וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טילרסון: טראמפ הפעיל לחץ רב על נתניהו ואבו מאזן כדי שיגיעו לפשרה

24.5.2017 / 19:55

שר החוץ של ארה"ב, שהתלווה לנשיא במסעו באזור, אמר כי השיחות שקיים טראמפ עם ראש הממשלה ויו"ר הרשות הפלסטינית היו מועילות מאוד. לדבריו, הוא הפציר בהם בתקיפות לחדש את המגעים

עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכה: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הפעיל לחץ רב על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והפציר בהם בתקיפות להגיע לפשרות - כך אמר הערב (רביעי) שר החוץ רקס טילרסון, המתלווה לטראמפ ששוהה בבריסל. לדבריו, השיחות עם שני המנהיגים במהלך ביקורו בירושלים ובבית לם היו "מועילות מאוד".

"הוא אמר להם שכולם חייבים להתפשר", אמר טילרסון. "הוא הפעיל עליהם לחץ רב שהגיע הזמן לשבת סביב השולחן. הוא חזר על הנקוה פעמים רבות - אם נפתור את הסכסוך בין ישראל לפלסטינים, נתחיל לפתור את בעיות הקיימות ברחבי המזרח התיכון". טילרסון הוסיף כי טראמפ היה מעודד מאוד בתום השיחות עם נתניהו ואבו מאזן, אחרי שהרגיש כי השניים מבינים את "הדחיפות שבעניין".

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ לנתניהו: "השגת שלום היא העסקה הקשה מכולם – אבל נגיע אליה"
טראמפ לאבו מאזן: "אי אפשר לקדם שלום ובמקביל לממן טרור"

המראת דונלד טראמפ מישראל, נמל התעופה בן גוריון, תל אביב 23.5.17. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
בוושינגטון אופטימיים. טראמפ ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

טראמפ נפגש עם נתניהו ועם אבו מאזן בתחילת השבוע, ודן עמם בדרכים להתנעת תהליך השלום הקפוא. "שמעתי שזו (השגת שלום בין שני הצדדים) אחת מהעסקאות הקשות בעולם אבל אני מאמין שנגיע אליה. אני בטוח שיהיו לנו שיחות פוריות", אמר טראמפ ביום שני בערב, לפני ארוחת הערב עם בני הזוג נתניהו. "אני מצפה לעבוד יחד איתך לקידום השלום באזור", אמר ראש הממשלה. "זה לא יהיה פשוט אבל לראשונה בחיי אני רואה תקווה אמיתית לשינוי".

למחרת, נועד טראמפ עם אבו מאזן בבית לחם, ויו"ר הרשות אמר כי הוא מתחייב לשתף פעולה "כדי להביא שלום היסטורי לאזור". הוא הוסיף כי "אין לנו בעיה עם הדת היהודית, הבעיה שלנו היא רק עם הכיבוש".

טראמפ השיב לו כי "אי אפשר לקדם שלום ובמקביל לממן טרור" ואמר כי הוא רוצה להשיג הסכם שלום "ואעשה הכול על מנת להשיגו". הוא אמר כי אבו מאזן הבטיח שהוא מוכן להתקדם לטובת הנושא ולדבר עם נתניהו. "אני מצפה לעבוד עם המנהיגים האלה לקראת שלום", אמר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הנשיא דונלד טראמפ וראש הרשות אבו מאזן בפגישתם בבית לחם 23 במאי 2017. AP
טראמפ אבו מאזן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully