וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: הנשיא הטיל משטר צבאי בדרום בשל מתקפה נרחבת של דאעש

24.5.2017 / 0:36

עשרות לוחמי ארגון המזוהה עם דאעש התפרסו ברחובות העיר מרוואי שבאי מינדנאו, אחרי ניסיון לעצור מבוקש בכיר. הם מונעים מהצבא לשלוח תגבורות, והציתו מבנים, כנסיה ובית כלא. דוטרטה, שנפגש עם פוטין במוסקבה, קיצר את ביקורו והטיל משטר צבאי על 20 מיליון תושבי האי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה הכריז אתמול (שלישי) על משטר צבאי באי מינדנאו שבדרום המדינה, בעקבות קרבות עזים שפרצו בין כוחות הביטחון לחמושים הקשורים לארגון "המדינה האסלאמית" בעיר מרוואי. דוטרטה, המבקר ברוסיה, קיצר את שהותו במדינה והקדים את פגישתו עם הנשיא ולדימיר פוטין. המשטר הצבאי יימשך לפחות ב-60 הימים הקרובים.

לפחות שני חיילים ושוטר נהרגו ועוד 12 אנשי ביטחון נהרגו במהלך הכאוס המתחולל בעיר בעלת הרוב המוסלמי, שבה חיים כ-200 אלף איש. חברי ארגון "מאוט" השתלטו על מבנים בעיר והציתו בית ספר, כנסייה ומתקן מעצר אחרי פשיטה של כוחות הביטחון.

דוטרטה, יליד מינדנאו, ביטל את פגישתו המתוכננת עם ראש ממשלת רוסיה דימטרי מדבדב וייפגש הלילה עם פוטין. "הממשלה נמצאת בשליטה מלאה ומודעת לכך שמאוט/דאעש וקבוצות דומות מחזיקות ביכולת, גם אם מוגבלת, להפריע לשלום", מסר דוברו של דוטרטה במוסקבה.

מאוט וארגון אבו סיאף נשבעו אמונים לדאעש, והם מנהלים קרבות עקשים עם כוחות הביטחון בזמן שדוטרטה מנסה למחוץ את הקיצונים האסלאמיים באזור ולמנוע מהם להפיץ את האידיאולוגיה שלהם בפיליפינים. דוברו של הנשיא אמר כי החמושים "לא הראו שום היסוס בגרימת כאוס, בהרג חפים מפשע ובהשמדת רכוש".

לוחמי דאעש בעיר מרוואי, הפיליפינים, 23 במאי 2017. טוויטר, צילום מסך
כ-200 אלף איש גרים בעיר. לוחמי דאעש ברחובות מרוואי/צילום מסך, טוויטר

דוטרטה הזהיר פעמים רבות כי מינדנאו, אי מבודד ועני בגודלה של קוריאה הדרומית שבו חיים כ-20 מיליון אדם, נמצא בסכנת "זיהום" של לוחמי דאעש הנמלטים מעיראק ומסוריה.

הגנרל הבכיר רולנדו באוטיסטה, מפקד הדיביזה הרגלית הראשונה בצבא, אמר כי כוחות הביטחון מנסים לאתר את החמושים שהתפרסו בחרבי העיר וחוסמים את הכבישים כדי למנוע את הגעתם של כוחות נוספים. "יש כמאה חמושים, המחולקים לעשר קבוצות שונות באזורים שונים", אמר לרשת המקומית ANC. "מאחר שהם דוגלים באידיאולוגיה של דאעש, הם מנסים להוכיח לדאעש שהם כוח שיש להכיר בו".

שר ההגנה דלפין לורנזנה אמר כי כאלף חיילים יגיעו למרוואי עד הבוקר, אך הפציר בתושבים להישאר בבתיהם. לדבריו, הארגון פרס צלפים ברחבי העיר, ולכן הכוחות מתעכבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
לוחמי דאעש בעיר מרוואי, הפיליפינים, 23 במאי 2017. טוויטר, צילום מסך
מבנה שהציתו לוחמי דאעש בעיר/צילום מסך, טוויטר

מטרת הפשיטה הייתה ללכוד את איסנילון הפילון, בכיר בארגון אבו סיאף הידוע לשמצה בשל חטיפתם של אזרחים מערביים ועריפת ראשיהם. מחלקת המדינה האמריקנית הציעה פרס של חמישה מיליון דולר על מעצרו. לא ברור כיצד פשיטה בדירה הובילה לקרבות רחוב שנמשכים יותר מ-12 שעות.

הממשלה האשימה את מאוטה באחריות לפיגוע בעיר דבאו, מקום הולדתו של דוטרטה ששימש ראש העיר במשך כשני עשורים, שאירע בספטמבר האחרון ובו נהרגו 14 בני אדם. לוחמי הארגון השתלטו על מבנה נטוש באזור חודשיים לאחר מכן, ורק בתום חמישה ימים של תקיפות קרקעיות ואוויריות הושלם המבצע, שבו נהרגו כ-61 חמושים.

(עודכן: אתמול, 23:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully