזבקיסטן ועל עיוות ההיסטוריה, התרבות והערכים שלה".

ברשתות החברתיות כינו את ההחלטה צעד "מטופש". אחד הגולשים כתב כי הם "רוצים להחדיר פטריוטיות לצעירים, אבל האיסור רק יחמיר את המצב".

אוזבקיסטן היא אחת המדינות המסוגרות ביותר בעולם. רודנה הקודם אסלאם קרימוב מת לפני כשנה, אך גם מחליפו שבקט מירזייאיב ממשיך לשלוט ביד ברזל במדינה העשירה במשאבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully