וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם במדינות המפרץ על דברי אמיר קטאר: "התייצב לצד אויבינו"

24.5.2017 / 23:42

בדוחא טוענים כי הדברים שיוחסו לאמיר ופורסמו בתקשורת המקומית לא נאמרו מעולם, אך סעודיה ושכנותיה דוחות זאת וחסמו את כלי התקשורת הקטאריים. המשבר המחודש בין הצדדים, שהיו בקרע ב-2014, עלול להשפיע על כל האזור

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קטאר ושכנותיה במפרץ נקלעו היום (רביעי) לחילופי מהלומות מילוליות בעקבות דברים שיוחסו לאמיר קטאר ולטענת הנסיכות זויפו על ידי האקרים. עם זאת, בממלכות ובנסיכויות השכנות פרסמו את ההתבטאויות האנטי-אמריקניות והפרו-איראניות שאמר לכאורה תמים בן חמד א-ת'אני, וחסמו את רשת אל-ג'זירה שבסיסה בקטאר. ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות נקטו את המהלך חרף הכחשותיה של קטאר, ובהמשך הצטרפו אליהן בחריין וגם מצרים.

המשבר בין קטאר לשכנותיה מגיע ימים אחדים בלבד לאחר ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בערב הסעודית, ועלול להצביע על תחילתו של קרע דומה לזה שאירע ב-2014, סביב תמיכתה של דוחא בתנועת "האחים המוסלמים" ובארגונים אסלאמסטיים באזור.

עוד ידיעות מהעולם
הראשונה באסיה: העליון בטייוואן אישר נישואים חד-מיניים
בבריטניה זועמים על ארה"ב: "הפסיקו להדליף מחקירת הפיגוע במנצ'סטר"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואמיר קטאר שייח תמים בן חמד א-ת'אני, ריאד, 21 במאי 2017. רויטרס
משבר ביחסים. טראמפ וא-ת'אני בריאד/רויטרס

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית בקטאר, האמיר אמר במהלך טקס סיום טירונות של חיילים כי יחסי הנסיכות עם ישראל טובים וכי חמאס הוא הנציג הלגיטימי של הפלסטינים. הוא גם ביקר את הקו האנטי-איראני שמובילה ערב הסעודית ואמר כי טראמפ עלול שלא להאריך ימים בבית הלבן בשל חקירת קשרי ממשלו עם רוסיה.

בעיתון אל-עוכאז הסעודי דחו את הטענות של האמירות, שלפיהן א-ת'אני כלל לא דיבר בטקס הצבאי. "קטאר, שפילגה את השורות, התייצבה לצד אויבי האומה", נכתב. ברשת אל-ערביה, ששידרה לאורך היום את ההתבטאויות שיוחסו לאמיר קטאר, נטען כי העובדה שהן פורסמו גם בטלוויזיה הממלכתית וגם בחשבון האינסטגרם הרשמי מעידות על כך שלא מדובר במתקפת סייבר.

קטאר, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות משתמשות במצבורי הגז והנפט שלהן כדי להשפיע על המדינות במזרח התיכון, והמשבר המחודש ביניהן עלול להשפיע על המצב בלוב, במצרים, בסוריה, בעירק ובתימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully