וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תורת המספרים: כמה שמות יש לירושלים באמת?

24.5.2017 / 19:01

לרגל חגיגות יובל לאיחודה של עיר הבירה "תורת המספרים" עם כל הנתונים שמצביעים על ייחודה של ירושלים. כמה פעמים מוזכרת ירושלים בכתבי הקודש, כמה אנשים חיים בה וכמה מקומות מכיל בית הכנסת הגדול בעולם ששוכן בה?

מערכת וואלה!

ירושלים חוגגת היום (רביעי) 50 שנה לאיחודה בשלל טקסים ואירועים ברחבי העיר. "תורת המספרים" מביאה לכם את הנתונים שמראים מדוע ירושלים היא העיר "הכי הכי": כמה אנשים חיים בירושלים מכלל תושבי מדינת ישראל, כמה שמות יש לעיר הבירה, כמה פעמים היא מוזכרת בספרי הקודש, כמה אנשים לוקים מדי שנה ב"סינדרום ירושלים" ומדוע ירושלים היא בירת ההיי-טק של ישראל? הנתונים המלאים - בווידאו שלמעלה.

מליאת הכנסת קיימה בצהריים ישיבה חגיגית לכבוד יום ירושלים, במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין. בישיבה נשאו דברים יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג.

ראש הממשלה נתניהו הכריז בנאומו כי "הר הבית והכותל המערבי יישארו לעד בריבונות ישראל. יהודה לעולם תשב וירושלים לדור ודור". הוא הזכיר בדבריו את אמירותיו של מפקד חטיבת הצנחנים דאז, רא"ל מרדכי (מוטה) גור, שהכריז בשחרור הכותל: "הר הבית בידינו – ירושלים היא בירת ישראל לנצח ואתם עשיתם את זה. אם יבוא מישהו וינסה לקחת, הוא לא יקח, לא יקח כי לא תתנו – לא תתנו כי אין צדק לתת. כולה בצדק כי היא שלנו".

עוד "תורת המספרים":
תורת המספרים: כמה שוטרים יאבטחו את טראמפ, וכמה יישארו לנו?
ערב יום העצמאות ה-69: כ-8.7 מיליון איש חיים בישראל
תורת המספרים: תכנית כחלון תצמצם הפערים החברתיים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully