וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוזמה שאיחדה בספר אחד את יאיר לפיד, קובי פרץ ואסי עזר

30.5.2017 / 13:30

דוד אברהם פרסמן חלם על דרך ייחודית לחבר את כול חלקי החברה הישראלית ליהדות. פרויקט כתיבת האותיות בספר התורה שיזם הצליח לקרב אמנים, פוליטיקאים וכדורגלנים מכל הסוגים לחיבור תחת ספר אחד. "אף אחד לא יכול לקחת בעלות על התורה", אמר

צלמים זמניים מורשים

ערב חג השבועות, דוד אברהם פרסמן מתרוצץ ברחבי הארץ. בשבוע האחרון הספיק לבקר באופקים, בדימונה, באשקלון, בתל אביב, בבני ברק ובערים נוספות. פרסמן, חרדי תושב אלעד, החל לפני שלושה חודשים לגייס יהודים מהארץ ומהעולם לכתוב אותיות בספר תורה חדש ומאז הוא עסוק רק בזה. חילונים ודתיים, קיבוצניקים ובכירים בפוליטיקה ובעולם הטלוויזיה, בהם יאיר לפיד, אסי עזר ונוספים.

הרעיון של פרסמן נולד בחג שמחת תורה. "ראיתי חרדים, דתיים וחילונים רוקדים עם ספר תורה", סיפר, "והבנתי כמה הוא מאחד בין כל קבוצות האוכלוסייה הישראלית. הרגשתי שיש רבים שרוצים להתחבר ליהדות ולמסורת ואין להם איך. החלטתי לאפשר לרבים את הדרך הזו".

עוד בוואלה! NEWS:
"אלפים חידשו תעודות רגילות": מחמישי יונפקו דרכונים ביומטריים בלבד
לבקשת ישראל: האו"ם משך תמיכתו ממרכז נשים פלסטיני ע"ש מחבלת
לראשונה במגזר הערבי: תושבים יחזירו כלי נשק למשטרה באופן אנונימי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מאחד את כל החברה הישראלית". ח"כ לפיד כותב ספר התורה ביחד עם פרסמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בספר תורה יש 304,857 אותיות והמטרה שכל אחד מהכותבים יכתוב בממוצע שלוש עד ארבע אותיות כך שבסוף יהיו שותפים לכתיבתו כמאה אלף יהודים. "אף אחד לא יכול לקחת בעלות על התורה", מסביר פרסמן את הרעיון. "ספר תורה יש אחד וראוי שהוא יאחד אותנו ולא ההפך. כאדם חרדי אני אומר שחרדים ודתיים לא אמורים ולא יכולים לקחת בעלות על התורה אם השאיפה שכולם יכבדו אותה".

פרסמן הזמין את ספר התורה כך שהכותבים רק יצטרכו למלא את האותיות ולא לכתוב אותן ממש ועם הגווילים הוא מגיע לכל מקום שמזמינים אותו. "זה לא פוסל את הספר בשום צורה", הוא אומר. "לפני חודש הגעתי לגן ילדים. כל אחד מהילדים כתב אות בספר וזו הייתה התרגשות גדולה עבור ההורים. אנשים באים מפה לאוזן, דרך הפייסבוק או הפרסומים. בכל מקום אני ממלא בין 100 ל-200 אותיות. כל אחד מתרגש, מברך, מצטלם. זה פשוט דבר גדול".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ספר תורה יש אחד וראוי שהוא יאחד אותנו ". פרסמן ורני רהב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין הכותבים גם סלבריטאים רבים, בהם: אסי עזר, יהורם גאון, קובי פרץ, דוד דאור, סרן (מיל') זיו שילון שנפצע אנושות בעזה ושחקני קבוצת בית"ר ירושלים. לפני כחודש הגיע פרסמן ללשכתו של ח"כ יאיר לפיד בכנסת. לפיד כתב אותיות בספר ובעקבות כך התעורר ויכוח במגזר החרדי האם בעקבות כך הספר נפסל? באתר "בחדרי חרדים" פרסמו ידיעה עם הכותרת: "יאיר לפיד כתב אות בספר תורה; האם הוא פסול?" ובתוכה ציטוטים רבים של רבנים בכירים שהסבירו איך צריך לנהוג עם ספר שבו כתב אדם חילוני.

"הייתה לי אפשרות להגיע ישירות ללשכתו של ח"כ גפני", אמר פרסמן, "אבל החלטתי ללכת דווקא ליאיר לפיד. המאבטחים בכניסה שאלו אותי 'אתה מגיע ללפיד? אתה בטוח?' הם הופתעו. אחרי שהוא סיים לכתוב את האותיות, הפכנו את הלשכה שלו לחמ"ל לכתיבת אותיות נוספות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרסמן והזמר קובי פרץ מוסיפים אות לספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרסמן נשאל אחרי שכוכב הטלוויזיה אסי עזר כתב אות בספר, איך ניתן לאפשר להומוסקסואל שעובר על איסור תורה לכתוב בו. "אני צריך להיכנס לחייו האישיים של אדם מסוים? זה בדיוק המסר שלי: לחבר ולא לפלג".

עלות הספר מוערכת בכחצי מיליון שקלים, שמומן בעיקר בעזרת תרומות. "יש המון אנשים טובים באמצע הדרך ששומעים על הפעילות ומחליטים לקחת חלק". את ספר התורה, הוא אמר, "אני מקווה להכניס לבית המקדש השלישי. מקווה שכך יהיה ועד אז יהיה לו שימוש יום-יומי בכל מקום שירצו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מסר שלי הוא לחבר ולא לפלג". אסי עזר ופרסמן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יהורם גאון ופרסמן כותבים בספר התורה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרסמן ועמיר בניון כותבים בספר התורה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרסמן וזיו שילון כותבים בספר התורה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרסמן ואברי גלעד כותבים בספר התורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully