וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגיעה במחבלים ועד כיבוש עיירות בלבנון: הטיל הישראלי שיחולל מהפך

30.5.2017 / 9:14

רפאל חשפה בגאווה את "גיל 2", טיל קל לתפעול שמסוגל לחדור לטנקים ולבטון בעובי 20 סנטימטר - והטווח ארוך ב-35% מגרסתו הקודמת. "הוא יכול לפעול בשיטת 'שגר ושכח' לבד - או 'שגר וצפה' תוך התעדכנות", הסבירו בחברה

טיל חדש של חברת רפאל גיל-2. חברת רפאל,
27 אלף ממנו נמכרו לצבאות ברחבי העולם. טיל "גיל-2"/חברת רפאל

חברת רפאל חשפה אתמול (שני) טיל חדש שצפוי
"לחולל מהפכה בעולם היבשה בצה"ל" - לאפשר לגדודי החי"ר לבצע סיכולים ממוקדים בשטח, ולהתמודד טוב יותר עם איום הטנקים. הטיל החדש, שהושק לקראת הסלון האווירי בפריז שיתקיים בחודש יוני, הוא למעשה טיל מדור חמישי במשפחת טילי ה"ספייק", המכונים בצה"ל "גיל".

ה-SPIKE LR II, או "גיל-2", ניתן לחיבור לרשת צבאית מבצעית, מה שיאפשר לו לרכוש מטרות במהירות רבה, לקצר את אופן הפעלתו ולבסוף - גם את זמן הפגיעה במטרות. ניתן להפעילו מהיבשה ומהאוויר וביכולתו לסייע לגדודי החי"ר לכבוש עיירות בלבנון וברצועת עזה, ולבצע סיכולים ממוקדים, גם של מחבלים על גבי אופנועים.

טיל גיל 2. רפאל, מערכת וואלה! NEWS
יוכל לבצע סיכולים ממוקדים בשטח. טיל "גיל-2"/מערכת וואלה! NEWS, רפאל

את טיל ה"גיל-2" ניתן לשגר מן הקרקע מטווח של חמישה קילומטרים וחצי - טווח ארוך יותר ב-35% מדורו הקודם - ובגרסה האווירית, בשיגור ממסוק קרב, מטווח של עשרה קילומטרים. לפי רפאל, השיפור בטווח נעשה בעקבות צורך שעלה מהכוחות בשטח.

הטיל יאפשר מעקב חכם אחר מגוון מטרות באמצעות יכולות בינה מלאכותית, גם בתנאי מזג אוויר קשים. ראש הביות של הטיל, המערכת האחראית על זיהוי המטרה ומעקב אחריה, היא אלקטרו-אופטית וכוללת חיישן אינפרא-אדום, וכן חיישן צבעוני באיכות HD.

מלבד מטרות הנעות במהירות, הטיל ישפר גם את יכולת תקיפת הטנקים בשדה הקרב. "הטנקים עוד לא נעלמו מהעולם, אפשר לראות אותם גם במזרח אירופה", הבהיר מנהל השיווק של מנהלת נ"ט בחברת רפאל, גל פפיאר. "שיפרנו את יכולת החדירה לטנקים ב-30%, ובתערוכה נציג חדירה לקיר מבטון מזוין בעובי של 20 סנטימטרים".

כמו כן, ציין פפיאר כי "כחלק מפיתוח היכולות להתמודדות עם טנקים, הטיל החדש ישלב שתי תצורות ראש-קרב. האחת היא ראש-קרב כפול, המאפשר יכולת חדירה מוגברת לטנקים, והשניה היא ראש-קרב רב-משימתי, המאפשר שליטה יזומה במרעום - מנגנון הייזום של הפיצוץ - ובכך יאפשר למפעילו לשלוט באפקט הנזק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
טנק מרכבה מסייר לאורך גבול רצועת עזה. לירון מולדובן
מתוכנן להתמודד עם טנקים. טנק ברצועת עזה/לירון מולדובן

הטיל ניתן להפעלה בשני מצבים, המאפשרים התכווננות אוטומטית או ביצוע שינויים במסלול ה"גיל-2" בזמן אמת. "הוא יכול לפעול בשיטת 'שגר ושכח', שבה הוא יודע להתכוונן לבד ואין צורך בהתערבות המפעיל, או בשיטת 'שגר וצפה', המאפשרת לעדכן בשינויים במשימה תוך כדי מעוף, וכך לדייק את הפגיעה במטרה", הסביר פפיאר. "כמו כן, מהנדסי החברה הצליחו להפוך את הטילים לקלים יותר. משקל ה'גיל-2' היבשתי הוא 12.7 קילוגרמים בהשוואה ל-14 קילוגרמים בדור הקודם, ובגרסה האווירית משקל המשגר שלו ירד מ-55 קילוגרמים ל-27 קילוגרמים".

משה אלעזר, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת מערכות יבשה וים ברפאל סיכם ואמר כי "הטיל החדש נותן מענה לאתגרי שדה הקרב המודרני ופיתוחו הוא פרי ניסיונה העשיר של רפאל בתחום הטילאות על סוגיה השונים. יכולות ההנדסה המתקדמות של החברה הובילו פעולה עם צה"ל ועם צבאות בחו"ל העושים שימוש במערכותיה". על פי נתוני חברת רפאל, עד כה נמכרו 27 אלף טילי "ספייק" מסוגים שונים לצה"ל ול-26 צבאות זרים ו-4,500 טילים מסוג זה שוגרו עד היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully