וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לתג מחיר בכפר ערה: כתובות "ד"ש למורחקים" רוססו, רכבים הוצתו

שלומי גבאי

24.5.2017 / 14:25

כתובות התגלו על חומה בכפר ערה שבוואדי ערה לצד שני רכבים שעלו באש. כוחות משטרה הגיעו למקום והחלו לחקור את נסיבות המקרה. מדובר במקרה הרביעי בחודש האחרון שנחשד כפעולת "תג מחיר"

צילום: שלומי גבאי

כתובות "ד"ש למורחקים" ו"תג מחיר מנהלי" התגלו הבוקר (רביעי) על חומה בכפר ערה שבוואדי ערה לצד שתי מכוניות שהוצתו. כוחות משטרה ושב"כ הגיעו למקום והחלו לחקור את נסיבות האירוע. על פי הערכה ראשונית, המציתים הגיעו מכביש 65 הסמוך, ונמלטו דרכו לאחר שביצעו את המעשה.

המקרה אירע, ככל הנראה, בסביבות השעה 2:30 בלילה. הבניין שלידו הוצתו כלי הרכב ורוססו הכתובות ממוקם בצדו המזרחי של הכפר, סמוך לכביש 65. מדובר באחד הבניינים הראשונים ברחוב, ואין לו שער בכניסה. "היה יכול להתרחש אסון, זו סכנת נפשות וכל זה במרחק פחות מקילומטר מתחנת המשטרה", אמר לוואלה! NEWS מודר יונס, ראש מועצת ערה-ערערה. "זה מצב בלתי נתפס", הוסיף.

עיסאם, שכנם של משפחת יונס שעל ביתם רוססו הכתובות, סיפר כי "מאז המקרה של נשאת מילחם ידענו שהמתנחלים שעושים פשע תג מחיר יגיע אלינו. זה היה בשועפאט ובג'יש וגם בנעורא לא מזמן. עיסאם העיד כי הוא חושש "מהמפגש שיהיה לילה אחד בין רעולי הפנים שבאים להצית לבין אנשי הכפר שיראו אותם. תוך שניות זה יכול להיות רצח או לינץ', המדינה לא עושה כלום למנוע את פשע תג המחיר ויש שרים שאפילו תומכים בהם, המצב הולך ומחמיר ויהיה פה אסונות בקרוב".

לקריאה נוספת:
שני אירועי "תג מחיר" תוך שעות: רכבים הושחתו וכתובות רוססו בי-ם ובצפון
חשד ל"תג מחיר": טרקטור הוצת ליד שכם, כתובות "נקמה" רוססו

חשד לתג מחיר בכפר ערה, 24 במאי 2017. שלומי גבאי
הכתובות שרוססו, הבוקר/שלומי גבאי
חשד לתג מחיר בכפר ערה, 24 במאי 2017. שלומי גבאי
הרכבים שהוצתו, הבוקר/שלומי גבאי

מדובר באירוע "תג מחיר" הרביעי בשבועיים האחרונים הנושא מאפיינים דומים של ריסוס כתובות גרפיטי ופגיעה ברכוש. עד עתה לא נעצרו חשודים באף אחד מהמקרים, ולא חלה התקדמות משמעותית בפענוחם.

ביום שישי האחרון אירע מקרה נוסף החשוד כפעולת תג מחיר, בכפר בורין הפלסטיני שליד שכם, הסמוך להתנחלות יצהר. טרקטור הוצת וכתובות מגן דוד "ונקמה" רוססו על אחד הקירות הסמוכים למקום. כוחות משטרה וזיהוי פלילי החלו באיסוף ממצאים ונפתחה חקירה לבירור נסיבות המקרה בכפר. בתיעוד ממצלמות האבטחה בזירת האירוע, נראים שני צעירים מגיעים למקום במכונית. הם תועדו יוצאים מרכבם, מציתים על פי החשד את הטרקטור, וממהרים להימלט מהמקום.

לפני כשבועיים הושחתו עשרות כלי רכב ורוססו בכתובות כמה מבנים בשני מקרים שונים, במזרח ירושלים ובנאעורה הסמוכה לעפולה. על פי החשד, מדובר בפעולות "תג מחיר" שננקטו בתגובה לצווים מנהליים שהוצאו לאחרונה לכמה פעילי ימין. המשטרה טרם עצרה חשודים, אך החלה באיסוף ממצאים מהזירות.

חשד לתג מחיר בכפר ערה, 24 במאי 2017. שלומי גבאי
כפר ערה, הבוקר/שלומי גבאי

מפורום "תג מאיר" נמסר בתגובה לפעולת "תג מחיר": "מי שמבליג על הצתות סדרתיות של מכוניות, טרקטורים וגרפיטי מכוער סופו שימצא עצמו מתמודד עם הצתות של בתים מיושבים. אוזלת ידן של הרשויות מקוממת שכן הבלגה על אירועים כאלה עלולה להוביל למחוזות גרועים אף יותר. אנו קוראים לממשלת ישראל לעצור את הטרור היהודי ובעיקר לעצור את ההסתה נגד האוכלוסייה הערבית".

ראש המועצה האזורית מנשה אילן שדה מסר: "כשכנים של הכפר, כחבר של המשפחה וכמי שמאמינים וחיים בדו קיום אנו מגנים את שאירע. לא נאפשר פגיעה במרקם החיים באזור ונמשיך לחיות יחד, באחווה על אף המורכבויות והקשיים. לא ייתכן שבכל פעם שמתחילים לדבר על שלום יבוצעו פעולות תג מחיר על מנת למנוע זאת .אנו קוראים שוב לממשלה להכריז על מבצעי תג מחיר כארגון טרור .זו הדרך להפסיק פעילות מסיתה זו". ראש המועצה האזורית אלונה אריה שרון הצטרף אף הוא להודעת הגינוי וציין כי "יש לפעול לחיים משותפים ולדו קיום באזור".

(עדכון ראשון: 7:42)

חשד לתג מחיר בכפר ערה, 24 במאי 2017. שלומי גבאי
כפר ערה, הבוקר/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully