וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובר מסורת של 18 שנה: טילרסון סירב לערוך אירוע לציון רמדאן

27.5.2017 / 10:30

מאז שנת 1999 מציינים במחלקת המדינה האמריקנית את חודש הצום המוסלמי, אך דווח כי טילרסון סירב להצעת אנשי משרדו לעשות כך השנה. זאת, ברקע ביקורת בקרב הקהילה המוסלמית במדינה על יחס הממשל כלפיהם

צילום: רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון סירב לערוך אירוע לכבוד חודש רמדאן במחלקת המדינה – כך דיווחה אמש (שישי) סוכנות הידיעות "רויטרס". היום מצוין יומו הראשון של החודש, שבו נוהגים מוסלמים לצום מהזריחה ועד השקיעה, ולאכול סעודה לשבירת הצום בלילה, המכונה איפטאר.

בשנת 1999 החלה שרת החוץ דאז מדלן אולברייט במנהג של קיום אירוע רשמי לכבוד רמדאן או לציון החג המסכם את החודש, עיד אל-פיטר; מסורת שנמשכה ברציפות מאז, למעט שלוש שנים בודדות. לאירועים אלה נהגו להגיע חברי קונגרס, ראשי ארגונים חברתיים מולסמים, שגרירים ממדינות מוסלמיות ובכירי ממשל נוספים.

על פי הדיווח ב"רויטרס", המיוחס לשני בכירים במחלקת המדינה, מזכר פנימי שנשלח ב-6 באפריל מהמשרד לנושאי דת ויחסים עולמיים, המליץ לטילרסון לקיים אירוע רשמי לכבוד עיד אל-פיטר, אך הוא סירב להצעה. דובר מחלקת המדינה מסר בתגובה לדיווח כי "אנחנו עדיין בוחנים אפשרויות לציון החג" וכי שגרירי ארצות הברית במדינות ברחבי העולם נקראו לערוך אירועים לכבוד רמדאן.

עוד בוואלה! NEWS:
בתום מו"מ מרתוני: הסתיימה שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים
"חתנו של טראמפ ניסה להקים ערוץ תקשורת מוצפן עם רוסיה"
כוחות מצריים תקפו בלוב; א-סיסי: "נכה בטרור בכל מקום"

קבלת פנים לנשיא טראמפ בארמון המלך, ריאד, ערב הסעודית, 20 במאי 2017. AP
צעד חריג. טילרסון/AP

למרות הודעת הדובר, כמה ארגונים בולטים של הקהילה המוסלמית באזור וושינגטון הבירה טרם קיבלו הזמנה לאירוע רשמי במחלקת המדינה, בצעד שנחשב חריג. "אם הם עורכים אירוע כזה אנחנו לא קיבלנו הזמנה", אמרה דוברת אחד הארגונים שבעבר הוזמנו לאירועים דומים, רביע אחמד. בחודש שעבר נערכה בבית הלבן ארוחת ליל הסדר לציון חג הפסח, שבה השתתפו בכירי ממשל. הנשיא טראמפ עצמו לא הגיע לארוחה, וכך גם בתו איוונקה וחתנו ג'ארד קושנר, המוכרים כיהודים שומרי מצוות.

בכיר לשעבר במחלקת המדינה שהיה מעורב בקיום אירועים לרמדאן בתקופתם של ברק אובמה וג'ורג' בוש הבן כנשיאים, פראח פאנדית', הוסיף כי הימנעות מקיום אירוע השנה עלולה לשדר מסר לפיו "הממשל אינו רואה חשיבות בקיום קשר עם הקהילה המוסלמית". זאת, ברקע האופן השלילי שבו התקבל בתחילת השנה הצו שהוציא הנשיא דונלד טראמפ והגביל את כניסתם למדינה של אזרחי שבע מדינות בעלות רוב מוסלמי. בהצהרה שפרסם טילרסון אתמול לקראת תחילת רמדאן הוא כינה את החודש "תקופה של יראת קודש, נדיבות והתבוננות פנימית ומעל לכל הזדמנות לבני משפחה וחברים להתאסף ולתרום לצדקה למען מי שלא שפר עליהם גורלם".

עוד באותו נושא

בעת ביקורו: טראמפ חתם עם סעודיה על עסקת נשק בשווי 110 מיליארד דולר

לכתבה המלאה

טראמפ: "רוח רמדאן מחזקת המחויבות להיאבק בטרור"

אתמול פרסם טראמפ עצמו הצהרה לקראת תחילת החודש שבה כתב כי "רוח רמדאן מחזקת את המודעות שלנו למחויבות המשותפת לדחות אלימות ולבקש שלום וכן להעניק לנזקקים הסובלים ממחסור וממלחמות". טראמפ ציין כי רמדאן מצוין השנה בצל האבל במצרים ובבריטניה על הפיגועים האחרונים שגבו את חייהם של עשרות בני אדם ואמר כי אלה "פעולות נבזיות המנוגדות לרוח החודש" וכי הן "מחזקות את נחישותנו להביס את הטרוריסטים ואת האידאולוגיה המעוותת שלהם".

עוד ציין טראמפ כי בביקורו בתחילת השבוע בערב הסעודית הוא נפגש עם מנהיגים מיותר מ-50 מדינות מוסלמיות במטרה להעביר מסר של שיתוף פעולה למען שלום, ביטחון ושגשוג עולמיים. "אמריקה תעמוד תמיד לצד שותפינו למאבק בטרור ובתפיסת העולם המזינה אותו", כתב. "בחודש רמדאן זה הבה נבטיח להשקיע כל מאמץ על מנת לוודא שהדורות הבאים יהיו חופשיים מנגע זה ויוכלו לבטא את אמונתם ולשאת תפילה בשלום".

הנשיא דונלד טראמפ בהשקת המרכז למלחמה בטרור בביקורו בערב הסעודית. רויטרס
"נעמוד לצד שותפינו למאבק בטרור". טראמפ עם מנהיגים ממדינות מוסלמיות בריאד, השבוע/רויטרס
תפילה במסגד המוזהב יום לפני רמדאן, מנילה, הפיליפינים, 26 במאי 2017. רויטרס
תפילתיום שישי שלפני רמדאן במסגד במנילה, בירת הפיליפינים/רויטרס
הכנות לרמדאן, מסגד אל-אקצא, ירושלים, במאי 2017. רויטרס
הכנות לקראת רמדאן במסגד אל-אקצה בירושלים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully