וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במה לטרוריסטים": מופע בתיאטרון יפו יציג מכתבי פלסטינים מהכלא

25.5.2017 / 18:00

המופע החדש שמעורר תרעומת בימין, ייתן במה לכתביהם של אסירים ביטחוניים, לרבות ח"כ לשעבר גטאס, כדי לספק "הצצה למחשבות ותקוות של הפרויקט הלאומי הפלסטיני". רגב: "הנחיתי לבדוק אם התכנים חותרים תחת ישראל כמדינה דמוקרטית". יוצרת המופע: "השרה מוזמנת לבוא ולהתרשם"

צילום: באדיבות עינת ויצמן

המופע "מחברות מהכלא", שבו יוקראו מכתבים של אסירים ביטחוניים פלסטינים מהכלא הישראלי, צפוי לעלות בשבוע הבא בתאטרון יפו. המופע, בנושא "מושגים, עדויות וייצוגים של הכיבוש" מאת האמנית עינת ויצמן, עולה ברקע החגיגות ברחבי ישראל לציון 50 שנים לניצחון הגדול של מלחמת ששת הימים.

בתוכניית המופע מסבירה ויצמן, המזוהה עם השמאל הרדיקלי, כי "'מחברות מהכלא' כולל מכתבים אישיים של אסירים פוליטיים מתוך הכלא הישראלי. הכלא, שבו עברו כרבע מהגברים הבוגרים הפלסטינים, אינו רק מרחב ענישה אינדיבידואלי, אלא גם מרחב בו מתהווים תהליכים חברתיים, מדיניים ותרבותיים. הערב יאפשר הצצה חסרת תקדים לתוך מערכת המחשבות, התקוות, הרעיונות, והמאווים של הפרויקט הלאומי הפלסטיני".

עינת ויצמן. ראובן קסטרו
"מפגשיי עם האסירים היו חוויה מטלטלת". ויצמן/ראובן קסטרו

דבר המופע עורר סערה בעיקר בקרב אנשי ימין, ושרת התרבות מירי רגב אמרה כי "מוסדות התרבות הנותנים במה או חסות לסייען הטרור באסל גאטס או לרוצח חייל צהל וואליד דאקה - אינם יכולים להיתמך מתקציבה של מדינה מתוקנת.
שינוי החקיקה שאני מובילה יידון בימים הקרובים יחד עם היועץ המשפטי לממשלה ואין לי כל כוונה שהמצב הנוכחי יישאר על כנו".

ממשרד התרבות והספורט נמסר כי "התנהלות תיאטרון יפו מקוממת ואין בינה לבין אמנות ותרבות דבר וחצי דבר, כפי שהמחבלים הטרוריסטים באסל גטאס או וואליד דאקה אינם יכולים להיות מוגדרים בני תרבות. תיאטרון יפו לא צריך לתת מקום למופעים החותרים תחת קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית"

מוויצמן עצמה, נמסר: "השרה רגב ונציגיה מוזמנים לערב, לשמוע מכתבים שאסירים פוליטים כתבו ולהתרשם מהתנאים הלא אנושיים שבהם הם מוחזקים בכלא הישראלי".

בחודש שעבר ביטלה עיריית עכו את הצגתה של ויצמן "אסירי הכיבוש", שהיתה אמורה לעלות במסגרת פסטיבל עכו, בטענה שההצגה עלולה ליצור מתיחות בין יהודים וערבים. מהעירייה נמסר אז כי "אין בכוונת העירייה לממן תכנים מסיתים". אל טענות העירייה הצטרפה גם רגב, שביקשה לבחון מחדש את העלאת המחזה הקומי-פוליטי של ויצמן, שהוצג לראשונה לפני שנה, "פלסטין שנת אפס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) פנה בעצמו ללשכת רגב עם היוודע דבר המחזה, וכתב כי "במוסד התרבותי שזוכה למימון מהמדינה, החליטו לציין את היובל למלחמת ששת הימים בדרך של הקראת מכתבי אסירים ביטחוניים. בין הדוברים באותו ערב, יהיה גם חבר הכנסת לשעבר, באסל גטאס, שלאחרונה הורשע על ידי בית משפט השלום בבאר שבע במתן אמצעים לביצוע מעשה טרור, במרמה והפרת אמונים, ובהכנסת ציוד אלקטרוני לבית סוהר והעברת מכתב האסור על פי פקודת בתי הסוהר".

עוד כתב פורר לשרה, כי לאור הדברים שתיארו את המחזה בתכנייה, "אבקש לקבל הבהרות בכמה כסף תומך משרדך בתיאטרון והאם נראה סביר בעיניך שתיאטרון הזוכה לתמיכת המדינה יקיים אירוע לקידום השאיפות הלאומיות הפלסטיניות, ומעניק באירוע במה למי שהורשע בעבירות טרור".

חבר הכנסת עודד פורר מסיעת ישראל ביתנו. מיכאל פייגין, מערכת וואלה! NEWS
"דורש הבהרות". ח"כ פורר/מערכת וואלה! NEWS, מיכאל פייגין

בתחילת השבוע שיגר מנכ"ל ארגון הימין "בצלמו", שי גליק, מכתב לשרת התרבות ובו דרש את התערבותה בתכני האירוע. "אני קורא לך לעשות בדיקת עומק ולשנות את התכנים כך שיתאימו לכולם, ולא לקבוצה קיצונית שחטפה את השליטה. לא הגיוני שמדינת ישראל תממן שוב ושוב הצגות על מחבלים רוצחים", כתב. "לא הגיוני שמכספי המסים של משפחות נפגעי הטרור, של אותן משפחות שנפגעו ונרצחו בפיגועים שיזמו וביצעו אותם מחבלים - הם יממנו הצגה על החלומות של אותם מחבלים. לא הגיוני שפה בישראל תעלה הסתה במסווה 'תרבות' נגד מדינת ישראל ואזרחיה".

באירוע אמורים לקחת חלק הראפר הערבי תאמר נאפר, היוצר מורד חסן, העיתונאים יגאל סרנה, רון כחלילי וחגי מטר, פעילת השמאל ד"ר ענת מטר, היוצר ויוזם "מכתב הטייסים" יונתן שפירא, הבמאי הדוקומנטרי אבי מוגרבי, הפעילה הפוליטית אורלי נוי, ח"כ לשעבר גטאס, שיחל לשאת בקרוב עונש מאסר של שנתיים בגין העברת טלפונים למחבלים בכלא קציעות, ובעיקרם וליד דקה. כמו כן, צפויה להשתתף הפעילה הפוליטית סנא סלאמה, רעייתו של דקה.

(עדכון ראשון: 12:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully