וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח צעיר וחייל לשעבר שהגנו על נוסעות בפורטלנד: "רצה להרוג מוסלמים"

28.5.2017 / 14:40

ג'רמי ג'וזף כריסטיאן, שרצח שני אנשים שניסו לעצור אותו כשקילל שתי צעירות ברכבת, השתתף בעצרות ימין קיצוני והתבטא נגד מוסלמים בפייסבוק. אמו של אחד הנרצחים, בן 23, קראה לו גיבור: "עמדת נגד הרשע"

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

האדם שרצח שני נוסעים ברכבת הקלה בפורטלנד, ארצות הברית, אחרי שהגנו על שתי נוסעות שהותקפו בקללות נגד מוסלמים, הוא עבריין מורשע שהחזיק בדעות גזעניות וקיצוניות – כך נמסר מ-Southern Poverty Law Center, מרכז העוקב אחרי גזענות ופשעי שנאה בארצות הברית. ג'רמי ג'וזף כריסטיאן, בן 35, מואשם ברצח ויופיע ביום שלישי בבית המשפט.

"מוקדם לקבוע אם היה זה טרור או פשע שנאה", אמרה אתמול לורן קאנון, הסוכנת המיוחדת שהופקדה מטעם ה-FBI על החקירה. לפי משטרת פורטלנד, כריסטיאן החל לקלל את הנוסעות הצעירות, אחת מהן מוסלמית שחבשה חיג'אב.

שלושה אנשים שהתערבו נדקרו על ידו, שניים מהם מתו מפצעיהם. ריקי ג'ון בסט, בן 53, מת בזירה, וטליסין מירדין נמקל מץ', בן 23, מת בבית החולים. השלישי, מייקה דייוויד-קול פלצ'ר, בן 21, עדיין מאושפז בבית חולים, אך הוא לא נמצא בסכנת חיים.

עצרת ימין קיצוני שבה מצדיע כריסטיאן במועל יד

כריסטיאן השתתף בכמה עצרות של הימין הקיצוני בפורטלנד בחודשים האחרונים. בעצרת "למען חופש הדיבור" בחודש שעבר, הוא תועד מתעטף בדגל של ארצות הברית כשהוא מצדיע במועל יד. באותו יום, המשטרה החרימה ממנו אלת בייסבול. כתבים מקומיים תיעדו אותו צועק קללות גזעניות ואיים לירות בכל מי שינסה "לפרק אותי מנשקי". בדף הפייסבוק שלו הוא כתב כי בין האנשים שהוא לא אוהב הם "מוסלמים ג'יהאדיסטים".

שתי הנשים, שעזבו את הקרון לפני שהשוטרים הגיעו, יצרו קשר עם הרשויות לאחר מכן. המשטרה לא פרסמה את זהותן. אימא של אחת מהן, דייז'ואנה האדסון, אמר לעיתון " "The Oregonian כי בתה בת ה-16 נסעה עם חברה מוסלמית שלבשה חיג'אב. לדבריה, כריסטיאן התקרב לעברן וצרח עליהן. "הוא אמר שמוסלמים צריכים למות", אמרה האדסון, שציטטה את עדותה של בתה.

המשטרה סירבה למסור את הרקע הפלילי של כריסטיאן, אך בעיתון דווח כי הוא הורשע בעבר בשוד, בחטיפה ובעבירות הקשורות לכלי נשק. לפי המשטרה, הוא לא היה מוכר כחלק מכנופיית פשע או בעל עבר של בעיות נפשיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
טליסין מירדין נמקל מץ', שנרצח בפורטלנד כי הגן על מוסלמיות ברכבת הקלה. פייסבוק, צילום מסך
"היה גיבור ויישאר גיבור". טליסין מירדין נמקל מץ'/צילום מסך, פייסבוק
ריקי ג'ון בסט, שנרצח ברכבת בפורטלנד. אורגון לייב, צילום מסך
שירת 23 שנה בצבא. ריקי ג'ון בסט/צילום מסך, אורגון לייב

בסט היה בדרכו לביתו כשנדקר. הוא שירת במשך 23 בצבא, עד 2012. מאז 2015, הוא עבד בעיריית פורטלנד. חברתו קארן פרקינס סיפרה ל"אורגון לייב" כי הוא היה "האדם הראשון שהיית מבקש ממנו עזרה".

אמו של נמקל מץ' כתבה פוסט בפייסבוק לזכר בנה, שבו קראה לו "בני הקטן והיקר". לדבריה, "הוא היה גיבור ויישאר גיבור מול הרשע שבצד השני. הכוכב הזוהר שלי, אני אוהב אותך לנצח".

פוליטיקאים רבים גינו בחריפות את האירוע, שמגיע במקביל עלייה בפשעים נגד מוסלמים בארצות הברית. ראש עיריית פורטלנד, טד ווילר, אמר כי "הפעולות האמיצות והלא אנוכיות" של השלושה "צריכות להוות דוגמא והשראה לכולנו". עם זאת, הוא הזהיר כי "האווירה הפוליטית הנוכחית מאפשרת יותר מדי מקום להפצת שנאה".

הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית בבחירות האחרונות לנשיאות, כתבה בטוויטר שלה כי זה "שובר את הלב". לדבריה, "אף אחד לא צריך לסבול יחס גזעני שכזה. אף אחד לא צריך לאבד את חייו כדי לעצור זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully