וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: פטריוט, יזם, ציוני ושמאלני – אראל מרגלית לתפקיד יו"ר העבודה הבא

יובל רבין

27.5.2017 / 1:45

כל המועמדים לתפקיד הם מוצלחים וראויים, אבל רק אחד ניצב מעל כולם. מרגלית הוא איש מעשה שלא חושש לעמוד על מה שנראה לו נכון. הוא ממשיך לשקוד על מיזמים כלכליים ותכניות מדיניות גם מספסלי האופוזיציה, וכשיעמוד בראשות המפלגה יבטיח שתהיה פתוחה לכל. דעה

צילום מסך

(בווידאו: מתוך הקמפיין של ח"כ מרגלית)

הבוחר הישראלי צריך לחוש בר מזל לנוכח הבחירות להנהגת מפלגת עבודה, שיתקיימו ב-4 ביולי: כל חמשת המועמדים לעמדת היו"ר- והמועמד שלנו לראשות הממשלה - הם יותר טובים ללא עוררין מראש הממשלה הנוכחי של ישראל. אבל רק מועמד אחד, ח"כ אראל מרגלית, ניצב מעל כולם.

מרגלית, שנבחר לכנסת בשנת 2013, מביא להנהגה את הרוח של יזם מצליח וחריף, מבלי שאיבד אי פעם את השורשים הציוניים והחזון של מפלגת העבודה. הוא עשה את המעבר מאיש עסקים למחוקק, ולמרות היותו באופוזיציה הוא השכיל להיות ראש חץ של יוזמות מוצלחות רבות. זה כולל את הפרויקט שלו ל"שבעה אזורי מצוינות" שמטרתו למשוך השקעות, ליצור מקומות עבודה ולהביא צמיחה לאזורים המרוחקים של מדינה - דבר שהוא התחיל כיזם של הון-סיכון. כראש כוח המשימה לפיתוח כלכלי, לדוגמה, הוא היה הכלי ליצירת ברית בין מכללת תל חי שבצפון לבין אוניברסיטת רטגרס בניו-ג'רזי, שהתמקדה בפיתוח סוגי מזון לקידום בריאות או מניעת מחלות.

אראל מרגלית באירוע פתיחת הקמפיין שלו בדרום תל אביב. ניב אהרונסון
חייל גולני ופטריוט ישראלי. מרגלית באירוע פתיחת הקמפיין שלו בשנה שעברה/ניב אהרונסון

מרגלית אינו חושש לעמוד על מה שנראה לו נכון. הוא סירב להצעה לתפקיד בכיר בממשלת נתניהו והעדיף להשמיע את קולו מספסלי האופוזיציה. בתחילת השנה הוא היה אולי הקול החזק ביותר בכנסת שקרא לחקור את האשמות לשחיתות של נתניהו, במיוחד סביב שערוריית הצוללות.

מרגלית יילחם למען שלום בין ישראל לשכנותיה, לא על ידי אתחול המגעים השגרתיים, אלא על ידי יצירת מערכות יחסים אישיות תחילה - איש עסקים עם איש עסקים, מחוקק עם מחוקק, נושא תפקיד בעירייה עם נושא תפקיד בעירייה.

היה לי הכבוד לעבוד עם מרגלית בקיץ שעבר על תכנית לשלום אזורי - מה שאנחנו מכנים "תכנית לתחומי עניין חופפים" - לאיתור פרויקטים משותפים של ישראל עם שכנותיה, כולל הפלסטינים, בתחומים כמו היי-טק, חקלאות, מים, בטחון סייבר, והגנה על גבולותינו מטרוריסטים. נפגשנו כבר עם מנהיגים פוליטיים וכלכליים ממדינות ערב. מרגלית מבין שיחסים טובים עם השכנות הערביות של ישראל מביאים לתוצאות. התכניות הזו תהיה מרכיב עיקר כדי להשיג סוף סוף הסכם שלום עם הפלסטינים.

גאה להשתייך לשמאל

הודות למרגלית, בין היתר, מפלגת העבודה החזירה לעצמה את החיוניות, וכמנהיג שלה, הוא יבטיח שמפלגתם של דוד בן גוריון, גולדה מאיר, ואבי יצחק רבין זיכרונם לברכה, תהיה פתוחה לכל - שלא כמו מפלגות ישראליות רבות שההנהגה הסמכותית שלהן דורשת מחבריהן וחסידיהם ליישר קו או לעזוב.

מרגלית, שהוא איש מעשה, מדבר בעוצמה ובקול ברור. הוא לעולם אינו אומר בקול דבר אחד ומתכוון למשהו אחר, ולבטח לא אומר דברים שונים לקהלים שונים. הוא חייל גולני ופטריוט ישראלי, שגאה להשתייך לשמאל, לייצג את העקרונות הציוניים של מפלגת העבודה והמחויבות שלה לשמור על הערכים החברתיים, ולהגן על החלשים והעניים. עם ניסיונו בזירה הציבורית וביזמות עסקית, אראל מרגלית הוא המועמד הטוב ביותר להיות היו"ר הבא של מפלגת העבודה וראש הממשלה הבא.

ליובל רבין יש ניסיון של 30 שנה של קשרי עבודה עם יוזמות רב-לאומיות, עם ממשלות, מדינות, וישויות פדרליות. הוא שותף ניהולי בחברת RSLB (רבין, שבש, ליפקין-שחק ובירגר) שבסיסה בוושינגטון והיא חברת הלובי הלא אמריקנית הראשונה שפועלת בממשל האמריקני עבור מדינות זרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully