וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות חגגו במצעד הדגלים החגיגי לרגל יום ירושלים

24.5.2017 / 18:35

האירוע הנפיץ לציון 50 שנה לאיחוד העיר החל ברחבת הכנסת, והצעדה עברה ברחבי העיר עד לסיומה בכותל המערבי בעיר העתיקה. במקום נכחו כ-60 משתתפים, פי שניים מהכמות שהייתה בשנה שעברה

כ-60 אלף בני אדם התכנסו אחר הצהריים (רביעי) ברחבת הכנסת, במסגרת מצעד "ריקוד דגלים" השנתי לרגל יום ירושלים. בשנה שעברה, לשם ההשוואה, נכחו באירוע 30 אלף משתתפים בלבד. האירוע המשיך לרחוב אגרון והסתיים ברחבת הכותל המערבי בעיר העתיקה.

המצעד, תהלוכה המתקיימת מדי שנה, הסתיים ב-21:00, ובמהלכו נחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות בצלאל, המלך ג'ורג', קרן היסוד, אגרון, יצחק קריב, שלמה המלך, דוד המלך, חטיבת ירושלים, סולטאן סולימאן, דרך יריחו, מעלה השלום, כביש 1 (מצומת מטה ארצי לכיוון דרום) ודרך חברון ממרים החשמונאית. גם צירי התנועה המובילים אל הרחובות הללו נחסמו בידי המשטרה. תחבורה ציבורית מתנהלת בצירים חלופיים.

"ריקוד דגלים" נחשב לאירוע נפיץ בדרך כלל בשל מעבר התהלוכה ברובע המוסלמי שבירושלים. בעבר אף אירעו עימותים בין תושבי האזור למשתתפי המצעד. המשטרה קראה אמש למשתתפי הצעדה להישמע להוראות המארגנים, להימנע מכל גילוי של אלימות פיזית ומילולית ולהקפיד על שמירת הסדר והחוק. "המשטרה תגלה אפס סובלנות כלפי כל גילוי של אלימות פיזית או מילולית, תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה כנגד מפרי הסדר ופורעי החוק ותדאג למצות עימם את מלוא חומרת הדין", נמסר.

מצעד "ריקוד דגלים" בירושלים, מאי 2017. משה שטיינמץ באמצעות וואווי, מערכת וואלה! NEWS
החוגגים שהגיעו לרחבת הכנסת היום/מערכת וואלה! NEWS, משה שטיינמץ באמצעות וואווי
ריקוד הדגלים 24 במאי 2017. אהרון קרהאן, תצפית TPS
תחילת הצעדה, אחר הצהריים/תצפית TPS, אהרון קרהאן

מוקדם יותר היום קיימה מליאת הכנסת ישיבה חגיגית לרגל 50 שנה לאיחוד העיר. ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז בנאומו כי "הר הבית והכותל המערבי יישארו לעד בריבונות ישראל. יהודה לעולם תשב וירושלים לדור ודור". הוא הזכיר בדבריו את אמירותיו של מפקד חטיבת הצנחנים דאז, מוטה גור, שהכריז בשחרור הכותל: "הר הבית בידינו – ירושלים היא בירת ישראל לנצח ואתם עשיתם את זה. אם יבוא מישהו וינסה לקחת, הוא לא יקח, לא יקח כי לא תתנו – לא תתנו כי אין צדק לתת. כולה בצדק כי היא שלנו".

אחרי נתניהו עלה לנאום יו"ר האופוזיציה הרצוג וטען כי "לא שגרירות אמריקנית זה הדבר העיקרי שחסר לעיר, אלא כלים ומשאבים והחלטות משמעותיות לשינוי כיוון". בתגובה חזר נתניהו לדוכן ואמר כי עניין השגרירות אינו עניין של מה בכך. "בירת ישראל צריכה לקלוט את כל השגריריות, כמובן את האמריקנית, והמצב שקיים היום הוא אבסורד". לאחריו שב הרצוג גם לדוכן.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תורת המספרים – יום ירושלים. מערכת וואלה!
רחבת הכותל המערבי/מערכת וואלה!

יו"ר האופוזיציה הרצוג תהה בדבריו אם "ירושלים של מטה, זו של החיים עצמם, אחוזה באותו אור נגוהות המתואר 'בירושלים של זהב'". הוא מנה נתונים שלפיהם יהודים רבים עוזבים את העיר בכל שנה. "בחצי יובל השנים האחרונות עזבו את ירושלים יותר מ-350 אלף יהודים, ונכנסו אליה הרבה פחות, בעוד הגידול של האוכלוסייה הערבית בירושלים כפול מזה של האוכלוסייה היהודית".

בטקס נפרד שהתקיים בהר הרצל לזכר חללי מלחמת ששת הימים אמר נתניהו: "יש לנו בית, יש לנו מדינה, וכדי לקיימם עלינו להיות מוכנים למסור את נפשנו. אין זה אומר שאיננו מעונייינים בבריתות ובבעלות ברית. המדינות מחפשות את קרבתנו כי הן מכירות בעוצמתנו. ארה"ב התחייבה לשמור על היתרון האיכותי של ישראל במזה"ת. לפני שלושה ימים היא הוסיפה לסיוע הביטחוני עוד 75 מיליון דולר להגנה מפני טילים, אך ההיסטוריה הוכיחה לנו שביטחון ישראל תלוי ביכולתנו להגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל איום. ידינו מושטות לשלום, אך אם תונף עלינו יד אויב לא נהסס לגבות מתוקפנו את מלוא המחיר".

(עדכון ראשון: 15:53)

ראש הממשלה בנימין נתניהו  בישיבה המיוחדת בכנסת לציון 50 שנה לירושלים 24 במאי 2017. נועם מושקוביץ
נתניהו בכנסת, היום/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully