וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת האסירים: ברגותי פונה לבדיקות בבית חולים והוחזר לכלא

24.5.2017 / 20:14

המחבל שמוביל את שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים פונה לבדיקות והוחזר לתאו בכלא קישון שבצפון. לוואלה! NEWS נודע כי ביממה האחרונה פונו גם כ-150 אסירים ביטחוניים נוספים ומרביתם הוחזרו לאגפים

בכירי שב"כ נפגשו עם ראשי המנגנונים בגדה בניסיון לסיים את שביתת הרעב/צילום: רויטרס, צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

בכיר פתח, האסיר הביטחוני מרואן ברגותי, פונה היום (רביעי) לבדיקות בבית חולים העמק שבעפולה והוחזר לתא שבו הוא מוחזר בכלא קישון שבצפון. מלבד ברגותי, שמנהיג את שביתת הרעב בקרב האסירים הביטחוניים בחודש האחרון, לוואלה! NEWS נודע כי פונו ביממה האחרונה כ-150 אסירים נוספים וכי מרביתם כבר הוחזרו לאגפיהם.

עד עתה, אושפזו 12 אסירים בעקבות שביתת הרעב. בשב"ס אמרו כי כל האסירים הביטחוניים השובתים יפונו ביממות הקרובות לבתי חולים, כדי לעבור בדיקות רפואיות.

כמו כן, הפריכו בשב"ס את הטענות שלפיהן הם עומדים לפנות את האסירים לבית החולים הגריאטרי בראשון לציון, אף שגם הערב הגיעו עשרות מתושבי העיר, ובהם בכירים בעירייה, כדי להפגין בכנסה לבית החולים. "מדובר בסיפור מומצא שאין לו אחיזה במציאות. אין לנו כוונה לאשפז שם אסירים ביטחוניים", אמר גורם בכיר בשב"ס.

הפגנת תמיכה בשביתת הרעב של האסירים הפלסטינים, ביתא, 19 במאי 2017. רויטרס
הפגנות תמיכה בשובתי הרעב בסוף השבוע/רויטרס

ביום שני הצטרפו כ-200 אסירים ביטחוניים, מרביתם פעילי ארגון חמאס, ל-850 השובתים. על פי מקורות פלסטיניים, מגעים לסיום השביתה מתנהלים בין אנשי השב"כ לשר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית חוסיין א-שייח, ראש המודיעין הכללי הפלסטיני מאג'ד פרג' וראש הביטחון המסכל זיאד הבריח.

מכתב שהועבר מטעמו של ברגותי אל שב"ס כלל רשימת דרישות של האסירים השובתים בת 199 סעיפים שונים. המרכזיים שבהם, דרשו להתקין טלפונים ציבוריים באגפים הביטחוניים בבתי הכלא וכן בקשה להגדיל את מכסת ביקורי המשפחות של האסירים והארכת משך הביקורים ל-90 דקות, במקום 45 דקות כיום.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
הפגנת תמיכה בשביתת הרעב של האסירים הפלסטינים, ביתא, 19 במאי 2017. רויטרס
עימותים בגדה המערבית בעקבות שביתת האסירים, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully