וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "אי אפשר לשיר הלל לירושלים כשמזרחה הוא המרחב העני בישראל"

24.5.2017 / 20:36

ריבלין קרא בטקס הממלכתי שמתקיים בגבעת התחמושת, שבו ינאם גם נתניהו, להשקיע במזרח העיר. במהלך האירוע התפרץ אחד הצופים וקרא לעבר הנשיא: "אתם כובשים כבר 50 שנה"

טל אנגלנדר

נשיא המדינה ראובן ריבלין קרא היום (רביעי) בטקס הממלכתי לציון יובל לשחרור ירושלים ואיחודה בגבעת התחמושת, להשקיע במזרח העיר. "אי אפשר לשיר שיר הלל לירושלים המאוחדת, בזמן שמזרח העיר הוא המרחב העירוני העני בישראל", אמר. במהלך דבריו של הנשיא, התפרץ אחד הצופים מהקהל וקרא לו: "אתם כובשים כבר 50 שנה".

בדבריו, אמר הנשיא: "מחיר כבד שילם העם היהודי ומדינת ישראל במלחמתו על ירושלים. כשליש מהנופלים במלחמת השחרור נפלו בירושלים ובסביבותיה. בגוש עציון, בשיירה להר הצופים, בקרב על הדרך לירושלים מלטרון. בעיר העתיקה, הל"ה וגוש עציון. כרבע מהנופלים בששת הימים נפלו בקרב על ירושלים. כאן, בגבעה הזו, המחיר היה כואב ונורא במיוחד. לא לחינם הגבעה הזו סימלה ומסמלת בעינינו את מלחמת ששת הימים כולה. את המסירות, הגבורה, החתירה לניצחון ואת ההקרבה".

טקס הממלכתי לציון יובל לשחרור ירושלים ואיחודה, גבעת החמושות 24 במאי 2017. נועם מושקוביץ
ריבלין בגבעת התחמושת, הערב/נועם מושקוביץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך הטקס, כי "ניצחוננו המזהיר בששת הימים מבוסס על דבר אחד: הצדק המוחלט של מאבקנו. כאן, בגבעת התחמושת נצרבו ערכי בלחימה של צה"ל. עדיין יש מי שהוגה ברעיון העיוועים להחזיר את הגלגל אחורה. זה לא יקרה הרב הבית והכותל יישארו בידי ישראל. איזו הצדקה יש לחזור לירושלים השסועה? אנו מושיטים יד של שלום לשכנינו, אבל ירושלים אינה מעכבת את השלום אלא הסירוב העקבי להכיר במדינת ישראל בגבולות כלשהם".

נתניהו התייחס גם להחלטת הפרלמנט בצ'כיה, ואמר: "אני מודה לפרלמנט הצ'כי שהתנגד לאי הכרה של אונסק"ו בריבונות ישראל בירושלים". גם שר הביטחון ליברמן התייחס להחלטה בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "צעד חשוב ומעורר הערכה. צ'כיה היא ידידה גדולה של מדינת ישראל החולקת איתנו ערכים משותפים ועומדת לצידנו, ואין החלטות טבעיות ונכונות מאלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הממשלה בנימין נתניהו  בישיבה המיוחדת בכנסת לציון 50 שנה לירושלים 24 במאי 2017. נועם מושקוביץ
נתניהו במליאת הכנסת, היום/נועם מושקוביץ

מוקדם יותר היום קיימה מליאת הכנסת ישיבה חגיגית לרגל 50 שנה לאיחוד העיר. נתניהו הכריז בנאומו כי "הר הבית והכותל המערבי יישארו לעד בריבונות ישראל. יהודה לעולם תשב וירושלים לדור ודור". הוא הזכיר בדבריו את אמירותיו של מפקד חטיבת הצנחנים דאז, מוטה גור, שהכריז בשחרור הכותל: "הר הבית בידינו – ירושלים היא בירת ישראל לנצח ואתם עשיתם את זה. אם יבוא מישהו וינסה לקחת, הוא לא יקח, לא יקח כי לא תתנו – לא תתנו כי אין צדק לתת. כולה בצדק כי היא שלנו".

בטקס נפרד שהתקיים בהר הרצל לזכר חללי מלחמת ששת הימים אמר נתניהו: "יש לנו בית, יש לנו מדינה, וכדי לקיימם עלינו להיות מוכנים למסור את נפשנו. אין זה אומר שאיננו מעונייינים בבריתות ובבעלות ברית. המדינות מחפשות את קרבתנו כי הן מכירות בעוצמתנו. ארה"ב התחייבה לשמור על היתרון האיכותי של ישראל במזה"ת. לפני שלושה ימים היא הוסיפה לסיוע הביטחוני עוד 75 מיליון דולר להגנה מפני טילים, אך ההיסטוריה הוכיחה לנו שביטחון ישראל תלוי ביכולתנו להגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל איום. ידינו מושטות לשלום, אך אם תונף עלינו יד אויב לא נהסס לגבות מתוקפנו את מלוא המחיר".

(עדכון ראשון: 19:36)

ריקוד הדגלים 24 במאי 2017. אהרון קרהאן, תצפית TPS
ריקוד הדגלים בירושלים, היום/תצפית TPS, אהרון קרהאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully