וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מודה: מאה אזרחים נהרגו בתקיפה אווירית במוסול בחודש מרץ

25.5.2017 / 22:11

בתום חקירה של חודשיים, אמר גנרל בכיר בצבא כי התוצאה הקטלנית נגרמה בעקבות פיצוצי משנה של מטענים שהטמין דאעש במבנה בעיר ללא ידיעת הקואליציה. לדבריו, המקום היה תחת מעקב צמוד עד יומיים לפני התקיפה, אז החל מזג האוויר להתקדר

צילום: רויטרס

פצצה שהטילה ארצות הברית לפני חודשיים על מבנה במוסול גרמה לפיצוץ חומרי נפץ שהוצבו במקום על ידי לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), וכתוצאה מכך קרס המבנה ויותר ממאה אזרחים נהרגו - כך מסר היום (חמישי) צבא ארצות הברית.

הגנרל מת'יו איסלר, שהוביל את החקירה, אמר לכתבים כי מטרת התקיפה האווירית הייתה לחסל שני צלפים של דאעש, שהיוו איום על הכוחות העיראקיים. לדבריו, החקירה העלתה כי הפצצה גרמה לפיצוצי משנה של המטענים בקומות התחתונות של המבנה.

הגנרל הדגיש כי הכוחות העיראקיים והאמריקניים שהיו אחראים לתקיפה לא היו מודעים לכך שהיו אזרחים במבנה או שהוטמנו בהם חומרי נפץ. זאת התקרית הקטלנית ביותר שבה היו מעורבים אזרחים מאז החלה ארצות הברית במערכה האווירית שלה נגד דאעש ב-2014.

לקריאה נוספת על התקרית
"טראמפ הורג חפים מפשע": כך מנצל דאעש את הזעם נגד ארה"ב
הקואליציה בהובלת ארה"ב: תקפנו היעד במוסול שבו נהרגו כ-200 אזרחים

עשרות הרוגים בהפצצות אוויריות על בתים במוסול שבעיראק. AP
זירת התקיפה האווירית במוסול/AP

איסלר אמר כי 101 אזרחים שחיפשו מקלט מהקרבות בתוך המבנה נהרגו כמו גם ארבעה אזרחים נוספים ממבנה סמוך. לדבריו, לא ברור מה עלה בגורלם של 36 אזרחים נוספים. לפי הנתונים של צבא ארצות הברית, מניין ההרוגים בתקרית מהווה רבע מכלל ההרוגים במערכה שנמשכת כמעט שלוש שנים.

הוא הסביר כי על אף שהמבנה שהותקף היה תחת מעקב במשך כמה שבועות, מזג אוויר מעונן שיבש את מאמצי הקואליציה הבינלאומית שלא הצליחה לשמור על מעקב רצוף אחריו ביומיים שקדמו לתקיפה הקטלנית.

הקרב לשחרור מוסול, המעוז הגדול האחרון של דאעש בעיראק, החל באוקטובר, ובשל החשש מפגיעה באזרחים הוא מתנהל באטיות. הכוחות העיראקיים הצליחו להשתלט מחדש על מרבית שטחה של העיר ולוחמי הארגון הקיצוני מתבצרים עתה באזור העיר העתיקה, שם שוכן המסגד הגדול שבו הוכרזה הקמת החליפות ביוני 2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully