וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין הנחקרים בפרשת דרעי: חבר מועצת העיר ירושלים, משה ליאון

29.5.2017 / 15:16

שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה נחקרים בלהב 433 בחשד לעבירות שחיתות. המשטרה עיכבה לחקירה 14 מקורבים לבני המשפחה, בהם איש העסקים משה ליאון. החשד: בכירים במשרד לפיתוח הנגב והגליל אישרו כספים לעמותה של יפה דרעי

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה נחקרים היום (שני) במשרדי יחידת להב 433 בחשד לעבירות שחיתות. לבני הזוג מיוחסים חשדות לעבירות כלכליות, בין היתר בתחום הנדל"ן. השר נחקר לאחר אישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בחדר נפרד מרעייתו יפה.

לפני החקירה הודיעה המשטרה כי עוכבו לחקירה 14 מקורבים לבני המשפחה. כוונת המשטרה היא לעמת את המעוכבים עם דרעי ורעייתו, וההחלטה התקבלה בסודיות כדי למנוע ניסיון לשבש חקירה. בין המעוכבים והעצורים שורה של בכירים ובעלי תפקידים במשרד לפיתוח הנגב והגליל שבראשו עומד דרעי, החשודים בעבירות של טוהר המידות, שוחד והפרת אמונים. בין העצורים מנכ"ל משרד ממשלתי, איש עסקים, ופעילים בעמותה אותה מנהלת יפה דרעי.

עוד בוואלה! NEWS:
החשד: בכירים במשרד בראשות דרעי אישרו כספים – לעמותה של אשתו
הקרב על הארנונה: ועדת החקירה שעשויה לשנות את פני הנגב
משבר השבת: בליכוד מתנגדים לדרישות החרדים סביב חוק המרכולים

אריה דרעי יוצא מביתו שבירושלים לחקירה במשרדי להב443 29 במאי 2017. מגד גוזני
השר ורעייתו ביציאה מביתם בירושלים לחקירה, הבוקר/מגד גוזני

אחד מאנשים העסקים שנחקרו במהלך היום הוא חבר מועצת העיר ירושלים משה ליאון, שבאמצעות יועצי התקשורת שלו ביקש להבהיר כי לא הוטלו עליו מגבלות בתום חקירתו. "ליאון מבהיר כי לא נשאל, ואין לו שום קשר לנושאים השונים כפי שפורסמו באמצעי התקשורת. השאלות התמקדו בנושא נקודתי אחד בלבד בנוגע לתקופה בה אריה דרעי היה איש עסקים פרטי. כאמור, ליאון מסר את כל הפרטים הידועים לו ולא הוטלו עליו מגבלות כלשהן בתום החקירה".

לפי החשד, בכירים במשרד לפיתוח הנגב והגליל אישרו העברת כספים לעמותות שקשורות למשפחת דרעי, שבראש אחת מהן עומדת רעייתו יפה, זאת למרות ניגוד העניינים, והעובדה כי בני משפחה רבים של השר עובדים בעמותות בשכר גבוה. באחד המקרים הנחקרים, אישר המשרד העברת כחצי מיליון שקל לעמותה שבניהולה של דרעי, אולם הכסף לא הועבר לבסוף בעקבות התערבות של גורמים משפטיים.

עוד באותו נושא

פרשת דרעי: סיקור מיוחד

לכתבה המלאה
ראיון עם משה ליאון, מועמד לעיריית ירושלים. מערכת וואלה!
ליאון, נחקר ושוחרר ללא הגבלות/מערכת וואלה!
אריה דרעי יוצא מביתו שבירושלים לחקירה במשרדי להב443 29 במאי 2017. מגד גוזני
בכוונת המשטרה: לעמת את הזוג עם העצורים. דרעי, הבוקר/מגד גוזני

באפריל 2016 נפתחה חקירה פלילית נגד שר הפנים, שבמסגרתה בחנה המשטרה את מקורות מימון הנכסים שברשות המשפחה. חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בדקו את חשבונות הבנק של דרעי ושל אחיו הקבלן שלמה, גבו עדויות מבני משפחה ומגורמים הקשורים בעסקי הנדל"ן של השניים ובחנו מסמכים הרלוונטיים להם ולקניינם.

בין היתר, עלתה לכותרות לפני כשנה "אימפריית הנדל"ן" של משפחת דרעי, שמחזיקה במספר רב של דירות, חלקן נרכשו בידי השר עצמו, חלקן רשומות על שם של שאחיו וחלקן על שמה של בתו, הדסה (דסי) אילוז ובעלה, יצחק. ואולם, רבות מהדירות דרעי כלל לא הזכיר בתצהיר שהגיש בטרם הבחירות, בהן בספסופה שבגליל ובשכונות בירושלים.

(עדכון ראשון: 11:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully